Ga naar inhoud

Welke satelliet ontvanger voor TV Vlaanderen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

dag iedereen,

ik ben al een paar uren aan het zoeken op het internet maar ik geraak er niet zo heel wijs uit:

ik ben op zoek naar een satelliet ontvanger (ik heb tv-vlaanderen)

maar ik zou graag ook mijn beeld kunnen streamen naar de pc.

dit is onder andere mogelijk met een dreambox, maar deze zijn behoorlijk duur!

ik vroeg mij af ofdat er iemand ervaring heeft in deze sector/zelf een goeie satelliet ontvanger heeft

die niet te duur is en waarmee streamen naar pc mogelijk is (via lan)

verder zou het wel leuk zijn moest er ook nog dlna op zitten (indien dit mogelijk is)

een interne hdd is niet noodzakelijk

hopelijk kan er mij iemand helpen! alvast bedankt!

aangepast door Gerard 76
onderwerptitel aangepast

Geplaatst:

Vele jaren Dreambox (500 + 7020) aanhanger geweest, maar sinds kort ben ik op een VU Duo HD ontvanger overgestapt.

Heb nog geen dag spijt van deze overstap.

Grote voordeel is dat een VU+, als we de allernieuwste even buiten beschouwing laten, ook zeer aantrekkelijk geprijsd is.

Zelf heb ik de VU als tweedehands over genomen voor rond de €200,-.

Kijk eens bij de aangeboden dingen op dit forum, daar zie je ook wel eens zoiets voorbij komen.

Streamen naar de PC kan gewoon via OpenWebif.

En over DNLA, dat is hij niet standaard, maar ikzelf gebruik hier nu gewoon een NFS mount voor om externe media beschikbaar te stellen op de VU+.

• Like 1

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Dat kan met een ontvanger die onder Linux (Enigma2) draait. Dus een VU+, een Xtrend en een Dreambox zijn geschikt en dit in verschillende modellen. Dus een solo of duo-ontvanger al naar gelang je keuze/budget.

Zelf heb ik een Xtrend ET-9500 en stream op pc/laptop en op Andriod tablet.

Er zijn nog wel merken waar je Enigma2 op kan draaien maar velen draaien niet stabiel genoeg vandaar dat ik ze niet vernoem.

• Like 1
Geplaatst:

Sinds een paar maanden ben ik eigenaar van een VU+ Duo.  Het is een uitstekende ontvanger!

Het werkt even goed als een dreambox. (dat was m'n vroegere ontvanger)

En nog scherp geprijsd ook!

Niet twijfelen, koop een VU+ ontvanger.

• Like 1

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Heb vanaf het begin dreamboxen gehad, ook nog 3 jaar VU+, en nu Xtrend , die zijn top, softwarematig ook een stap voor op de rest.

Zijn er al rond de 200 euro.

Lees de xtrend en vu previeuw eens hier op het forum (previeuws revieuws)

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

• 4 weken later...
Geplaatst:

bedankt voor de reacties!

de kans is zeer groot dat ik een Vu+ zal kopen

maar hier had ik nu nog een vraag over:

als ik een ontvanger koop waar meer dan 1 tuner op zit,

kan ik dan zowel naar een zender kijken en een andere te gelijk opnemen? met 1 enkele smartcard?

of heb je per tuner een smartcard nodig?

en  die verschillende DVB's

( ultimo: 3 × P&P (S2/C/T)  ;  Uno:1 × (S2/C/T)    ;   Solo:1 × S2   ;     Solo2: 2 × S2   ;     Duo: 2 × S2  )

is het belangrijk dat ik er rekening mee hou dat het een S2  of een C of een T is?

Geplaatst:

"

als ik een ontvanger koop waar meer dan 1 tuner op zit,

kan ik dan zowel naar een zender kijken en een andere te gelijk opnemen? met 1 enkele smartcard?

of heb je per tuner een smartcard nodig?"

-ja hoor; wel per tuner een kabel naar de schotel he.

"is het belangrijk dat ik er rekening mee hou dat het een S2  of een C of een T is?"

-uiteraard;

met de C ben je in Vlaanderen niet zoveel (Telenet he (dus enkel een paar niet gecodeerden op de kabel)/alhoewel er geruchten zijn dat ze naar CI+ zouden overgaan...maar dan nog...)

Met de T kan je via de ether de vrije Openbare omroepen ontvangen

En de S2's zijn die voor de ontvangst van TVV, (DVBS2/MPEG4)

Succes nog met je aankoop he....

• Like 1

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

misschien was mijn antwoord niet duidelijk;

1 kaart volstaat om tot 4 zenders te openen

(was iets te laat om bericht te bewerken)

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Bedankt voor de uitleg zo leer ik ook weer bij!

en wat mij ook net opviel is dat bij de Vu+ solo 2

maar ' Common Interface : 1  terwijl er bij de andere steeds 2 zijn...

kan mij iemand uitleggen waar het verschil hem daar dan juist in zit?

aangepast door thomke
Geplaatst:

maar jawel! :)

Ik zal een poging doen;

-vermoedelijk bedoelen ze CI-sloten; sleuven waar een CI in kan (en waar dan weer een kaart in kan). Dan kan je zonder softcam de kaart gebruiken. De meeste CI's ondersteunen maar één kanaal-versleuteling; sommigen twee. Dan kan je bijv. opnemen en kijken tegelijk.

-maar als je voor een linux bak gaat is het belangrijker te kijken naar het aantal interne kaartlezers. Dan kan je daar voor elk abo daar een kaart insteken. En dan gebruik je hiervoor een softcam en zodoende kan je (voorlopig?) tot 4 zenders tegelijk openen bij TVVlaanderen. En CI's hoeven dan ook niet meer.

Groeten van dvbs,        

for the record, de linux receiver wordt wel geleverd met CI-slots ten behoeve van CI modules, maar die hebben geen enkele meerwaarde (de CI-slot zit erin omdat dit een voorwaarde is qua licenties )

de meerwaarde van een linux-receiver is dat zonder zo'n dure module ook met een softcam kaarten kan lezen in het kaartslot.

dat is goedkoper en is zeer stabiel, met ook nog als voordeel dat je ook het maximum uit de kaart kunt halen.

een CI module kost namelijk ook al snel 90 euro welke je nu besparen kunt.

zoals dvbs reeds schreef enkel dan kun je via alle ingebouwde tuners de zenders decoderen.

aangepast door Tonskidutch

Beef Wellington

of gewoon

Rosbief

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...