Alphasat Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 (aangepast) Ik heb voor mijn thuis netwerk twee dreamboxen. Met drie kaarten. Hoe kan ik de config veranderen zodat de drie kaarten een update krijgen zonder deze telkens te moeten wisselen van box. één van die twee Dream boxen werkt enkel als server; is niet aangesloten via schotel. De update zou via de andere box moeten komen; kan dat?. Iemand een idee? Alphasat. 2 maart 2013 aangepast door Gerard 76 onderwerptitel aangepast
Mojo Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Ergens in de cfg file sttat iets met EMM en ECM. Daar kun je aangeven of de clients updates mogen sturen. Staan volgens mij default een # voor. # weghalen en dan zou het moeten gaan. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
mebo870 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Moet die serverbox dan ook niet als cliënt ingesteld worden op een van de boxen die wel aan de schotel hangt ? The key to happiness. Stay away from idiots
Gerard 76 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 De server box moet aan de schotel hangen volgens mij want de update van de kaart komt uiteindelijk vanaf de satelliet.
Oplossing Alphasat Geplaatst: 1 maart 2013 Auteur Oplossing Geplaatst: 1 maart 2013 Op de dream die niet is aangesloten op de schotel komen er geen emms gegevens binnen. card reader /dev/sci0handled 4(4) ecms and 0(0) emms Het stukje config daarvan ziet er zo uit: ####################################################################### syntax for to add a friend user to CCcam with the max up hops limit (default = 5)sharing of emus (default = 1), allow emm (default = 1), and optional# downshare limits per share (default = no limits) and optional# downshare limits per share based on caid:id:sid# and optional timeslots in which share is valid (to block channels on box of children after 19:00 for instance)# if no timeslot is defined 24 hrs a day is used# emus are shared only one level down, even if no limits given#
Daan Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 (aangepast) Op de dream die niet is aangesloten op de schotel komen er geen emms gegevens binnen. card reader /dev/sci0handled 4(4) ecms and 0(0) emms Het stukje config daarvan ziet er zo uit: ###################################################################### # syntax for to add a friend user to CCcam with the max up hops limit (default = 5) sharing of emus (default = 1), allow emm (default = 1), and optional # downshare limits per share (default = no limits) and optional # downshare limits per share based on caid:id:sid # and optional timeslots in which share is valid (to block channels on box of children after 19:00 for instance) # if no timeslot is defined 24 hrs a day is used # emus are shared only one level down, even if no limits given # Volgens mij hoef je niets te veranderen bij beide kaarten krijgen gewoon emms card reader /dev/sci0 handled 2765(1396) ecms and 53631(53631) emms card reader /dev/sci1 handled 1324(6) ecms and 36327(36327) emms F: user3 pass3 5 0 1 dan zou de 2e box ook een emm krijgen met die f lijn 2 maart 2013 aangepast door Daan Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
egypt Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 (aangepast) F: user3 pass3 5 0 1 5 0 1 # de 5 betekend dat je "andere box" alle kaarten tot maximaal5 hops vanaf jou vandaan krijgt. dit kan je omlaag bijstellenals je wilt, omhoog heeft gezien de te verre afstand vaakweinig nut. Quote: # de 0 hiermee kan je instellen of je"andere box" jouw emu's maggebruiken om te kijken, ipv je lokale kaart of een share Quote: # de 1 hiermeekan je instellen of je kaartupdate's wilt ontvangen 2 maart 2013 aangepast door egypt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen