Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen dan een swap-file aangemaakt, denk nu dat Hbb écht gaat werken.

Zit natuurlijk niet de hele dag voor de TV, daar is hier het weer, zon en 21 graden, te goed voor.

Heb inmiddels eens lekker voor de deur op het strand gezeten.

Heeft niks met Hbb te doen, maar voor de "jaloerse" lezers :cool: :cool: .

Ik ga het nu een paar dagen aan zien, vooral op M1, Hongaarse zender op Eutelsat 9 oost,

die hebben van Hbb een feest gemaakt en gebruiken echt alle mogelijkheden die er zijn.

Je kunt er de hele dag plezier van hebben, alleen jammer, de taal hè.

Goed nieuws over HbbTV:  http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/12110/Satellietbedrijf_SES_omarmt_HbbTV.html

Volgens mij kunnen we bij deze een slechte internetverbinding wel uitsluiten, heeft meer met geheugen te maken.

Maar, een zwaluw maakt nog geen lente, dus wacht het nog even af.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst: (aangepast)

Beste Emikli,

jaloers op uw temperatuur...

Maar, het is natuurlijk wel zo, dat het zonder geheugen problemen werkt mits je een andere receiver hebt die van zichzelf al voldoende geheugen heeft.

de stand heden voor HBBTV:

de SOLO = ongeschikt dat is ook bevestigd door iedereen

de DUO = met swapfile net wel geschikt ( dat is jouw huidige test opgave ;)  ) geen typefout

de UNO = uitermate geschikt

de Ultimo = uitermate geschikt

de SOLO2 = uitermate geschikt

Met het juiste image (dit liep wel maar niet vlekkeloos sinds VTI 4.2.0) nu vanaf VTI 5.0.0 en heden VTI 5.1.0 loopt dat vlekkeloos op mijn Ultimo

Op je receiver kun je per telnet en ook via menu

te weten komen wat het courante geheugen verbruik is.

bij mijn Ultimo is dat free = + - 300MByte

ik wil hier geen lans breken voor HBBTV, want het is ook door enquête gebleken dat HBBTV door 34% regelmatig gebruikt wordt en door net geen 33% zelden en 24% nooit. (de rest weet er niks over of heeft zich met het thema nog niet bezig gehouden)

mocht je dus wel regelmatige gebruiker zijn dan is de juiste box inderdaad van belang

de mijne heb ik gekocht zonder over HBBTV te hoeven en of willen nadenken.

spannend hoe het nu bij jou werkt?

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Morgen mijn eerste relaas, het is hoog tijd om op restaurant te gaan, mijn partner verjaart vandaag.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

• Moderator
Geplaatst:

gefeliciteerd! Ik heb heel die hbbtv zooi van mijn uno en ultimo geknikkerd, ik gebruik het toch niet. Toch denk ik dat je met een swapfile op een duo het wel aan de praat gaat krijgen hoor.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Tüm kalbimle tebrik ederim

en als dat een slechte vertaling is, dan klaag ze aan op google.

fijn feest.

we kunnen niet meer dan enkel kijken, de tijd voor terugkijken bestaat niet, want dan mis ik nog meer actueel en nieuwers.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Heb hier op mijn VU Duo ook vandaag dat 'hbbtv' eraf gehaald in de VTi 5.1 image.

Mis er niets aan, zeker omdat het ook niet echt lekker snel wil werken op een Duo zoals Ton al aangeeft.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

uh pardon, eerst testen met swap op usb...

:whistle:

Ton, is mij te omslachtig om dit op te zetten.

Heb, er voor nu nog, geen extra nut van gezien.

post-45009-0-50552700-1362000613_thumb.png

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

@tonski,

De vertaling was niet slecht hoor en tevens bedankt.

Zo te zien werkt HbbTV nu goed, het zou wat sneller kunnen.

Ook ik gebruik het niet iedere dag, maar vind het wel een mooie uitbreiding en zeker geen zooi zoals ik hier ook lees.

Als dit kabinet is gevallen, dan komt er misschien weer meer geld vrij voor de NPO.

Die kunnen dan met SES Luxemburg er iets moois van maken.

En als het dan wordt net als op de Hongaarse zender M1, dan kan teletekst ook de deur uit en zullen

de mensen het wél gaan waarderen.

Ik ga nog verder kijken met mijn swap-file, misschien zijn de problemen met mijn You Tube muziekclips,

overgezet naar Vu+, nu ook voorbij met tevens het nog sporadisch "ruckeln" van opname´s erbij.

Geplaatst:

Zo, na enkele dagen testen, denk ik dat ik er uit ben.

... Met de Swap, géén problemen meer ondervonden betreffende HbbTV.

... Gedownloade en overgezette You Tube clips (of van deze site http://www.luckymedia.nl/luckytv/2010/03/rutte-stemt/),

nog geen fouten gevonden.

... In "normale" opname´s, af en toe een "ruckeltje" waar mee te leven valt.

Resumé; een Swapfile kan wonderen doen.

Geplaatst:

dat van die stotteringen schreef je al elders

maar OOK DAT kwam niet voor bij mijn DUO

daar is dus nog een spook in de kast verstopt.

of de softcam heeft er teveel moeite mee wat zo al loopt.

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Die "stotteringen" begonnen pas na V3.2.0, daarvoor had ik die nooit.

Oorzaak?, mij onbekend.

Ik neem aan dat de softcam géén invloed heeft op bijv. Arte of ZDF, want dit zijn niet gecodeerde uitzendingen.

Ik neem op zondag nog al eens Tatort/Polizeiruf 112 op en daar kan dan wel eens een ruckeltje inzitten of het beeld staat 1 seconde stil.

Doe verder niks en de opname loopt daarna weer gewoon verder.

Geplaatst:

heb ik tweemaal per jaar (retrospectief) een stotter

maar als dat vaker voorkomt is er wel degelijk een probleem.

er staan ellenlange draden ook op andere Fora inzake die Ruckler / beeldstotters

met name door die dat probleem hebben ook in het leven gehouden

het is een compleet ander topic dan je HBBTV, dus willen we daar op verder borduren lijkt me een eigen bericht ervoor geschikter

(die was er overigens al)

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Die "stotters" kwamen erbij omdat ik ergens had gelezen, dat iemand goede ervaringen had met Swapfile, zodoende  :/ .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...