Ga naar inhoud

Afsluitdoppen op ongebruikte uitgangen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik een EMP centauri 16 lnb's waarvan ik er 12 gebruik moet er op de ongebruikte een afsluitdop? Of beter niet doen. Wie kan mij daar iets over vertellen?

Geplaatst:

Afsluit dop in de vorm van een plastic kap? Ja, prima. Afsluit dop in de vorm van een afsluit weerstand? Heeft geen nut. Waarom niet? Omdat de uitgang geen spanning krijgt van de ontvanger zal het uitgangscircuit ook inactief wezen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Of het wenselijk is de ongebruikte ingangen van een diseqc-switch af te sluiten hangt er van af of de schotel in de buurt van een GSM-mast staat.

Zonder afsluiting kun je HF-instraling op het netwerk krijgen, met afsluitweerstand niet.

Hirschmann adviseert altijd ongebruikte ingangen met een weerstand af te sluiten.

Geplaatst:

Ik stelde deze vraag omdat ik onregelmatig hiks in het geluid heb en ook weleens dat het beeld een abstract schilderij wordt. Op een Hirschman cable versterker heb ik wel een afsluitweerstand geplaatst.

Alle connectoren en aansluitingen heb ik gecontroleerd maar het probleem blijft. Ik heb zelfs de tuners uit mijn ontvanger gehad en omgewisseld echter zonder verbetering. Zou het probleem daarmee opgelost kunnen zijn?

Geplaatst:

Maar vind die HF instraling dan via een ongebruikte lnb uitgang zijn weg niet naar de installatie.

Vooral als de bron sterk is of dichtbij? 

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

" Ik stelde deze vraag omdat ik onregelmatig hiks in het geluid heb en ook weleens dat het beeld een abstract schilderij wordt."

Heb je dat op alle satellieten? indien het op 1 sat is dan kan de schotel (net) niet goed staat, de LNB niet helemaal lekker is of er een bewegend obstakel (boom) is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Maja schrijft:

“Op een Hirschman cable versterker heb ik wel een afsluitweerstand geplaatst.”

Waarom heb jij een kabelversterker geplaatst? Waar zit die dan en hoe lang zijn je coaxkabels en welk merk coaxkabel heb je gebruikt?

Geplaatst: (aangepast)

Mojo

Heb je dat op alle satellieten? indien het op 1 sat is dan kan de schotel (net) niet goed staat, de LNB niet helemaal lekker is of er een bewegend obstakel (boom) is.

Ik heb het zowel op cable en op sat.In het verleden heb ik wel eens een LNB vervangen. Dat was toen de oorzaak.

Sprietje.

Waarom heb jij een kabelversterker geplaatst? Waar zit die dan en hoe lang zijn je coaxkabels en welk merk coaxkabel heb je gebruikt?

Die heb ik geplaatst omdat ik steeds blokvorming had. Daarna was het verdwenen. Ik gebruik Belden en Tratec connectors op alle toestellen. De lengte van de kabels kan het niet zijn. 2 van 5 mtr en een van 8mtr.

De problemen heb ik vanaf half december 2012.

aangepast door maja
Geplaatst: (aangepast)

MojoHeb je dat op alle satellieten? indien het op 1 sat is dan kan de schotel (net) niet goed staat, de LNB niet helemaal lekker is of er een bewegend obstakel (boom) is.Ik heb het zowel op cable en op sat.In het verleden heb ik wel eens een LNB vervangen. Dat was toen de oorzaak.

Sprietje.Waarom heb jij een kabelversterker geplaatst? Waar zit die dan en hoe lang zijn je coaxkabels en welk merk coaxkabel heb je gebruikt?Die heb ik geplaatst omdat ik steeds blokvorming had. Daarna was het verdwenen. Ik gebruik Belden en Tratec connectors op alle toestellen. De lengte van de kabels kan het niet zijn. 2 van 5 mtr en een van 8mtr.De problemen heb ik vanaf half december 2012.

Sorry er is iets fout gegaan.

aangepast door maja
Geplaatst:

Beste maja

Je gebruikt dus maar kabels van 5 en 8 meter lang en daar heb je al een kabelversterker op geplaatst. Dat kan niet goed zijn.

Nu ben ik toch wel benieuwd wat je voor een schotel hebt en welke lnb’s.

Verder schrijf je dat je onregelmatig hiks in het geluid heb en ook weleens dat het beeld een abstract schilderij wordt.

Is dat alleen op de gecodeerde kanalen of ook op de vrije kanalen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen