Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@eduard,

"De omroepfusies zijn tot nu toe op basis van vrijwilligheid",

Waar gaat dit artikel over? ja...: De Dekker verplicht TROS tot fusie.

Aan iedereen hier, Programma´s kunnen dus toch al, op voorhand, verboden worden en

de omroepen worden niet achteraf gestraft, als een uitzending niet helemaal in de haak is.

Zie:  http://broadcastmagazine.nl/rechter-staat-uitzending-de-vijfde-dag-toe/#more-13715

En weer valt, na o.a. Zembla, een actualiteiten programma van de NPO in de prijzen,

http://broadcastmagazine.nl/twee-tegel-nominaties-voor-nieuwsuur/

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

@eduard,

Waar gaat dit artikel over? ja...: De Dekker verplicht TROS tot fusie.

Ho ho. even de totale context!

De Tros had al een deal met de Avro, en dat voorstel lag ook al bij de vorige minister.

Dekker accepteert niet dat de deal achteraf door de Tros wordt afgeblazen om zo haar zin te krijgen m.b.t. haar amusementsgehalte.

Dus het ligt iets genuanceerder.

Er is wel dwang, maar dat is vanuit de doelstelling te bezuinigen en meer efficiency te bereiken.

Nog lang geen nationale omroep, dus.Gewoon een gouden middenweg.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Zolang het alleen een voorstel is, kan de TROS doen wat zij wil en zonder bemoeienis van De Dekker,

er is/was nog niets getekend.

Niet dat van mij de TROS binnen de NPO moet blijven, van mij mogen ze er RTL 10 van maken.

Het gaat hier om het principe.

Verder blijft het voor mij zeer discutabel, of de staat zich wel mag bemoeien met de omroep.

Uiteindelijk is de belastingdienst het doorgeefluik van onze centen, zoals eerder al geschreven.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

...

Verder blijft het voor mij zeer discutabel, of de staat zich wel mag bemoeien met de omroep.

Uiteindelijk is de belastingdienst het doorgeefluik van onze centen, zoals eerder al geschreven.

Elke staat bemoeit zich met de organisatie en doelstellingen van een publieke omroep.

"De staat" is in Nederland het parlement. Die mag best doelstellingen van de (publieke) omroep formuleren.

Dat is namelijk altijd al zo geweest, vanaf de jaren 30. Een omroep moet zich aan de Omroepwet houden, en daarin staat omschreven hoe haar programma-aanbod moet zijn opgebouwd. Te veel amusement mag dus niet, want dat houdt de TROS zich niet aan haar taakstelling waar ze publiek geld voor krijgt. Dan is het accepteren of stoppen en commercieel gaan.

Je wilt toch niet beweren dat omroepen met publiek geld een vrijbrief moeten hebben om hun gang te gaan? Dat is nog nooit zo geweest en zou ook niet wenselijk zijn.

Als ik een subsidie krijg, word ik ook geacht verantwoording af te leggen over de besteding. Dat is bij omroepen niet anders. Gelukkig maar.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...