FalconerThe Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 (aangepast) Wat zijn tegenwoordig aan te raden quatro LNB's voor een visiosat voor 3x Astra? Het is jaren geleden dat ik ze heb moeten kopen en ik zag dat er aan paar nieuwe merken verkrijgbaar zijn. Ik heb nu ALPs en zal die vervangen bij een verplaatsing. 22 februari 2013 aangepast door Gerard 76 onderwerptitel aangepast
Eduard07 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 (aangepast) Wat zijn tegenwoordig aan te raden quatro LNB's voor een visiosat voor 3x Astra? Het is jaren geleden dat ik ze heb moeten kopen en ik zag dat er aan paar nieuwe merken verkrijgbaar zijn. Ik heb nu ALPs en zal die vervangen bij een verplaatsing. Volgens mij zijn Alps nog steeds de beste oplossing voor Astra 1 en 3 gezien 1) de maximale breedte van de kop die dicht tegen elkaar kunnen staan en 2) de prestaties en betrouwbaarheid. Misschien dat je voor de buitenste - Astra 2 - beter een Inverto Black Ultra Quad kunt nemen omdat je daar gezien de satellietpositie wel de ruimte voor hebt op de houder. Deze Inverto heeft de normale kopbreedte van 60 mm (dus vangt meer), is minder gevoelig voor regen en komt als een van de besten uit de test. En hij is ruwweg bijna de helft goedkoper dan de Alps Quad. Edit: Heb je de Visiosat ook een voorziening gegeven om de schotelarm te ondersteunen? Drie quads vormen best wel een gewicht. Ten eerste kan het gewicht tot gevolg hebben dat de lnb's niet meer op gewenste hoogte (brandpunt) voor de schotel zitten, en bovendien kan de schotel achter gaan scheuren. De schotel was immers primair ontworpen voor slechts 1 (single) lnb. De arm kan wel iets meer gewicht dragen, maar bij 3 quads loop je risico's. Zeker als het stormt. 21 februari 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Beste FalconerThe Als ik het goed begrijp gaat het dus om een Visiosat Bisat met een G3C houder voor de ontvangst van de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 oost. Maar bedoel je nu quattro-lnb’s die je op een multiswitch aan moet sluiten om bijv. meer dan 4 ontvangers op aan te sluiten of bedoel je quad-lnb’s die je via vier 4/1 diseqc-switches aansluit?
Sprietje Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Beste Eduard07 Een Inverto Black Ultra quad heeft dan wel een kop van 60mm maar de behuizing is 72mm breed. Ik vraag me af of daar wel ruimte voor is.
Seniorsatter Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Dus de (multifeed) bisat was oorspronkelijk ontwikkeld voor 1 lnb, wat een onzin.
Eduard07 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Dus de (multifeed) bisat was oorspronkelijk ontwikkeld voor 1 lnb, wat een onzin. Inderdaad, dat klopt ook niet. Voor single lnb's bedoelde ik. Maar in eerste instantie 2-3 posities, geen 4. Dat kwam er wel achteraan. Eigenlijk is daarmee wel de maximum belasting van de arm bereikt. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Beste Eduard07 Een Inverto Black Ultra quad heeft dan wel een kop van 60mm maar de behuizing is 72mm breed. Ik vraag me af of daar wel ruimte voor is. Je hebt helemaal gelijk. De behuizing staat er dwars op, dat kon zeker wel een probleem worden. Even niet aan gedacht. Maar wellicht is een MTI-quad High line Pro een goed alternatief. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Beste Eduard07 Een MTI High Line Pro heeft een kopdiameter van 67mm. Daar heb je echt geen ruimte voor. Zou het niet verstandig zijn er eerst eens goed over na te denken voordat je een advies geeft?
Eduard07 Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 (aangepast) @Sprietje, heb je een beter advies? Lijkt me beter dat je die even post in plaats van mij alleen corrigeren. Ik denk dat TS FalconerThe daar namelijk eerder op zit te wachten. 22 februari 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Van de drie Astra satellieten, heb je toch voor de Astra 23,5 het meeste signaal nodig. Als je dan gaat kiezen voor een lnb met een grotere kop i.p.v. een ALPS-lnb, heeft dat het meeste nut voor de Astra 23,5. Ik zou gewoon 3 ALPS-quad nemen, zie bijlage.
Eduard07 Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Waarbij het gewicht van het totaal (doorhangen) wel even "in de gaten" moet worden gehouden. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
FalconerThe Geplaatst: 22 februari 2013 Auteur Geplaatst: 22 februari 2013 Beste FalconerThe Als ik het goed begrijp gaat het dus om een Visiosat Bisat met een G3C houder voor de ontvangst van de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 oost. Maar bedoel je nu quattro-lnb’s die je op een multiswitch aan moet sluiten om bijv. meer dan 4 ontvangers op aan te sluiten of bedoel je quad-lnb’s die je via vier 4/1 diseqc-switches aansluit? Bisat met een G3 inderdaad. Op een Multischalter MS 13/8-PIU. De ALPs die aangeraden worden, zijn dat dat nog steeds diegene die ik nu heb?
Sprietje Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 ALPS-lnb’s zijn al jaren niet meer veranderd zover ik weet dus als je die al hebt, kun je die gewoongebruiken.
Eduard07 Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 @FalconerThe, deze Alps kent 2 uitvoeringen: quattro i.c.m. multischalter, en quad met ingebouwde diseqc. De quattro's zijn duidelijk goedkoper (en wat lichter in gewicht). Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
tom27955 Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Goede Avond Ik heb 4 X Megasat Multifeed Quad Full HD 3D Compatible 0,1dB en dit op de visiosat, zonder enig probleem werkt perfect, ik heb de arm een hulp gegeven met een zeer goede vis draad . dwz draad aan de arm gemonteerd en bovenaan de schotel klein gaatje gemaakt storm en winter geen probleem Ik heb het voordien met inverto's gedaan .... enkel problemen gehad regen??? wind noem het werkte slecht ( bij mij toch)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen