Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ton: jij had het eerder over wsize. Als ik zo bekijk heeft CIFS een hogere waarde dan NFS.

Wat geeft deze waarde aan?

Wat CIFS betreft, dat ga ik zo proberen.Eerst even wachten tot opname klaar is. Kan ik even die bekijken.

Geplaatst:

seninha,

juist dat was evident toen ik de mount echo uit telnet zag

maar:

ik heb de wijsheid niet in pacht en er zijn echt wel erg veel zaken in een netwerk die belangrijk zijn.

ik ga (omdat ik denk zoals ik het heb geoptimaliseerd, hebben de anderen het ook) ER Van uit de je netwerk in orde is.

OPEN VOOR THUISBEGRUIKERS

steeds vaker blijkt dat ik daar fout ben in die aanname.

niet zozeer omdat "het netwerken" nu erg moeilijk is, maar omdat we automatismen ingevoerd hebben die per OS en of software veel te aggressief intern LAN verkeer de nek omdraaien.

geef meer info en je krijgt de nodige info om die automatismen uit te schakelen of wel "te omzeilen"

pure samba/cifs loopt ook hier prima

ook op de oudere 100Mbit connecties

zelfs een speer / crack op dat gebied heeft dat bevestigd en stelde dat sama/cifs beter werkt indien beiden (server en client maar meer nog de server) er voor geoptimaliseerd wordt.

mijn opmerking in het bericht, hoe een windows pc als NFS server kan dienen was niet enkel een hint

windows is en blijft samba/cifs georienteerd

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

Ik ik heb nu alles op CIFS ingesteld maar krijg het met geen mogelijkheid gekoppeld.Mis ik iets:

Mounten_zps270e025d.jpg

Server heeft een pas en wachtwoord.Die heb ik ook opgegeven.

aangepast door seninha
Geplaatst: (aangepast)

Herinner me opeens dat ik mijn server van de week ook niet kon koppelen aan de VU+

Dit bij netwerk browsen. Naast m'n server zag ik ook mij HTPC. Daar kon ik wel inloggen en in bestande browsen.

Op de server niet.

Op de een of ander manier pakt hij de pas en wachtwoord van mijn server niet.

Het si toch de bedoeling dat je de inlog gegevens van de server gebruikt ?( waarmee ik ook normaal mee inlog)

aangepast door seninha
Geplaatst:

Even een update geven.

Gister na mn werk de hele avond hier mee bezig geweest.Zoals ik al dacht , kon met geen mogelijkheid een CFIS connectie aanmaken.

Dit terwijl alles goed ingesteld was, zowel aan de VU kant als de server kant.

Ben toen verder gaan lezen en kwam een oude topic tegen bij het openpli forum en daar werd als oplossing het verwijderen en weer installeren van Samba gegeven.

Dit gedaan. Ging op zich goed, alleen daarna kon ik de VU niet meer via eigen netwerk benaderen :mad:

Daarom maar alles weer naar benden gehaald en Openpli er maar weer vers op gezet.

Na dit gedaan te hebben, gelijk een CFIS connectie aangemaakt en dit ging.........GOED. HDD werd netjes ge-mount dus was ook beschikbaar als opname schijf.

Daarna CrossEPG weer er op, en instellingen goed gezet.Ging op zich goed , alleen kon de net gemount schijf niet als doelschijf selecteren.

CrossEPG zag hem gewoon niet staan.Kreeg alleen een melding dat een schijf als RW gemount moest worden (dat was die al)

Toen maar een USB stick er in gezet en die werd wel zichtbaar, dus daar komt alle EPG info terecht. (niet echt wat ik wil)

Volgende stap was SAT scannen, dus de VU weer opgepakt en op zijn plaats gezet (ivm SAT kabel die te kort was om deze naar mn werkplek te verplaatsen)

Toen via webif en screenshots maken, alles ingesteld. Zender werden netjes binnen gehaald.

Daarna weer eigen zenderlijst en bouquets via Dreambox edit er op gezet.

Maar tijdens het testen, kreeg ik opeens een melding dat de zender niet beschikbaar was???

Kon niet vinden waar het aan lag, dus heb toen maar besloten om een nieuwe Scan te doen.

Alleen , dit ging niet.

Waar ik normaal kon aangeven welke satelliet ik wil (Astra2 28.2E) kreeg ik nu melding Satelliet 1, 2 3 of 4 te zien. :mellow:

Zo ben ik een tijd bezig geweest om gewenste satelliet in beeld te krijgen.Dat ging dus niet.

Daarom de VU weer van zn plek gehaald en deze aan de slaapkamer TV gehangen. (waar ik de kabel wel naar toe kon trekken)

Voor de zekerheid de kabel even los gehaald en weer er op gezet.

Toen kon ik WEER gewoon AStra2 kiezen, en kon ik scannen. (weet niet waarom nu wel)

Maar omdat het langzamerhand 12h30 was geworden (en volgende dag om 05h30 er uit moest) ben ik maar mee gestopt.

Dus in het kort, CFIS is nu goed gemount.

Oude opnames zijn vanaf HTPC met XBMC weer benaderbaar.

Zenderlijst en bouquets moet ik nog terug zetten (hopelijk blijft verbinding met SAT nu wel goed)  en dan kan ik eindelijk gaan testen of opnames nu wel vrij van foutjes zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...