Oplossing seninha Geplaatst: 2 maart 2013 Oplossing Delen Geplaatst: 2 maart 2013 Ik denk dat je geen verbinding kan maken met je PC omdat je GEEN passwoord gebruikt. Weet namelijk uit ervaring dat je vanuit windows 7 niets kan sharen als deze geen inlognaam en passwoord heeft. maak even snel een test account aan, deel dan een folder die je dan wilt gebruiken en stel dit af in je VU+ Weet zeker dat het dan lukt. Verder moet je Samba er zo uit zien: load printers = no guest account = root log file = /tmp/smb.log log level = 1 security = share server string = OpenPLi %h network services Workgroup = WORKGROUP netbios name = %h case sensitive=yes preserve case=yes short preserve case=yes socket options = TCP_NODELAY preferred master = no local master = no oplocks = no hiermee zorg je er voor dat je VU te zien is in je netwerk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flieboe Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 Ik heb onlangs hetzelfde probleem ondervonden, mbt de communicatie tussen Ultimo/Duo en W7 computers. Ik ben toen door Tonski uitstekend geholpen en alles functioneert weer naar behoren en probeer nu zo veel mogelijk, middels dit forum, zelf tot oplossingen te komen . De oplossing die Seninha aandraagt is echter niet correct en geeft aanleiding tot verwarring. Op regel 6, Workgroup dient te staan: Workgroup (Dus de eerste letter is een hoofdletter en de rest zijn kleine letters). Ik ga er vanuit dat jouw werkgroep inderdaad de naam Workgroup heeft in W7. Vervolgens de Vu opnieuw opstarten. De suggestie dat je een wachtwoord nodig hebt om te kunnen sharen met je Vu klopt niet. Bij mij werkt het zonder wachtwoord. Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
seninha Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 Nou het screenshot van zijn PC zie ik duidelijk WORKGROUP in hoofdletters staan, zelfde als bij mij.Daarom heb ik dat zo gezet. Wat het mounten betreft, bij mij was dat gelukt, zelfs toen in Samba de juist workgroup niet ingevuld was. dat heb ik namelijk pas vanmorgen ingevuld omdat de VU niet zichtbaar was in mijn netwerk. Denk daarom dat het ergens anders aan ligt. Zou toch even die password proberen. kan nooit kwaad en zo vinkje tenminste een probleem af. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flieboe Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 Seninha, lees ook eens bericht nr 9 in dit onderwerp. Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
seninha Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 heb ik ook. geef alleen aan hoe het bij mij wel werkt. Dit is namelijk mijn "werkend" situatie: Systeem SMB NETWERK (VU is dus zichtbaar) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dime Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2013 hoi , Workgroup helpt ook niet , ik zie het wel dvuuno staan in me net werk maar ik krijg het nog niet werkend , maar ik ga wel wat verder klooien , ik zal wel laten weten hoe ik het gedaan heb in ieder geval wil ik jullie wel bedanken om te zoeken , thx Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
donpedro Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 Even voor alle duidelijkheid, elke wijziging aan een configfile betekent de betreffende service herstarten. Dat kan het meest eenvoudige door de box gewoonweg te rebooten. Heb je dat wel gedaan na alle wijzigingen? VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dime Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2013 ja, heb ik elke keer gedaan ,maar ik ga er morgen mee verder , maar het moet me lukken, zo ben ik nu éénmaal ,en ik zal het laten weten . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
donpedro Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 Ben toch wel blij dat ik geen Windows gebruik. Binnen Linux nog nooit workgroups in hoeven stellen. In het smb.conf staat VUPLUS en de linux machine ziet hem gewoon als een share en kan hem dus ook zo benaderen. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dime Geplaatst: 3 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2013 hoi , het is me gelukt na vele dingen dat ik geprobeerd heb ik heb dit veranderd workgroup zo staat het er in bij dcce2 samba naar Workgroep// ging niet , en dan naar, WORKGROUP en niet zo \ maar de tekens / gezet , toen lukt het me wel , ik heb er ook een bestand toe gevoegd hoe het nu bij staat, hopelijk heeft er ooit iemand hier iets aan , en bedankt voor jullie hulp, Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen