Emekli Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 (aangepast) Het moet niet zotter worden: http://broadcastmagazine.nl/dekker-verplicht-tros-tot-fusie-met-avro/ Sinds wanneer heeft Nederland "staatstelevisie"?. Daar konden we nu zo trots op zijn, radio en tv is (was?) van het volk. Hoogtijd dat het kabinet Rutte opzout, waar bemoeien ze zich mee. Er zijn wel belangrijkere zaken die ze eerst eens kunnen oplossen. Bovendien wordt NL zo tot een dictatuur, alla Rusland onder Poetin. P.S. Ik houd totaal niet van de TROS, maar dit gaat écht te ver. 22 februari 2013 aangepast door Emekli Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Beheerder Michel Geplaatst: 22 februari 2013 Beheerder Geplaatst: 22 februari 2013 Ten eerste staan we politieke discussie hier niet toe en ten tweede heb je vast wel gemekt dat Nederland al sinds 2008 in een vervelende crisis zit die als gevolg heeft dat er bezuinigd moet worden op de staatsuitgaven. Aangezien de publieke omroepen een flinke aanslag zijn op de staatskas, moet daar ook op bezuinigd worden. Net als dat we vrijwel overal op moeten bezuinigen. Als je dan omroepen die zich onderling te weinig onderscheiden laat samenvoegen om zo (veel) kosten te besparen, is dat een prima zaak. De tros en de avro onderscheiden zich niet of nauwelijks van elkaar, dus zijn het prima kandidaten om samen te voegen. Vrijwel alle omroepen die zich te weinig onderscheiden gaan samen. Of je moet natuurlijk willen dat bijvoorbeeld de bijdrage in de ziektekosten noodgedwongen nog hoger wordt.... Je opmerking over een dictatuur raakt kant nog wal. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Emekli Geplaatst: 22 februari 2013 Auteur Geplaatst: 22 februari 2013 Nou, nog snel voor ik de stad in ga, Ik vind TROS en AVRO helemaal niet hetzelfde. Niet om te discrimineren, maar TROS is voor het lager opgeleide volk en de AVRO voor de mensen met meer scholing. Verder zijn de omroepen verenigingen, opgericht door de mensen van NL en niet de regering. Al is het de staatskas, het zijn wel onze centen, hoeveel procent er naar de omroepen gaat weet ik niet, is precies geheim, maar zover ik heb kunnen nagaan, is dit hooguit €900.000.000.--. Dus als ze daar op willen besparen, is het een druppel op een gloeiende plaat. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
wanderer Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 mijn moeder zaliger zei altijd: alle beetjes helpen... Samsung 40D6510WS
Eduard07 Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 (aangepast) ... Ik vind TROS en AVRO helemaal niet hetzelfde. Niet om te discrimineren, maar TROS is voor het lager opgeleide volk en de AVRO voor de mensen met meer scholing. Verder zijn de omroepen verenigingen, opgericht door de mensen van NL en niet de regering. Beste Emekli, het hele Nederlandse omroepsysteem is al 50 jaar achterhaald, alleen de politiek en de omroepen zelf willen dat niet accepteren. Een algemene omroep - zoals de VRT in België - behoort alle stromingen onder de bevolking in haar gelederen te hebben. Vrijwel alle democratische landen om ons heen hebben een nationale omroep die statutair volledig onafhankelijk is van een parlement of regering: ARD, ZDF, BBC, France, noem maar op. De leden, dat zijn alle belastingbetalers. Als je het ook zo regelt in Nederland anno 2013, dan valt er nog heel wat te besparen op de omroepstructuur en dan is er meer, misschien wel genoeg geld voor betere programmering. Het omroepleden-systeem functioneert niet eens meer. Al decennia-lang niet. 22 februari 2013 aangepast door Eduard07 1 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Emekli Geplaatst: 22 februari 2013 Auteur Geplaatst: 22 februari 2013 Eduard, Ik heb 14½ jaar in Antwerpen gewoond en weet dus wel het een en ander over België. Jij schrijft: "Vrijwel alle democratische landen om ons heen hebben een nationaleomroep die statutair volledig onafhankelijk is van een parlement of regering" De VRT en RTBF, zijn staatsomroepen! en ik heb menigmaal aan moeten horen dat men ook graag het systeem van Nederland zou hebben. ARD/ZDF, daar weet ik niet hoe het geregeld is, maar óók de BBC is een staatsomroep. In Nederland heeft de NPO nu (nog) de vrijheid over wat ze uit willen zenden, in België kan dat niet. Het is nog niet zo lang geleden, dat er een uitzending bij de VRT niet kon doorgaan, onder druk van de kardinaal van Mechelen. Dus we mogen blij zijn met de NPO. Dat er fusies kunnen ontstaan, is ook alleen maar toe te juichen, maar NIET onder dwang van de politiek. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Zuppelan Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Erg opvallend is de berichtgeving altijd over de communautaire zaken. VRT en RTBF zitten in hetzelfde gebouw en weten daarmee drommels hoe ze neutrale berichtgeving aan zouden moeten pakken. Toch is hun berichtgeving over de andere taalgroep diep en diep gekleurd.
Eduard07 Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Wat dacht je van de banden tussen NCRV/KRO en het CDA die jarenlang 1 op 1 waren? Of de VARA met de PvdA? Het zuiltjessysteem gebaseerd op ledenaantallen van een omroepblaadje is al decennia-lang failliet, maar bovengenoemde politieke partijen hebben jarenlang in het centrum van de macht gestaan en het systeem overeind gehouden. Juist door die innige vriendschap die in de jaren 30 van de vorige eeuw al is ontstaan. En over onafhankelijke journalistiek op de Nederlandse p.o. is al heel veel gezegd en geschreven. De Duitse en Britse p.o.'s zijn altijd veel beter geweest in neutrale berichtgeving. De BBC heeft er ooit een wereldreputatie mee opgebouwd. Het duidelijkste bewijs dat ons zuilensysteem niet meer van deze tijd is, is dat de fundamenten (stromingen) niet meer bestaan. De meeste mensen kijken naar programma's, Wie het uitzendt, is volslagen ondergeschikt geworden.Hooguit de EO is nog herkenbaar. Maar die heeft ook nog een duidelijke ledenaanhang. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
vincent1971 Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Er worden nog wel meer omroepen tot een fusie gedwongen. Heb niet echt het idee dat ik iets mis of zo. Kijk weinig publieke omroep. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
theparasol Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Gemeentes moeten fuseren, omroepen moeten fuseren, whats next?!
Eduard07 Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Provincies? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
iRuud Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 De VRT en RTBF, zijn staatsomroepen! en ik heb menigmaal aan moeten horen dat men ook graag het systeem van Nederland zou hebben. ARD/ZDF, daar weet ik niet hoe het geregeld is, maar óók de BBC is een staatsomroep. Denk dat jij de betekenis van Staatsomroep niet goed kent. VRT, RTBF, BBC zijn Publieke Omroepen. Betaald uit publieke gelden. De staat heeft géén invloed op het geen ze uitzenden. Staatsomroepen zijn omroepen die worden bestuurd door de staat die beslist wat jij mag zien en wat niet. Dictatoriale staten hebben dit soort omroepen.
Zuppelan Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Op het moment dat de staat gaat bepalen welke omroepen mogen bestaan, komt dat akelig dichtbij het bepalen wat jij mag zien.
theparasol Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Het doel is hier kostenreductie ivm crisis niet censuur van ongewenste programma's we kunnen aanschouwen. Maar fantaseer en vul gerust aan
Eduard07 Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Op het moment dat de staat gaat bepalen welke omroepen mogen bestaan, komt dat akelig dichtbij het bepalen wat jij mag zien. O, en hoe denk je dat die omroepen zijn ontstaan? Uit politieke bewegingen en partijen in de jaren 30 van de vorige eeuw: NCRV, KRO,VARA, AVRO. Allemaal spreekbuizen van politieke en religieuze opvattingen. In wezen zat (en zit) het Nederlandse omroepsysteem in een politiek-religieuze dwangbuis. Tot eind vorige eeuw was het overstappen van een omroepmedewerker van NCRV naar KRO of andersom "not done". Regionale omroep werd tot de jaren 80 gemuilkorfd omdat ze geen omroepzuiltjes hadden.En ook geen leden die lid waren van een idioot omroepgidsje. Je hebt geen goed beeld van de Nederlandse omroep en haar geschiedenis. Zo waardevrij en onafhankelijk was die echt niet. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen