cornelis2000 Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 Ik heb nu een draaibare schotel en wil die gaan vervangen door een vaste opstelling met een Astra Triple LNB quad. De schotel is 78 cm hoog Triax. In de doos van de Triple LNB quad zit een "mal" waarmee met behulp van een waterpas deze LNB kan worden afgesteld. Mijn vraag is of die "mal" geschikt is voor een 78 cm schotel, omdat ik overal lees: alleen voor 64 cm schotels. En welke gegevens moeten er in de ontvanger worden vastgelegd om die te laten communiceren met de triple lnb , zoals bv 1.0 DisEcq of Disecq Switch, latitude,Disecq A, Disecq B, Disecq C. enz? Alvast mijn dank voor het antwoord. John
Sprietje Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 Beste cornelis2000Die schuine lijn is voor elke schotelmaat hetzelfde en de schuinte wordt bepaald in welk gebied de schotel geplaatst wordt.De ontvanger moet op diseqc. 1.0 ingesteld worden en vervolgensAstra 19,2 op 1 of AAstra 23,5 op 2 of BAstra 28,2 op 3 of C
cornelis2000 Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 Dank voor uw antwoord. Ik ben woonachtig in midden Frankrijk. U schrijft dat de schuinte bepaald wordt door het gebied waar de schotel is geplaatst. Klopt het dat U bedoelt de elevatiehoek van de schotel? met dank, John
Sprietje Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 (aangepast) Nee, ik bedoel niet de elevatiehoek van de schotel maar de schuinstand (skew) van de triple-lnb en die moet in Frankrijk heel anders zijn.In midden Frankrijk wordt het echter een heel ander geval want daar past een triple-lnb niet op een Triax 78.Waar is het ongeveer in midden Frankrijk? 18 februari 2014 aangepast door Sprietje
cornelis2000 Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 Wederom dank voor u goede raad. Wij wonen in Dun les Places 58230 (omgeving Avallon) in de Nièvre. Dus ik kan in Frankrijk de schuinstand zoals die op de mal staat in combinatie met het waterpas zetten van die schuinstand niet zo gebruiken? vr.groet,
Sprietje Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 Dun les Places 58230 ligt ruim binnen het gebied waar de spotbeam van de Astra 2E met een 60cm-schotel te ontvangen is.De afstand van de koppen van de triple-lnb onderling zijn goed als deze op een Triax 64 word gemonteerd maar op een Triax 78 wijken de afstanden 9,5 en 10mm af van wat het moet zijn. Dit heel erg veel en het is dan ook niet aan te raden dit te doen.De Triple-lnb moet daar 13,5 graden schuin gemonteerd worden.De elevatie van de schotel moet daar op 32,5 graden staan om de Astra 23,5 te vinden.
cornelis2000 Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Wederom bedankt voor uw deskundig advies. Zou er "een mal" te maken zijn of te koop die dat verschil exact zou kunnen opvangen (9.5 en 10 mm). vr.groet, John
Sprietje Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Nee, het verschil van 9,5-10mm is te groot. De triple-lnb past gewoon niet op een Triax 78 in Frankrijk, wel op een Triax 64.
cornelis2000 Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Ik ga uw advies opvolgen en geen triple lnb op mijn triax 78 installeren. Wel zal ik de draaibare schotel opnieuw gaan uitrichten. Nogmaals dank voor uw raad die mij voor een miskoop heeft behoed. vr.groet, John
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen