Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die "stotters" kwamen erbij omdat ik ergens had gelezen, dat iemand goede ervaringen had met Swapfile, zodoende  :/ .

en

Die "stotteringen" begonnen pas na V3.2.0, daarvoor had ik die nooit.

Oorzaak?, mij onbekend.

dan lijkt me dat een usb issue

voorheen waren er geen, pas vanaf het moment dat je ging swappen op usb :confused:

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Nee, tot en met V 3.2.0, nooit "geklooi" alle verdere versie´s wel en vooral vorig jaar zeg t/m juli, was het af en toe dramatisch.

Pas vanaf V 4.2.0 werd het probleem langzaam minder, er waren in die tijd ook weinig updates en nieuwe versies van VTi.

USB voor wat dan ook, gebruik ik pas de laatste tijd, eerst voor picons, nu niet meer.

Op het andere bekende forum las ik dat HbbTV perfect zou werken met een swap-file en sinds vorige week heb ik die file op een USB stick.

Dus, het af en toe stotteren, gebeurt met zowel geen als wel een USB stick.

Gisteravond een oude "Frost" afgespeeld en hier geen probleem.

Ga de komende tijd eens opletten of dit misschien alleen op de "Duitse" opname´s gebeurt.

Laatste Polizeiruf had er ook een beetje last van.

Vrijwel aan het begin, hoor ik even een soort van onderbreking in het geluid en pas een uur later "hakkelde" het beeld even. Door dat geluid aan het begin, weet ik dat het later fout gaat.

En zo gaat het meestal. Aan het ontvangstsignaal ligt het niet, is hier perfect.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Ik denk dat ik nu uitgetest ben.

Ik kijk hoofdzakelijk Duitse zenders en neem daar van op indien nodig.

Nu blijkt, dat bij opname´s van de Nederlandse zenders eigenlijk alles goed gaat.

Als ik die afspeel, 30 minuten en langer, géén gestotter.

Dit gebeurt wel heel af en toe bij Tatort van ARD, of andere Duitse zender.

Hoe dit ontstaat, geen idee, want de ontvangst is perfect hier en zelfs hogere kwaliteit signaalwaarde´s dan van de NL zenders.

Ik heb het hier over de HD versie, voor de HD versie´s van NL zenders,  andere Astra en, ook zeer goede ontvangst

Aangezien ik niet meer opneem van SD zenders, kan ik hier geen vergelijk maken.

Mijn conclusie is nu, dat het waarschijnlijk aan de HD van de Duitse zenders ligt, (een iets afwijkende waarde dan van de NL zenders??).

Niet dat hun HD imperfect is, maar dat het een software foutje in mijn Vu+ kan zijn.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

het heeft er misschien ook iets mee te maken

OF dat afspelen van die ZDFHD of EinsHD zenders met een bepaald audio formaat (ingesteld) is of dat er zelfs videotext onder aanwezig is.

HETGEEN een driver issue zou aanduiden op het laatste VTI image en alle andere images met de proprietaire drivers

Kan het echter niet helemaal volgen of repliceren, de opnames gaan hier (ook destijds met DUO) goed.

het lijkt dat ergens een stoorbron verstopt zit.

een stoorbron kan een slechte netwerk verbinding zijn die dat als symptoom oproept (dat bedenk ik nu)

kun je eens zo'n opname maken en nadien afspelen, terwijl je de UTP plug van je VU+ DUO eraf hebt?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik ben simpel en heb nooit bijgeleerd, :crazy: , maar wat is ´n UTP plug?.

Toen de fora vol liepen met de ruckel problemen, werd er ook gezegd dat het de Hard Disk kan zijn.

Heb toen, op aanwijzing van anderen de  disk geformatteerd in ext 3 of zoiets, heeft toen niet geholpen.

Wel valt mij op, dat bij iedere nieuwere VTi versie, vanaf dat het probleem opdook,

de ruckels minder werden.

Vandaar dat het bij mij nu nog maar weinig voorkomt.

Geplaatst:

Heb je google?

:D:P

je ethernet aansluitplug.

om slechte netwerk funktionaliteit uit te sluiten met een rare router

wat er allemaal aan zinvol spul volgeschreven werd over dat thema "ruckler", kan ik niet beoordelen als gebruiker zonder die problemen

ofschoon ik er zelf inderdaad over geschreven heb "om een reden daarvoor te vinden" kan ik er niets aan toevoegen

behalve dit nog:

er zijn voedingsproblemen gesignaleerd algemeen en met USB stick aansluitingen in het bijzonder

en

er zijn ook extreem schadelijke USB sticks op de markt die je hele receiver software lam leggen voor korte of langere duur

die een memory leak veroorzaken in OE 1.6 en oude kernel van de images

aan de harddiscs type of merken heeft het absoluut niet gelegen.

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Als het euvel blijft zoals het nu is, praktisch zelden, dan valt het wel mee hoor.

Voorheen hadden alle opnames`s er heel veel last van en terugspoelen en andere foefjes werkten niet.

"er zijn ook extreem schadelijke USB sticks op de markt die je hele receiver software lam leggen voor korte of langere duur

die een memory leak veroorzaken in OE 1.6 en oude kernel van de images".

Voor ik een stick gebruik, formatteer ik deze sowieso en ik gebruik alleen het merk Kingston, dus niet iets uit een dumpzaak.

Dan zou zo´n stick toch te vertrouwen moeten zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...