Ga naar inhoud


Kentekenhoes - Crimetime 1991


mauspartyhouse

Aanbevolen berichten

Sinds ca.1991 (ik was 10jr.) houdt dit onderwerp mij bezig.

Ik kan mijn herinneren in een aflevering van Crimetime te hebben gezien dat een uitvinder een hoes had gemaakt voor over je kenteken, die bij het flitsen van een fototoestel het kenteken onleesbaar maakt.

Weet iemand hoe dit werkt? En of ze nog bestaan?

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij door reflectie, maar tegenwoordig wordt er vaak niet meer geflitst. Dus als het reflectie zou zijn werkt dit mogelijk niet.

aangepast door hgroen

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mauspartyhouse

 

Van flitscamera’s heb ik geen verstand maar wel van polarisatiefilters.

Ik kan me zo voorstellen dat de flitscamera’s zodanig gemaakt zijn, dat ze zo weinig mogelijk last hebben van reflecterende nummerborden. Dat is heel eenvoudig op te lossen door voor de lens van de camera een horizontaal gepolariseerd filter te plaatsen net zoals dat ook wordt toegepast in een polaroid zonnebril. Waarom horizontaal? Omdat je daar de meeste refektie mee weghaalt, meer dan met een verticale polarisatie.

Ik kan me zo voorstellen dat die hoes voorzien is van een verticaal polarisatiefilter.

Je krijgt dan de volgende situatie.

 

Het licht wat op de nummerplaat valt (zonlicht of flitslicht) wordt teruggekaatst en verticaal gepolariseerd. Omdat vóór de flitscamera hoogtwaarschijnlijk een horizontaal polarisatiefilter zit, zal de camera alleen maar een hele donkere nummerplaat zien.

Overigens zou het gebruik van zo’n hoes makkelijk te herkennen zijn. Iemand die een polaroidbril op heeft ziet ook een zeer donkere nummerplaat.

Met de tegenwoordige techniek om elektronisch foto's te bewerken, kan ik me voorstellen dat ze uiteindelijk toch het kenteken kunnen lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wordt er juist vrijwel altijd geflitst maar alleen niet meer met zichtbaar wit licht maar met onzichtbaar infrarood licht.

Hierbij reflecteerd de gele plaat extra tov. de zwarte letters en zo is het kenteken goed zichtbaar.

Dus zorg ervoor de de zwarte letters net zo hard reflecteren en je nummer zal een stuk moeilijker te lezen zijn als men met infrarood gaat flitsen.

Van dit principe werd dus ook gebruik gemaakt met de terugflitser (gebruik is verboden) die op het moment dat hij vernam dat er geflitst werd direct terugflitste met infrarood zodat de foto overbelicht werd.

Hou er alleen rekening mee dat alle veranderingen aan je nummerplaat strafbaar zijn en de boete wel eens hoger kan zijn voor het aanpassen dan voor iets te hard rijden.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

je leest hier natuurlijk nooit een politie agent die er eens uitleg over geeft, tja die hebben immers zwijgplicht

een ouderwets fotografische beeldplaat opname / foto rol gebruikt men al lang niet meer

voorbeeld traject controle A2 Amsterdam <> Utrecht

Computer gestuurde IP Camera's die na twee maal passeren van zo'n camera een auto en de geregistreerde eigenaar hebben herkent

 

is er geen kentekenplaat aanwezig op auto en/of op het computer gestuurde Camera systeem met beeld herkenning dan staat er al een Politie auto klaar om die auto eruit te pikken.

 

zou voorstellen probeer het eens met die scherts artikelen op de A2

en weet waar je aan begint met die jongensdroom in het achterhoofd en de wetenschap dat een onherkenbare kentekenplaat op de auto een serieuze misdaad is.

je hebt zelfs de plicht om modder voor vertrek eraf te wassen volgens die Straßenverkehrsordnung

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de Emiraten gaan ze nog een stap verder. Nadat je geflitst bent krijg je seconden later van de RTA (Road Traffic Authority) een sms dat je geflitst bent, waar en hoeveel km de overtreding was. Hoeveel het kost en waar je kan betalen. Er staat zo ongeveer om de 3 km zo´n flitspaal.

Iedereen weet nu ongeveer waar die flitspalen staan...met het gevolg dat er een ware dragster race plaats vindt tussen die palen. Dat is namelijk de hobby van die Arabieren om zo hard mogelijk tussen die palen op te trekken met hun vette opgefokte benzineverslindende veel te grote 4x4´s. Nog gevaarlijker dan zonder die palen.

 

Betaal je die overtreding niet, is ook niet erg. Op het moment dat je het land wilt verlaten wordt je vriendelijk naar een RTA automaat verwezen om de achterstallige boete(s) even te voldoen. Pas dan mag je weg. :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de Emiraten gaan ze nog een stap verder. Nadat je geflitst bent krijg je seconden later van de RTA (Road Traffic Authority) een sms dat je geflitst bent, waar en hoeveel km de overtreding was. Hoeveel het kost en waar je kan betalen.

Kan je hier uit concluderen dat als je geen gsm hebt ook geen auto mag rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...