Ga naar inhoud


Blijven we in de toekomst voor het HD-pakket betalen?


Donkeyman

Aanbevolen berichten


Wat voor aanbieding dan ook, CD,  een weekblad, of wat dan ook,

bij mij komt dat altijd net te laat, een week na een nieuw abo.

Daar hebben we in nederland een gezegde voor.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Neem maar van mij aan dat de € 5.00 per maand extra voor HD gewoon blijft bestaan.

Zijn er nog mensen die een gewone TV hebben ja deze zijn er ook nog genoeg.

Met namen de 2e tv is vaak nog de oude van beneden.

Met namen de hoofdkaart is vaak in HD en de 2e en 3e kaart in SD.

Ik betwijfel dan ook of ze binnen 3 jaar de sd zenders gaan uitschakelen.

Dat we met de meeste zenders naar Mpeg 4 gaan binnen enkele jaren is zeker.

De zenders in het Settopbox pakket zullen nog wel langere tijd in SD blijven.

Is dit niet het geval zou dit veel klanten kosten er zijn nog te veel SD ontvangers in omloop.

Nieuwe ontvangers en duurder abonnement = vragen om problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste CDZakelijk


Ik kan je redenatie niet helemaal volgen. Je schrijft “Dat we met de meeste zenders naar Mpeg 4 gaan binnen enkele jaren is zeker.”
 

Dan moet nagenoeg iedereen een HD-ontvanger hebben want anders kun je bijna geen zenders meer ontvangen.


Vervolgens schrijf je De zenders in het Settopbox pakket zullen nog wel langere tijd in SD blijven. Is dit niet het geval zou dit veel klanten kosten er zijn nog te veel SD ontvangers in omloop.
 

Ten eerste is het SetTopBox pakket een uitstervend pakket want het is al een paar jaar niet meer aan te schaffen.

Ten tweede, je koop tegenwoordig al voor €89,- al een HD-ontvanger met scart-aansluiting.

Bovendien zal CanalDigitaal als ze de Astra 19,2 helemaal gaan verlaten wel een aanbieding doen dat mensen met een STB-pakket een gratis HD-ontvanger krijgen als ze over gaan naar het Basis-pakket zonder HD. Dat is voor CD veel goedkoper dan om op de Astra 19,2 nog een transponder aan te houden die ze in feite niet nodig hebben omdat alles toch al op de Astra 23,5 zit in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog veel mensen hebben een 2e of 3e kaart met het € 1.50 pakket dit is ook het Settopbox pakket.

Met namen veel camping en camper gangers maken zij het via familie of iemand anders gebruik om goedkoop tv te kunnen kijken tijdens de vakantie.

Er zijn nog meer Settopbox pakketten in omloop dan de meesten denken.

Al deze ontvangers omruilen zou miljoenen kosten en niets opleveren.

Als alles naar de Astra 3 gaat verliezen ze de aansluiting op heel veel FTA zenders dus ook om deze reden zullen ze de komende jaren niet totaal de Astra 1 verlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, CDZakelijk, wat heeft CanalDigitaal nu aan vakantiegangers die een tweede kaartje van andere mensen gebruiken om op de camping TV te kijken. Die gasten kunnen ze missen als kiespijn.

Misschien dat ze samen met TvVlaanderen nog 1 transponder op de Astra 19,2 moeten blijven gebruiken om de FTV-zenders Ned.1, 2, 3 en de zenders Eén, Canvas en Ketnet door te moeten geven maar die transponderhuur zal dan wel door beide regeringen betaald worden want CanalDigitaal en TvVlaanderen moeten er alleen maar voor zorgen dat die zenders doorgegeven worden voor zolang het duurt want als die ook gewoon op de Astra 23,5 te ontvangen zijn, is het helemaal niet zeker dat beide regeringen daar extra voor gaan betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer CD met alle zenders naar Astra 3 gaat sluit dat de ontvangst van Astra 1 en 2 nog steeds niet uit.

Voor de transponder op Astra 1 zal een meerjarig contract afgesloten zijn, wanneer die vernieuwd moet worden en het nieuwe contract fors duurder blijkt te zijn zou het wel eens heel snel einde Astra 1 kunnen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik satelliet provider ben wil ik wel zeker zijn dat ik mijn abonnees van signaal kan voorzien.

Wanneer ik dan een transponder huur, zal de lengte van het huurcontract van invloed zijn op de betalen huurprijs.

Verder zijn de afgestoten transponders vervangen door capaciteit op Astra 3.

 

Astra zal ongetwijfeld nieuwe huurders op Astra 1 de hoofdprijs laten betalen en zal er zeker aan meewerken dat CanaalDigitaal verhuist naar de Astra 3 positie.

Wanneer de vaste huurprijs periode voor een Astra 1 transponder uitloopt en CD geconfronteerd wordt met de prijs voor de nieuwe periode kan ik mij voorstellen dat het einde Astra 1 is.

Naar mate er steeds meer klanten beschikken over een DVB-S2 /MPEG-4 ontvanger wordt de kans steeds groter dat de SD transponders uitgefaseerd worden. Het uitschakelen van deze transponders betaalt op een gegeven moment het laten wegvallen van de meerprijs voor het HD pakket. Denk maar aan het geleidelijk ophogen van de prijs van het Settop pakket waardoor de meerprijs voor het basis pakket op zeker moment verwaarloosbaar wordt.

 

De geschiedenis heeft geleerd, dat producten in satelliet land, zowel hard- als "soft"ware een korte levensduur hebben.

 

De tijd zal het leren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft de m7 groep bijna haar eigen satellietpositie. Na het wegvallen van Satelliyr BG zitten er bijna alleen nog CDS, TVV, CS link en Skylink kanalen op.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandelijks betaal ik 5 euro voor het HD pakket op mijn CD kaart. Ik heb gelezen dat op termijn de SD zenders gaan verdwijnen, daarom vraag ik mij af of het billijk is dat CD 5 euro in rekening blijft brengen voor HD.

Het laten verdwijnen van de SD zenders heeft ook gevolgen voor mijn tweede smartcard die op de slaapkamer gebruikt wordt: moet ik voor ontvangst van alle Nederlandse zenders 5 euro betalen?

 

Blijven we in de toekomst voor het HD-pakket betalen?

he uh sorry maar heb jij al het kwartje van Kok terug gestort gekregen op je rekening?

1991 tot nu

al heb je een zuinigere auto aangeschaft?

 

denken jullie nu echt dat een privaat contract met een niet publiek gecontroleerde ondernemer recht op restitutie garandeerd?

voor aanwinst in HD en of verlies qua SD

juist zuinigheid past ook hier, maar dan qua kosten voor de leverancier.

 

canal DIGITAAL stapt bewust over naar hogere compressie en meer zenders per transponder op een andere satelliet

dacht je werkelijk dat het goedkoper wordt?

ofschoon het goedkoper is

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CDS even duur wordt als de kabel, dan is het exit CDS, heel eenvoudig.

 

De schotel blijft, er zal wel een nieuwe tuner komen met MPEG4, maar dan wel voor de vrije kanalen.

 

 

Indien CDS graag van de SD pakketten af wilt, dan wil ik best overstappen naar HD mits geen extra kosten berekend worden.

 

Ik heb het STB-pakket, heb geen behoefte aan nog meer troep dan er nu al uitgezonden wordt, maar als de verhogingen als maar door blijven gaan zodat het op kabelniveau komt, dan is mijn keuze snel gemaakt, dan is het toch echt einde CDS bij mij.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...