satrat Geplaatst: 24 februari 2013 Geplaatst: 24 februari 2013 Goeie morgen...ik krijg het maar niet voorelkaar een kanalenlijst van bv. hanssettings in een programma te krijgen. Ik heb inmiddels 4 progs op mn pc staan ( dreamboxedit/dreamseteditor/sparkeditor en seteditpiugulux) De materie is niet vreemd voor me want ik heb jaren met humbox voor de humax gewerkt. Zo iemand me even willen uitleggen hoe ik dit moet doen. Hartelijk dank alvast.
ronaldsl Geplaatst: 24 februari 2013 Geplaatst: 24 februari 2013 zip file van de kanalenlijst in een map uitpakken bv dreamboxedit opstarten dan naar die map met openen en dan moet ie de lijst inlezen lijst eventueel aanpassen...... en dan met de goede netwerksettings naar de box sturen S6
ronaldsl Geplaatst: 24 februari 2013 Geplaatst: 24 februari 2013 trouwens ? Wat voor box heb je ? Na het zenden van de lijst naar de box, misschien even een reset geven.
satrat Geplaatst: 24 februari 2013 Auteur Geplaatst: 24 februari 2013 Ik heb een amiko alien2 besteld en die krijg ik morgen. Spannende tijden breken aan voor de satrat! Ok...ik zal het proberen zoals boven beschreven en laat het weten. Bedankt nog.
ronaldsl Geplaatst: 24 februari 2013 Geplaatst: 24 februari 2013 Die box ken ik totaal niet. Ik praat uit ervaring met een DM7000 en nu een ET9200. Kanalenlijst openen en bewerken met dreamedit zal het zelfde zijn, heeft in principe nog niets met wat voor box dan ook te maken. Hoe het daarna verder gaat........netwerksettings en eventueel reset, dat weet ik niet. S6
satrat Geplaatst: 24 februari 2013 Auteur Geplaatst: 24 februari 2013 Gedaan zoals hierboven beschreven en ik krijg dan te zien: "Directorry contains no file called services. You must use the FTP option to copy all the necessary files from the dreambox to your pc." Dat zal dus zo niet gaan dus omdat ik geen dreambox heb. Laten zich de zenderlijsten niet met een ander programma openen? Van de 4 die ik nu heb werkt er niet één!
satrat Geplaatst: 24 februari 2013 Auteur Geplaatst: 24 februari 2013 Een stap verder. Ik heb het geprobeerd hanssettings met dreamset en bij openen staat deze op "all files" Die heb ik nu op Enigma2 files (lamedb) gezet en nu wordt de lijst wel geopend. De vraag blijft natuurlijk of ik met het dreamset prog de bewerkte zenderlijst naar mn Amiko kan schrijven? Maar dat zien we v/d week wel.
ronaldsl Geplaatst: 24 februari 2013 Geplaatst: 24 februari 2013 (aangepast) moet je eerst eens uitvinden welke enigma er op je box staat...wel zo handig. blij dat mijn uitleg je wat op weg heeft geholpen. Ik zeg zo vaak: GEWELDIG forum dit........... Groet, Ronald 24 februari 2013 aangepast door ronaldsl
ronaldsl Geplaatst: 26 februari 2013 Geplaatst: 26 februari 2013 en SATRAT ?? al iets meer duidelijk ? Box al binnen ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen