Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maar met 4/11 en een ECM die maar 10 sec. geldig is, wat dan in die ene seconde die ertussen zit? Dus je vraagt 4 streams op, deze hebben elk elke 10 sec. een nieuwe ECM nodig, maar de rate limiter laat pas na 11 sec. toe?! Dit geeft geen freezes?? 

Andere vraag, als je maar 4 SIDs koppelt aan 1 kaart, heb dan ook nog iets als 4/11 nodig? Lijkt me niet, maar? Of geen maar?!

Ik heb 4/20 en de kaart doet ook gewoon 4 kanalen tegelijkertijd. Dus volgens mij hebben die aantal secondes vrij weinig te maken met hoeveel kanalen er tegelijkertijd worden gedecodeerd op 1 kaart. Probeer maar eens.

Als je 4 SID's koppelt kan je nooit meer dan 4 kanalen op 1 kaart kijken, dus is de ratelimiter ook niet nodig.

Geplaatst:

Ik heb 4/20 en de kaart doet ook gewoon 4 kanalen tegelijkertijd. Dus volgens mij hebben die aantal secondes vrij weinig te maken met hoeveel kanalen er tegelijkertijd worden gedecodeerd op 1 kaart. Probeer maar eens.

Als je 4 SID's koppelt kan je nooit meer dan 4 kanalen op 1 kaart kijken, dus is de ratelimiter ook niet nodig.

Ben ik roerend met je eens.

@DBdrug, zoals je ziet heb ik het praktisch getest/ondervonden. Ayson geeft met zijn theoretische benadering dezelfde weergave uiteindelijk.

Geplaatst:

Config 'uitleg' van de CW Cycle Check:

oscam.conf (>= svn 8370)

[cache]

cwcycle_check_eanble = 0 or 1

cwcycle_check_caid = caid to check

cwcycle_maxelist = max Count of Cyclelist Entrys *Default 500 ** max 4000 Entrys*

cwcycle_keeptime = min Keep Learned Cycletime in Memory *Default 0 ** max 15 Min*

cwcycle_onbad = 0 only log ; 1 drop ECM

cwcycle_dropold = 0 or 1

Dit kan ik met de simplebuild van gorgone niet mee compileren, ik vink het aan, maar schakelt zichzelf daarna als ik gesaved heb gewoon weer uit.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

En gewoon rechtstreeks editen mbv bijv. WINSCP ??

Anders geen crosscompiling gebruiken, maar gewoon native compilen !!

Bij mij werkt het wel, ofwel kan ook via de webif veranderen.

Geplaatst:

ratelimittime geeft enkel aan wat de verlooptijd is van een toegewezen zender aan een slot.

Stel je zet ecmratelimit op 4 dan heb je 4 slots, worden er 4 verschillende kanalen aangevraagd dan blijven die kanalen voor ratelimitseconds geregistreerd staan. BV. Stel ecmratelimit op 4, ratelimitseconds op 20:

Stel dat er nu een 5e zender bijkomt dan kan die pas een van de ander 4 zenders uit een slot wippen als die 20 seconden niet meer aangevraagd is. Efficient betekend dit: na 20 seconden geen nieuwe aanvraag voor zender in slot -> slot vrijgeven voor eventueel andere kanaal.

Stel je de ratelimittijd dus hoger dan 10, dan heb je bij full pull mogelijk net iets langere tijd zwart scherm voordat kanaal opengaat.

Geplaatst:

ratelimittime geeft enkel aan wat de verlooptijd is van een toegewezen zender aan een slot.

Stel je zet ecmratelimit op 4 dan heb je 4 slots, worden er 4 verschillende kanalen aangevraagd dan blijven die kanalen voor ratelimitseconds geregistreerd staan. BV. Stel ecmratelimit op 4, ratelimitseconds op 20:

Stel dat er nu een 5e zender bijkomt dan kan die pas een van de ander 4 zenders uit een slot wippen als die 20 seconden niet meer aangevraagd is. Efficient betekend dit: na 20 seconden geen nieuwe aanvraag voor zender in slot -> slot vrijgeven voor eventueel andere kanaal.

Stel je de ratelimittijd dus hoger dan 10, dan heb je bij full pull mogelijk net iets langere tijd zwart scherm voordat kanaal opengaat.

Bedankt voor deze uitleg theparasol! Nou snap ik hoe het zit, dacht dat het anders werkte, maar dit beantwoord mijn eerdere vragen over 4/10 - 4/11 etc.

Thanx!!

Geplaatst:

CW Cycle is net nieuw in de trunk versie van Oscam, en vraag me ook niet hoe het precies werkt :confused: Het enige dat ik weet is dat het kan voorkomen dat 'foute' antwoorden gebruikt worden. Bijv. omdat een kaart in de anticardshare modus is gesprongen. Deze instellingen gebruik ik en die werken prima:

cwcycle_check_caid            = 0100 (alleen CDS/TVV/en nog wat andere dus)
cwcycle_maxlist               = 4000 (maximaal 4000 items, dat is de max, en ik zie niet in waarom je dat lager zou willen zetten)
cwcycle_keeptime              = 15 (15 minuten lang onthouden wat de cycletijd was voor een zender, anders moet ie dat bij elke zap uitvinden)
cwcycle_onbad                 = 1 (indien een 'fout' antwoord is gevonden wil ik die dus niet gebruiken, dus droppen)
cwcycle_dropold               = 1 (en tevens oude antwoorden zijn niet meer nuttig en wil ik ook droppen)

Ik heb nu ook bovenstaande instellingen erin,lijkt inderdaad goed te gaan (nog geen freezes gezien, rate limiter staat nu op 4/11). 

Wat me wel opvalt is dat percentage ECM NOK nu duidelijk hoger ligt nu ik de CW Cycle Check aan heb staan! Een en ander lijkt absoluut met elkaar te maken hebben. Oftewel OSCam 'ziet' nu door de extra check dat bepaalde ECMs toch niet OK zijn, terwijl deze anders wel als dusdanig werden beschouwd? Het lijkt geen kwaad te kunnen, maar valt zeker op.

Geplaatst:

ControlWordCycle check enkel het door de kaart afgegeven controlword of deze voldoet aan even/odd cycle patroon.

Dat blijkt bij jou niet te kloppen. Dat kan alleen als de kaart foute controlwords retourneerd. Op dat moment worden die gedropped.

Voorheen zouden die door dvbapi gebruikt worden en naar de demuxer geschreven worden om beeld te kunnen decoderen.

Doordat de foute antwoorden nu gedropped worden blijf je dus beeld houden.

Er kan maar een oorzaak zijn voor foute antwoorden en dat is doordat de kaart deze genereerd tgv teveel strafpunten.

Ik verwacht dat je ecm nok daalt als je de kaart gedurende een nacht of een volle dag belast met 1 en dezelfde zender.

Geplaatst:

Ik heb het hier vanmorgen ingesteld, draait nu een uurtje of 6, en 0 NOK

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Dit kan ik met de simplebuild van gorgone niet mee compileren, ik vink het aan, maar schakelt zichzelf daarna als ik gesaved heb gewoon weer uit.

En dat ervaar ik ook. Ik draai oscam op een fedora 17 pc. Ik compile via simplebuild, versie 1.99

Nu de nieuwste versie oscam draaiend: revision 8415

Maar geen cwcycle te bekennen.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de map simplebuild verwijderd en het programma opnieuw geinstalleerd, toen ging het wel, ik kreeg een update van het programma, en dat ging blijkbaar mis

aangepast door alias haha

Geplaatst:

Ik heb de map simplebuild verwijderd en het programma opnieuw geinstalleerd, toen ging het wel, ik kreeg een update van het programma, en dat ging blijkbaar mis

Dit is inderdaad de oplossing.Thanx

Geplaatst:

Inderdaad de oplossing. Ik heb ook een update van simplebuild gehad.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

De cwcyclecheck input wordt niet weggeschreven, zowel op mijn ubuntuservertje als op mijn Xtreme 9500. Is dit een bekend probleem?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...