Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Al sinds de aanschaf van mijn VU+ Ultimo heb ik zitten rotzooien met images. kanalen, etc. :crazy:

Ik kan alleen versleutelde kanalen ontvangen als ik mijn CI+ cam module van Caiway gebruik en mijn decoder-card daarin plaats.

Op zich geen probleem, het werkt, ik kan dan de decoded zenders van mijn extra Caiway-pakket ontvangen.

Mijn Ultimo beschikt over 3 DVB-C tuners; geen sateliet, just cable.

Pogingen een en ander te laten werken met CCcam 2.3.0 en diverse CCcam.cfg settings hebben geen oplossingen kunnen bieden om zonder de CI+ cam module te kunnen ontvangen.

Dus met de CI+ cam module dan maar. ;)

Ik draai al geruime tijd met een Open-AAF image maar wilde eens de nieuwste VTI 5.1 image proberen.

Dat lijkt een zeer uitgebreid image en de moeite waard om eens een poging mee te wagen.

Backup gemaakt in mijn Open-AAF image en het VTI 5.1 image geïnstalleerd (via de USB stick).

Zover no issues, alles verloopt keurig en soepel.

Na installatie de Wizard doorlopen maar wat ik niet begrijp en niet voor elkaar krijg is om van bepaalde zenders de HD-versie te ontvangen.

Eigenlijk lijkt zich dat te beperken tot de RTL zenders (4, 5, 6, 7 en 8).

Van andere zenders krijg ik wél de HD-versie te zien in de lijst met alle kanalen (bijvoorbeeld Ned 1, 2, 3, SBS6, etc.)

Maakt niet uit wat ik doe, ik krijg die HD varianten van de betreffende RTL-zenders niet te zien.

En het bijzondere is dat ik die wél heb/zie in mijn Open-AAF image, en gewoon voor alle genoemde RTL-zenders.

Geen idee hoe ik dit oplossen moet, maar misschien dat iemand hier wat suggesties heeft...??

Ik heb namelijk ook het idee dat eerder gevonden zenders in de lijst met alle zenders niet verwijdert worden als ik een nieuwe zenderscan laat lopen, ondanks het feit dat ik aangeef om de bestaande zenderlijst te verwijderen.

Is er een manier om dat te testen of kun je de eerdere zenderlijst handmatig weggooien?

Kun je handmatig definities van zenders opvoeren?

Kan ik iets met de informatie die in DEZE lijst staat?

Goed, meerdere vragen in 1 post, maar allemaal over eenzelfde onderwerp.

Dank voor iedere reactie!

Gr, Fred.

P.S. Gebruik de volgende instellingen van Caiway:

Frequentie: 538.000 KHZ
Netwerk ID: 4683
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s

Geplaatst:

Het loopt nog niet storm met reacties, maar misschien verwacht ik te snel reacties....

Niemand die hier - tot nu toe - een idee over heeft??

Geplaatst: (aangepast)

Je moet je realiseren dat de door jouw ontvangen zenders op Astra (3) zitten,

NED 1 HD, frequentie 11856.00

RTL 5 HD, frequentie12187.50 

Misschien manueel zoeken op de satelliet.

Misschien ligt hier jouw antwoord.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Die heb ik ook 'aangezet' bij het zoeken van de kanalen, maar dat maakt geen verschil.

Caiway zelf geeft overigens aan 64QAM te gebruiken - ook voor de HD zenders (eigenlijk voor al hun zender pakketten).

Frequentie: 538.000 MHZ Netwerk ID: 4683 Modulatie: 64 QAM Symboolsnelheid: 6900 KS/s

Geplaatst:

Ik gebruik kabel, geen sateliet.

Oops.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

• 10 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb het hier wel werkend met de interne card slot en caiway kaart, dit na aanpassing in cccam config file. Echter je tweede probleem van dat de RTL zenders in HD niet gevonden worden is precies het zelfde.

Als iemand daar nog een oplossing op weet hoor ik dit graag.

Geplaatst:

Voor wie het nog niet gelukt is om de rtl hd kanelen erin te krijgen voor caiway: voer scan uit met frequentie 290 en 298 beide los, op deze manier worden ze uit eindelijk wel gevonden anders niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...