mauspartyhouse Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Sinds ca.1991 (ik was 10jr.) houdt dit onderwerp mij bezig. Ik kan mijn herinneren in een aflevering van Crimetime te hebben gezien dat een uitvinder een hoes had gemaakt voor over je kenteken, die bij het flitsen van een fototoestel het kenteken onleesbaar maakt. Weet iemand hoe dit werkt? En of ze nog bestaan? ET8000
hgroen Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 (aangepast) Volgens mij door reflectie, maar tegenwoordig wordt er vaak niet meer geflitst. Dus als het reflectie zou zijn werkt dit mogelijk niet. 27 februari 2013 aangepast door hgroen HG Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.
pukje Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 In die jaren werd veel verteld om de flitsers onbruikbaar de maken van haarlak op de nummer plaat spuiten tot alu folie achter de nummerplaat plakken. Volgens mij werkt geen één
D.Quijote Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Mythbusters heeft er een aflevering aan besteed, maar niets werkte volgens mij. Salu2, D.Quijkote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Sprietje Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Beste mauspartyhouse Van flitscamera’s heb ik geen verstand maar wel van polarisatiefilters. Ik kan me zo voorstellen dat de flitscamera’s zodanig gemaakt zijn, dat ze zo weinig mogelijk last hebben van reflecterende nummerborden. Dat is heel eenvoudig op te lossen door voor de lens van de camera een horizontaal gepolariseerd filter te plaatsen net zoals dat ook wordt toegepast in een polaroid zonnebril. Waarom horizontaal? Omdat je daar de meeste refektie mee weghaalt, meer dan met een verticale polarisatie. Ik kan me zo voorstellen dat die hoes voorzien is van een verticaal polarisatiefilter. Je krijgt dan de volgende situatie. Het licht wat op de nummerplaat valt (zonlicht of flitslicht) wordt teruggekaatst en verticaal gepolariseerd. Omdat vóór de flitscamera hoogtwaarschijnlijk een horizontaal polarisatiefilter zit, zal de camera alleen maar een hele donkere nummerplaat zien. Overigens zou het gebruik van zo’n hoes makkelijk te herkennen zijn. Iemand die een polaroidbril op heeft ziet ook een zeer donkere nummerplaat. Met de tegenwoordige techniek om elektronisch foto's te bewerken, kan ik me voorstellen dat ze uiteindelijk toch het kenteken kunnen lezen.
columbo Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 (aangepast) Bespaar je die moeite om het uit te proberen,onderwerp is ook op div Duitse actualiteitenprogramma's geweest.werkt 100% niet dus. 27 februari 2013 aangepast door columbo
mauspartyhouse Geplaatst: 27 februari 2013 Auteur Geplaatst: 27 februari 2013 Bedankt voor de reacties. Daar gaat mn jeugddroom! ET8000
pukje Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Bedankt voor de reacties. Daar gaat mn jeugddroom! Is jou jeugddroom lekker hard rijden ? dan ga toch naar duitsland lekker crossen
D.Quijote Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Of deze oplossing Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
gerrit B Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Volgens mij wordt er juist vrijwel altijd geflitst maar alleen niet meer met zichtbaar wit licht maar met onzichtbaar infrarood licht. Hierbij reflecteerd de gele plaat extra tov. de zwarte letters en zo is het kenteken goed zichtbaar. Dus zorg ervoor de de zwarte letters net zo hard reflecteren en je nummer zal een stuk moeilijker te lezen zijn als men met infrarood gaat flitsen. Van dit principe werd dus ook gebruik gemaakt met de terugflitser (gebruik is verboden) die op het moment dat hij vernam dat er geflitst werd direct terugflitste met infrarood zodat de foto overbelicht werd. Hou er alleen rekening mee dat alle veranderingen aan je nummerplaat strafbaar zijn en de boete wel eens hoger kan zijn voor het aanpassen dan voor iets te hard rijden. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
mauspartyhouse Geplaatst: 27 februari 2013 Auteur Geplaatst: 27 februari 2013 (aangepast) Het doel is mij onbelangrijker dan de jeugdherinnering en de werking van hetgeen ik gezien heb. Gek is dat de werking werd aangetoond in die aflevering terwijl in Duitsland dit blijkbaar is ontkracht. 27 februari 2013 aangepast door mauspartyhouse ET8000
columbo Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 (aangepast) Zo gek is dat niet,er zijn altijd lieden die aan een dergelijk scherts artikel geld willen verdienen,onder het motto...er is altijd wel een Gek die het geloofd. 28 februari 2013 aangepast door columbo
Tonskidutch Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 je leest hier natuurlijk nooit een politie agent die er eens uitleg over geeft, tja die hebben immers zwijgplicht een ouderwets fotografische beeldplaat opname / foto rol gebruikt men al lang niet meer voorbeeld traject controle A2 Amsterdam <> Utrecht Computer gestuurde IP Camera's die na twee maal passeren van zo'n camera een auto en de geregistreerde eigenaar hebben herkent is er geen kentekenplaat aanwezig op auto en/of op het computer gestuurde Camera systeem met beeld herkenning dan staat er al een Politie auto klaar om die auto eruit te pikken. zou voorstellen probeer het eens met die scherts artikelen op de A2 en weet waar je aan begint met die jongensdroom in het achterhoofd en de wetenschap dat een onherkenbare kentekenplaat op de auto een serieuze misdaad is. je hebt zelfs de plicht om modder voor vertrek eraf te wassen volgens die Straßenverkehrsordnung Beacons (ft. Susanne Sundfør) Röyksopp
Drs. IJzerbout Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 Hier in de Emiraten gaan ze nog een stap verder. Nadat je geflitst bent krijg je seconden later van de RTA (Road Traffic Authority) een sms dat je geflitst bent, waar en hoeveel km de overtreding was. Hoeveel het kost en waar je kan betalen. Er staat zo ongeveer om de 3 km zo´n flitspaal. Iedereen weet nu ongeveer waar die flitspalen staan...met het gevolg dat er een ware dragster race plaats vindt tussen die palen. Dat is namelijk de hobby van die Arabieren om zo hard mogelijk tussen die palen op te trekken met hun vette opgefokte benzineverslindende veel te grote 4x4´s. Nog gevaarlijker dan zonder die palen. Betaal je die overtreding niet, is ook niet erg. Op het moment dat je het land wilt verlaten wordt je vriendelijk naar een RTA automaat verwezen om de achterstallige boete(s) even te voldoen. Pas dan mag je weg. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
pukje Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 Hier in de Emiraten gaan ze nog een stap verder. Nadat je geflitst bent krijg je seconden later van de RTA (Road Traffic Authority) een sms dat je geflitst bent, waar en hoeveel km de overtreding was. Hoeveel het kost en waar je kan betalen. Kan je hier uit concluderen dat als je geen gsm hebt ook geen auto mag rijden
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen