Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een draaibare Echostar 135 cm hoog en 125 cm breed. Deze heb ik vastgezet. Ik kan Astra1 perfect ontvangen en Astra 3 niet al te best. Toch zou ik graag Astra 1 en Astra 3 gelijktijdig willen ontvangen. Zijn er geschikte monoblocks in de handel? Eventueel nog met extra Astra 2 ontvangst? Ter informatie: ook de ontvanger (Echostar SR 5700) is nog aanwezig. Graag hulp met dit probleem.

Groet,

Jan

Geplaatst:

Beste zwols048

Welkom op dit forum

Zelfs een Astra 19,2-Hotbird monoblock gaat niet lukken met zo’n grote schotel. Je zult losse lnb’s moeten nemen.

Als je even de afstand op meet vanaf de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 54cm vanaf de onderzijde gemeten, dan kan ik wel voor je uitrekenen hoe ver de lnb’s van elkaar af moeten staan.

Als je dan ook nog even een foto maakt van je schotel met de lnb-houder, kan ik ook even bekijken welke rail je het makkelijkste kunt gebruiken want een standaard rail voor een Echostar-schotel bestaat er niet voor zover ik weet.

In welke regio staat de schotel ongeveer?

Een foto kun je plaatsen als je de volledige editor gebruikt met de knop rechts onderaan.

Geplaatst:

Losse lnb's wil ik niet. De voorkant van de lnb tot aan de schotel op 54 cm van de onderkant is 81 cm. De schotel staat in de regio Emmen. Nogmaals, ik zoek niet de oplossing met losse lnb's. Als er geen andere oplossing is, gaat de schotel en toebehoren op Marktplaats.

Bedankt voor het antwoord.

Geplaatst:
Dan zou ik als jou was maar gouw een andere schotel kopen ,een triax 78 cm

en een duo-lnb van canaldigitaal

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Of zou er een lnb voor deze schotel zijn ,dan is het nog maar af wachten dat

de lnb past, vaak is de klem waar de lnb in vast zit te dik voor een duo-lnb

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst: (aangepast)

Beste zwols048

Voor deze schotel moeten de lnb’s in Emmen 73,5mm uit elkaar staan. Bij een monoblock Astra 19,2 – Hotbird 13,0 waarmee je ook de Astra 1 en 3 kunt ontvangen staan op een afstand van 65mm. Dat wijkt 8,5mm af van de afstand die je moet hebben. Dat is niet helemaal ideaal hoewel het wel kan maar dan moet je rekening houden dat je toch wel wat verlies hebt.

Stel je de schotel zo af dat beide lnb’s en ongeveer 4mm naast zitten (uitmidelen dus), dan zul je toch nog flink wat signaal binnenkrijgen.

Bij het monoblock wat jij aangeeft, zitten de koppen aan elkaar. Ze staat hart op hart 53mm van elkaar. Jij
moet een monoblock Astra 1 – Hotbird hebben waarvan de koppen los van elkaar staan en hart op hart 65mm van elkaar staan, zie bijlage.

post-60869-0-84941400-1361882249_thumb.png

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Maar je wou toch ook Astra 2? Dan moet je een grotere monoblock nemen, de nieuwe die CDS net op de markt heeft gebracht. .

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Bedankt voor de reactie, maar dit monoblock zal waarschijnlijk niet geschikt zijn voor deze grote schotel. Als ik het mis heb, verneem ik het graag.

Groet,

Jan

Geplaatst:

Allemaal bedankt voor de gegeven suggesties. Ik heb een Astra1/Hotbird lnb geplaatst  met als resultaat: Astra1 signaal 67% en kwaliteit 100%, Astra 3 signaal 79% en kwaliteit 47%. Wat en hoe kan ik dit  nog verbeteren?  Wat is het meest van belang: signaal of kwaliteit? Het lijkt er op dat ik op zoek moet gaan voor een monoblock Astra1/Hotbird met vier aansluitingen. 

groet,

Jan

Geplaatst:

Welke kop heb je in de klem zitten? Die van de Astra 19,2 of die van de Astra 23,5?

Het beste is de Astra 23,5.

Heb je het monoblock ook 11 graden schuin staan? Dat wil zeggen de kop van de Astra 19,2 oost  12mm lager dan die van de Astra 23,5.

Nu heb je 100% kwaliteit op de Astra 1 en 47% op de Astra 3.

Ik schreef al eerder dat je de schotel moet uitmiddelen op beide satellieten. Nu staat hij uitgericht op de
Astra 1. Je zult de schotel dus nog ietsje naar de Astra 3 (oosten) moeten draaien.

Ik zou dan zorgen dat de Astra 3 ongeveer 10% meer signaalkwaliteit heeft dan de Astra 1

Geplaatst:

Waarom is de Astra1/Hotbird monoblock die zwols048 gebruikt wel geschikt voor 125 cm?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen