Ga naar inhoud

skystar 2 pci oude versie installeren onder win 7 64 bits?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weer eens geprobeerd. Ik krijg het jaren later nog niet voor elkaar

star 2 pci oude versie installeren onder win 7 64 bits?

Iemand wel???

Elke versie van Technisat ziet de kaart niet en zegt dat drivers voor de software geinstaleerd moet worden.

Alleen onbekende netwerkcontroler word gevonden.....

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

Hem er maar weer uitgetrokken. Die Hauppauge TV kaart met die BT848 chip is ditto probleem.

Blijft Hauppauge Win T Nova usb stick met RF cable vanaf mijn KAON 570. Mijn Skype IP 22 telefoon  moet ook blijven liggen.

Win 7 en Win 8 zijn echt vooruitgangen. Op kosten jagen.......

Suf gelezen aan onduidelijke verhalen van mensen die menen dat ze zogenaamd BDA en non-BDA drivers voor dat ding kunnen installeren.

Werkt allemaal niet! Tenzij terug naar Millenium of XP partitie of Linux. Staat nog barebone klaar achter me met XP erop

Alleen wat traag anno 2013.

Geplaatst:

ik vond die installatie ook op xp maar zo zo la la met de skystar2

uiteindelijk lukte het toch maar pas met progdvb (koopversie) werkte ie goed samen

maar onder linux open suse werkte het toch echt een heel stuk prettiger / sneller geinstaleerd en betere funktionaliteit

het is wel een oud knarretje toch? 6 jaar ligt ie hier al.

ciao

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

Hij deed zelfs diseq 1.2 bij bepaalde progdvb versies bij mij. Kom daar nu maar eens voor. De mijne is Rev 2.13 Ik leerde de sport op haar voordat ik met die KAON (kloons) met CI begon. Lang snoer van mijn videokaart uit naar de TV 15 meter verderop. Welke vervanger voor win 7 is nu een leuke opvolger om te hoppen.  Hauppauge heeft ene in de race voor 100 euries Maar na 2 hauppauge producten roep ik niet hoera voluit. Zelfde drama als Technisat. Zonder die Rus met progdvb (Ik was een van zijn eerste klanten en donateurs) was het niks geworden met die kaarten überhaupt Die viewer van Technisat was zwaar niks , klopt.. Zij plakken hun naam altijd ergens op terwijl de knowhow van elders komt. Onder Suse Red Hat en Ubunt en Kubuntu ging het evenmin van harte. Wel beeld geen geluid......... Suse doe ik niet meer. Lang gedaan. Nare van Ubuntu is dat je gevorderd moet zijn en Sudo su of kdesudo blijft doen. Suse, Redhat en Mandrake met hun hapklare brokke en betere installers waren daar prettiger.

Stonden ook bedrijven achter. Ubuntu is te open source en dat merk je.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Beetje laat, maar meschien ook handig voor andere gebruikers met skystar2/airstar2/cablestar2 flexcop based kaartjes.

Drivers werken zowel in win7 32/64 bit alsmede voor win8.

Download http://skystar-2.com/server.php?filename=Technisat_Drivers_v4.6.0_Lite.rar en pak rar uit in zegmaar doku folder(let wel op na uitpakken en installen folder niet deleten aangezen files nodig zijn voor herkening dvb software)

Ga nu naar apparaten beheer en zoek de netwerk adaptor met uitroepteken, dubbel klik op netwerk adaptor met ! en ga naar tab drivers zoek nu naar handmatig drivers en kies dan de wdm folder(bda werkt niet lekker onder win7/8) en laat de river installeren, als dit klaar is sluit je de schermpjes af en ga je naar uitgepakte rar folder en dubbel klik op Register_Sky2PCAVSrc.ax.bat en klaar restart eventueel pc, nu kan je dvbdream/progdvb/dvbviewer gebruiken.

Geplaatst: (aangepast)

@Wapper,

Dit werkt dus niet. Je krijgt hooguit de Skystar 2 z.g. herkend maar dat sky2pc***.ax  met die bijbehorende dll niet geregistreerd.

Dus device word niet geinitialiseerd met wat voor viewer dan ook. Al lijkt het dat DVBViewer er zaken meedoet. Echter de scan geeft nul kanalen found.

Alles maar weer gedeinstalleerd en kaart er weer uit. Vals blij moment. Leek zo mooi, na die z.g. lite installatie, werkte alle versies software van Technisat van de afgelopen jaren, of tewel ze lieten zich installeren, maar als onbruikbare dummies. Ik heb de wdm versie gebruikt. Andere gebruikers melden zelfde loze resultaat. Niet voor de 1e release skystar 2 dus. Misschien voor de recentere wel.

Misschien beetje raar om het hier te zeggen, wokken raken rapide uit de tijd met de normale settopboxen en deze kaarten. Fatsoonlijke smarttv met DVB-S mogelijkheid is betere oplossing. Echter mijn kabelaar bied zoveel aan naast andere streaming content dat we nog maar een kanaal kijken.

We overwegen de wokken af te voeren. In de hoogtijdagen had ik alles open, maar keek het nooit. 3D is leuk, maar wij gebruiken het 1x per jaar. Ik voel me nog niet geroepen een blue ray speler aan te schaffen. Zwaar achterhaald reeds. Nog even en ziet de wereld er anders uit.

aangepast door rudolfdebeer

Geplaatst:

@rudolfdebeer,

Wel apart dan, als ik hier en op 2 andere pc's die dll register zie ik gewoon netjes de kaart tevoorschijn komen en daarna is kaart ook gewoon tegebruiken.

Neem aan dat je het wel registerd als admin zijnde?, dus run als administrator.

Geplaatst: (aangepast)

Natuurlijk als admin, waarna hij zanikte dat files niet in goede dir stonden.

Ze wel degelijk in windows/system32 geplaatst. En regsvr32 ververst natuurlijk.

De driver laat zich wel installeren maar de kaart intialiseert zich niet.

64 bits Win 7 AMD systeem hier......

Mijn kaart is de vroege rev 2.3 pci met samsung tuner. Uitgebreide test met alle gangbare viewers..... gedaan.

aangepast door rudolfdebeer

Geplaatst:

Hoefde zelf niets in system32 folder tezetten gewoon uitpakken op desktop en die bat file draaien en gaf daarna melding dat het gelukt was.

btw dit wel op een cablestar2 maar dit zou geen pobleem moeten zijn aangezien drivers en file 1 op 1 zelfde zijn.

Geplaatst:

Als ik al zei ik heb een oudere versie van jaren her, de 2e uitgave de rev 2.13 PCI. Die van jou had op de reguliere driver al gewoon moeten draaien. Het probleem is de 1e generatie die het vertikt.

Net zoiets als een Brooktree 848/878 tv-kaart, gaat dus ook niet met Win 7. Pak je een Linux distrubitie, dan gaat het weer wel met veel kunst en vliegwerk. Wel beeld/geen geluid kun je weer gaan editten etc.

Ik ga het ook niet uitzoeken, de meeste Sat-kaarten doen moeilijk onder Win 7. Valt ook weinig mee te beleven.

Boven de PC staat een KAON KSC 570 dus......

Geplaatst:

Hier krijg ik zelfs de bda drivers niet werkend met cablestar 2, alle dvb programmas gaan dan hangen en worden traag en signal wat wel niet wel niet werkt, met wdm geen last van, maar voor mij ook geen problem zolang hetmaar werkt :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen