Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Het opnemen met mijn inmiddels tweede ontvanger werkt weer niet. Het opname lampje brand maar als ik de opname later wil kijken dan staat er maar 1 minuut op.

Ook kan het voorkomen dat tijdens het kijken de opname (als het wel gelukt is)bij de laatste 10 minuten stopt en niet meer start.

Ook het geluid is niet al te best op de zenders van SBS.

Wie weet raad, of moet ik hier mee leren leven en maar weer een nieuwe ontvanger aan vragen bij ons zo geliefde CD.

aangepast door Gerard 76
onderwerptitel aangepast

Geplaatst:

Een nieuwe ontvanger vragen heeft geen enkele zin, het zijn gewoon hele slechte ontvangers waar je 3 keer over moet nadenken voordat je ze in huis haalt. Een nieuw exemplaar heeft hetzelfde gebrek als de vorige.

Dat gezegd moet het ding wel opnames kunnen maken. Bij de DSR8141 is er één tuner/kabel gereserveerd voor kijken, de tweede is gereserveerd voor opnemen. Als je opnames continu misluken wijst dat op een probleem bij de tweede tuner. Ik zou de kabels omwisselen en dan zien of er problemen tijdens het kijken zijn.

Ook is het wellicht nuttig te controleren of de signaalsterktes afdoende zijn.

Geplaatst:

Kabels al eens omgewisseld, geen succes. Signaalsterktes zijn uitstekend. Maar ik begrijp niet dat CD deze ontvangers blijft leveren als ze niet goed zijn.

Geplaatst:

De ontvanger wordt gemaakt door Pace, de firmware wordt speciaal voor Canal Digitaal geschreven door SECA. Omdat SECA ook de encryptie doet is er min of meer garantie dat er nooit problemen zullen zijn tussen de codering en de implementatie in de ontvangers. Groot nadeel is dat elke verbetering aan de firmware een rekening voor Canal Digitaal oplevert.

Dat betekent dat Canal Digitaal voor elk gebrek een afweging moet maken of het oplossen ervan opweegt tegen de kosten. Kleine ergernissen zijn vaak niet ernstig genoeg om te laten oplossen. Ontvangers die je op de vrije markt koopt concurreren met elkaar, fabrikanten zullen hun software niet voor die van de concurrent willen laten onderdoen. Canal Digitaal heeft het voordeel dat er toch altijd wel mensen zijn die hun ontvangers blijven kopen en kan er daarom mee weg komen dat het een apparaat met gebreken is. Het gaat eigenlijk al zo sedert 1996, toen de Nederlandse commerciële zenders digitaal gingen en de beruchte Pace G4 werd uitgeleverd. Kennelijk is Canal Digitaal er gelukkig mee.

Even terug naar je probleem: Kun je eens proberen ongecodeerde zenders op te nemen om uit te vinden of het probleem iets met codering van doen heeft? Probeer bij deze ontvangers zoveel mogelijk binnen de gebaande paden te blijven. Werkt dat niet, dan zou je de kwestie aan Canal Digitaal kunnen voorleggen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen