Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

ControlWordCycle check enkel het door de kaart afgegeven controlword of deze voldoet aan even/odd cycle patroon.

Dat blijkt bij jou niet te kloppen. Dat kan alleen als de kaart foute controlwords retourneerd. Op dat moment worden die gedropped.

Voorheen zouden die door dvbapi gebruikt worden en naar de demuxer geschreven worden om beeld te kunnen decoderen.

Doordat de foute antwoorden nu gedropped worden blijf je dus beeld houden.

Er kan maar een oorzaak zijn voor foute antwoorden en dat is doordat de kaart deze genereerd tgv teveel strafpunten.

Ik verwacht dat je ecm nok daalt als je de kaart gedurende een nacht of een volle dag belast met 1 en dezelfde zender.

Dus als ik het goed begrijp kijkt die of de CW's herhalend zijn en zo niet dan geeft die een NOK af. Wat in de praktijk betekend dat de kaart in anti-cs staat.

Uiteraard lost dit niet het probleem op dat kaarten op zenders zonder nagra laag nog steeds in anti-cs mode belanden als je ze op 4 zet.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

ControlWordCycle check enkel het door de kaart afgegeven controlword of deze voldoet aan even/odd cycle patroon.

Dat blijkt bij jou niet te kloppen. Dat kan alleen als de kaart foute controlwords retourneerd. Op dat moment worden die gedropped.

Voorheen zouden die door dvbapi gebruikt worden en naar de demuxer geschreven worden om beeld te kunnen decoderen.

Doordat de foute antwoorden nu gedropped worden blijf je dus beeld houden.

Er kan maar een oorzaak zijn voor foute antwoorden en dat is doordat de kaart deze genereerd tgv teveel strafpunten.

Ik verwacht dat je ecm nok daalt als je de kaart gedurende een nacht of een volle dag belast met 1 en dezelfde zender.

Ik heb dit afgelopen nacht gedaan en inderdaad is het aantal ECM NOK nu duidelijk lager! 

Ik zie hier een mogelijk feature in: dynamische SID limit aan de hand van het ECM NOK percentage bij ingeschakelde CW Cycle Check en/of een SID limit die automatisch naar 1 of 2 gaat voor een bepaalde tijdsinterval. 

Dus als ECM NOK percentage boven een in te stellen limiet komt, dat limiter dan naar 3/11 gaat, nog hoger percentage naar 2/11, etc.

En dat de limiter binnen in te stellen tijdstippen automatisch gaat naar 1/11. Van mij mag elke nacht mijn kaart naar 1/11 tussen 0.00 en 6.00 bv.

Uitdaging voor theparasol?!

Geplaatst:

Wat nu als de strafpunten per chid (zender) bijgehouden worden door de kaart?

Wellicht ook even een nacht enkel en alleen op history afstemmen en kijken of de NOK nog verder daalt.

Kan ik aankomende nacht even proberen, ben benieuwd of de NOK nog lager wordt. NOK wordt trouwens nooit 0 volgens mij.

Bij mij wordt er eigenlijk nooit gekeken naar History HD, maar wel naar Eurosport HD. Dat is vermoedelijk de 'storende' zender.

Zal ontvanger vannacht op Eurosport HD zetten en kijken of aantal NOK nog lager wordt.

Zou volgende mogelijk ook een (mede) oplossing kunnen zijn:

In de oscam.whitelist het volgende toevoegen:

i: 1817:6A:1421
i: 1818:6A:1421
i: 1819:6A:1421
Geplaatst:

OScam doet niets met die 18xx caids, tenzij je zelf een mapping toegevoegd hebt in dvbapi. Als je dat nog hebt: gauw verwijderen!

Als je naar een zender zapped wordt de PMT uitgelezen en daar staan al die CAID's in opgesomt.

Vervolgens gaat oscam bepalen welke caid deze gaat gebruiken voor decodering. (matched de caids in de PMT met kaarten/shares aanwezig + optimalisatie om direct de goede te kiezen)

Vervolgens worden de juiste streams gekozen en daar ecms en emms uitgehaald die vervolgens richting de juiste kaarten/shares gaan.

Probleem wat ik al eens gefixed heb was dat sommige CDS kanalen 2x 0100:00006a hadden in de PMT. Verschil was enkel de ecmpid maar beide ecm's gingen achterelkaar naar de kaart. Dubbele strafpunten dus en versnelt locken.

Dat kan nu absoluut niet meer. De readercode dropped elke ecm request die de kaart niet kan handlen. Een seca3/nagra kaart dropped alle seca2 ecm requests en de seca2 kaart dropped alle seca3 requests.

Enfin, het heeft niet zoveel zin om te proberen die 18xx caids te ignoren, dat doet oscam al automatisch voor je aangezien je geen kaarten/shares hebt voor 18xx caid.

Geplaatst:

Vannacht ontvanger laten staan op Eurosport HD, zie nu minimaal lagere ECM NOK.

Maar bijna geen verschil, dus lijkt er niet op dat er strafpunten per zender worden bijgehouden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...