Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn laptop in Nederland is min of meer overleden, toen mij vrouw in Nederland was heeft ze hem iets te vroeg uitgezet, hij was met een geheugen dump bezig, met als gevolg: \ system32\hal.dll is missing.

Daar heb ik ook nog vragen over maar eerst dit. Ik heb een volledige image van Acronis staan op een externe harde schijf, maar die schijf heb ik hier in Spanje, nu ga ik volgende maand ook even naar Nederland. Als ik nu die image kopieër naar een USB stick, dan hoef ik die externe HDD niet mee te nemen, maar werkt dit op die manier, of kan je die image alleen terugzetten via de externe schijf ? Ik heb natuurlijk een bootable CD liggen.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Ik zet met regelmaat een Acronis image naar een USB stick hier en dat gaat prima, terug zetten zal ook geen enkel probleem zijn maar je moet wel met 1 ding rekening houden en dat is als je de Acronis image naar een NTFS HD hebt gezet zul je deze niet op een FAT32 USB stick kunnen zetten, je zult dan eerst je stick NTSF moeten maken.

Geplaatst:

Bedankt, maar ik zie nu dat mijn laptop back-up die op de HD staat 22 GB is, en inderdaad in NTFS. Ik zal eens kijken hier wat een 32 GB stick kost, want ik heb alleen stick tot 16 GB

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst: (aangepast)

Hoezo niet Penthe?

Ik kan gewoon tussen NTFS, Fat 32 en FAT 16 en zelfs EXT-3 kopieeren..........................

Je hebt alleen een probleem bij terugzetten complete backup files (images)

Nu kan het bij Acronis indien je de licentie hebt dit map voor map, file voor file doen dus zonder probleem

Let wel op de map document and settings, kom je alleen als echte administrator niet als user met admin rights.......

Het geheel hierboven 2 weken geleden nog eens gedaan. Acronis 2009 had ook keurig mijn hele linux van dualboot in de backup gedaan......

Bij upgrade naar 2013 versie de removal tool van Acronis gebruiken (zoals bij Norton) Daarenboven de common files map folder verwijderen met veranderen van de rechten. Die removal tool werkt niet goed. 48 uur klus met Acronis support om hier naar te kijken. Ik vond hem zelf het eerst.

aangepast door rudolfdebeer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

rudolfdebeer om maar gewoon kort van stof te blijven een image van 22GB kun je "niet" op een FAT32 partitie of stick plaatsen, Dan zul je echt die partitie ook NTFS moeten maken en dat heeft niets te maken met Acronis maar met het bewuste bestandsysteem, FAT32 kan geen grotere bestanden dan 4GB hebben.

Geplaatst:

Penthe,

Dat was niet in de discussie maar heb je wel gelijk in. Je kan bestanden groter dan 4 gb - 1 byte zo niet overzetten.

Echter sticks formateern op NTFS kan:

http://www.ntfs.com/quest22.htm

handiger is zo'n 2,5 "extern HD drive oppikken, meer mogelijkheden. past ook best in je vestzak.

Zijn de aparte files in de backup kleiner dan die 4GB hoef je niet naar NTFS tenzij je compleet wil terug zetten.

Apropos de aanleiding was missing hal.dll. Nu begint me weer te dagen dat dat incident met bepaald virus verband kan houden en dat herstelpuntren en backups er weer mee terug kunnen komen. ooit dagen met zo'n PC van iemand bezig geweest. Enige optie: gans schoon. Hoeft niet, maar meerdere PC's in de buurt hadden toen dat euvel.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen