Gast Geplaatst: 10 oktober 2001 Geplaatst: 10 oktober 2001 Hallo,<P>ik ben nog niet zo lang bezig in de steliethobby.<BR>Ik heb nu een Philips seca ontvanger maar wil meer.<BR>Ik wil graag naast de astra ook de hotbird ontvangen. Nu heb ik gelezen dat dat alleen mogelijk is met een schotel van 78 cm. Is dit WAAR?<BR>Verder heb ik gezien dat deze ontvanger maar 999 kanalen kan opslaan. Mijn volgende vraag is dus: wat voor ontvanger is het beste?. Ik heb een originele smartcard van Canal-.<P>Ik weet dat ik nogal wat vraag maar ja daar is zo'n board voor.<P>Alvast bedankt.
Gast Geplaatst: 12 oktober 2001 Geplaatst: 12 oktober 2001 Hi,<BR>Ik heb ook ooit een seca receiver gehad en wilde ook overstappen naar een andere receiver, waar ik meer mee kan.Bijna iedereen heeft me een humax 5400 aanbevolen en dat heb ik ook gekocht.Top ding, zeker voor zijn prijs. Enige wat ik eraan klote vind is dat ie af en toe vastloopt. dan moet je hem aan en uit zetten.(geen ervaring met andere receivers).Zoals je misschien al hebt gelezen is de humax patchbaar(er is nu een nieuwe humax model "humax-z" Die is wel te patchen maar is moeilijk om zelf te doen). Dus koop een humax die al gepatched is met een funcard, en een programmer,(funprog, mastera,masterced)en dan kom je heel ver.Lees wat meer over de mogenlijkheden van de funcard op het bord.Als je ook astra en ook hotbird wil ontvangen kan je: of een speciale schotel kopen met 2 lnbs, die richt je op astra en je ontvangt Astra en hotbird(rond 450 gulden inc lnb). of je koopt 2 aparte schotels, kijk maar wat het beste is voor jou.(vergeet de diseq niet te kopen). Een 78cm schotel is aanbevolen voor een goeie signaal. natuurlijk kan je astra en/of hotbird met wat kleinere schotel ontvangen, maar je hebt kans dat je een zwak signaal krijgt, zeker bij slecht weer. en het schelt je maar een paar tientjes.<BR>ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen.<BR>succes met je hobby<BR>or
Gast Geplaatst: 12 oktober 2001 Geplaatst: 12 oktober 2001 Hoi,<BR>Dan vergeet je er nog bij te zeggen dat de beeldkwaliteit van de humax niet kan tippen aan de nieuwere ontvangers op de markt en dat je er nog een aparte ventilator kan bovenop op zetten,anders loopt die warm(vast).
Gast Geplaatst: 13 oktober 2001 Geplaatst: 13 oktober 2001 Hallo big john,<P>Humax 5400 irci warm/vast lopen? (onzin)<BR>plaatsen op een plank dus niet op ander apperatuur en in een open ruimte en zeker niet op de kachel.<P>En betreffende beeld kwaliteit 1.2 meter schotel aanschaffen + 100hz TV (100%)<P>
Gast Geplaatst: 13 oktober 2001 Geplaatst: 13 oktober 2001 Hoi,<BR>Er zijn mensen die vlug tevreden zijn hé.<BR>En zeggen dat er zoveel moois op de markt is met een enorm potentieel van mogelijkheden.<BR>Maar ja vroeg of laat ontdekken ze dat toch vanzelf wel.
Gast Geplaatst: 16 oktober 2001 Geplaatst: 16 oktober 2001 de humax blijft een top apparaat, zowel beeld als geluid is die fantastisch.<P>Aanrader is de humax5400<P>Chris
Gast Geplaatst: 16 oktober 2001 Geplaatst: 16 oktober 2001 Heren,<P>bedankt voor de adviezen.<BR>Ik heb wel gemerkt dat er veel ontvangers zijn die veel kunnen, ik houd mijn ogen en oren goed open en zal de beslissing nog even uitstellen.<P>bedankt
Gast Geplaatst: 16 oktober 2001 Geplaatst: 16 oktober 2001 Inderdaad een waardeloze ontvanger ! veel vastlopers en slechte beeldkwaliteit<BR>ik heb em gelukkig niet meer !<BR>groetjes !
Gast Geplaatst: 16 oktober 2001 Geplaatst: 16 oktober 2001 Het lijkt mij heel erg sterk dat een niet gepatchte humax zoveel last heeft van vastlopers. Als je er geen gekke dingen mee doet en hem gewoon op een plank ik je kast neer zet is er niets aan de hand. Als je een gepachte humax heb, kan je wel eens een vastloper verwachten. Ik zelf vind dat niet zo verwonderlijk, ik zit immers wel seca en via access te kijken via de irdeto cam. <P>Beeld is niet alles maar zeer acceptabel.<P>regardes Sebastian
Gast Geplaatst: 16 oktober 2001 Geplaatst: 16 oktober 2001 De Humax 5400 loopt bij mij niet vast. Er waren softwarematige problemen met de Aston 1.03 (die ook niet opwaardeerde). Met de Aston 1.05 geen probleem. Kan verder alleen praten over de officiele firmware want patchen doe ik hem niet. Wat betreft het beeld: helemaal waar! In ongemodificeerde toestand is het zeker voor een dergelijke prijs onder de maat. Na wat weizigingen in de voeding en de RGB lijnen is het beeld 'voldoende'. Maar er zijn qua beeld zeker mooiere.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2001 Geplaatst: 17 oktober 2001 Mimisiku, vertel eens wat je veranderd hebt aan de RGB lijnen? Ik ben ook van mening dat het RGB-signaal uit mijn Hummie niet goed is! De kleuren zijn te vaal en er zit een kleurverschuiving in (timing probleem?)<BR> <BR>Trouwens het verbaast mij wel een beetje dat iedereen zo loopt te zeuren over de beeldkwaliteit van de Hummie. Ik moet zeggen op S-Video is de kwaliteit werkelijk PERFECT!!! <P>Ik ben zelf erg kritisch, en weet waar ik op moet letten! Ik kijk ook op een heel behoorlijke televisie, de 32PW8506 van Flips (82 cm breedbeeld en -helaas- 100Hz). <BR>Ongerechtigheden in het video-signaal vallen mij dus direct op!<P>De Hummie blijft wat mij betreft een absolute aanrader, en met dat vastlopen valt hier echt heeeeel erg mee! <P>Nico
Gast Geplaatst: 17 oktober 2001 Geplaatst: 17 oktober 2001 Na meten met een scoop viel me op dat de videodraaggolf zelf veel te hoog ligt! Ik heb de RGB lijnen voorzien van 3 spoelen van 68µH en het video-clamp signaal iets verlaagd. Voorts is het behoorlijk van belang dat de voeding van de Humax 5400 stabiel is (en daar ligt het nogal eens aan).<P>P.S.<BR>Het ombouwen is wat lastig. Wil je het mooi doen (zodat een reparateur er geen hartverzakking van krijgt) dan moet de Humax even helemaal uit elkaar.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2001 Geplaatst: 17 oktober 2001 Okee Mimisiku,<P>Helder! Ik heb al meer gelezen dat de voeding van de Hummie nogal een brak en blaartrekkende geheel is. Heb je al eens gekeken naar de rimpel op de diverse voedingspanningen? Maar goed. . . Ik neem aan dat je met de hoogte van de videodraaggolf het DC-level van het R,G en B signaal bedoeld. Hoe heb je dit DC-level (clamp-niveau) aangepast?<P>Ik geloof dat ik toch maar een keertje de scoop van zolder ga halen . . . en de soldeerbout lekker laat smeulen!<P>Alvast bedankt,<BR>Nico
Aanbevolen berichten