SubSense Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 (aangepast) Ik heb de multytenne 45 4 lnb vervangen voor een duo. Om te testen heb ik alleen de kop vervangen, volgens mij is het armatuur exact hetzelfde. Het valt me op dat het signaal een stuk minder is. Ook na marginaal draaien en twisten krijg ik het signaal niet beter. Is dit een bekend verschijnsel en is er een mogelijkheid waarop ik het beter kan krijgen? Beide aansluitingen geprobeerd, maar op beiden min of meer hetzelfde signaal. Als het signaal niet beter kan dan moet ik helaas weer terug naar de solo ;-(. sat.pdf 2 maart 2013 aangepast door SubSense VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
Oplossing Sprietje Geplaatst: 2 maart 2013 Oplossing Geplaatst: 2 maart 2013 (aangepast) Beste SubSense Ik heb er nog nooit van gehoord dat een Multytenne duo minder signaal zou geven dan een solo. Maar je zou de volgende tests eens even kunnen doen. Als je de bout waarmee de kop op de arm zit bevestigd eens een beetje los draait, dan heb je soms de mogelijkheid de kop iets te verdraaien. Het gaat dan over de ruimte die er is tussen de twee buizen en de gaten in de kop. Misschien levert dat enige signaalwinst op. Ook moet je eens proberen de kop iets dichter naar de schotel te zetten of juist iets verder er van af. Dit kan alleen als je de bout uit de kop draait. Er zijn mensen die het gat in de aluminium arm iets uit hebben moeten vijlen om een optimaal resultaat te verkrijgen. Lees anders ook eens dit draadje: http://www.sat4all.com/forums/topic/331275-geen-ontvangst-van-sky-italia-met-45cm-schotel/page-3 2 maart 2013 aangepast door Sprietje
SubSense Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 Ik had al stilletjes gehoopt dat je zou reageren, zo vroeg. Bedankt voor de tips, klinkt allemaal aannemelijk. Ik pak de inbus en ga gelijk sleutelen! VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
Snoopy Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 Heb aardig wat ervaring met solo en duo en heb zelf nooit het verschil kunnen meten. Wat wel al 2x is voorgekomen is dat de reflector tijdens transport vervormd was en dat de schotel daardoor niet meer optimaal presteerde. Was een hele zoektocht daar achter te komen.
SubSense Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 Okay, ik heb 2 ringetjes van 1mm aan de achterkant van de schotel geplaatst. Het gat waar de kop is zit uitgeboord voor iets meer speling. Ik heb het signaal op kunnen krikken naar 10.15 tot 10.20 dB. Beter krijg ik het echt niet! Op dezelfde zender met de solo toch echt 10.70. dB Ik hoop dat dit voldoende is, maar we zitten hier precies in een baan van schiphol. Dus met een beetje pech telkens beeld weg als er een vliegtuig doorheen vliegt (turbulentie denk ik). Ik kijk het wel even aan hoe de regen reserve nu is. VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
SubSense Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 Ik kan nog proberen wat een andere reflector doet, dat is wel een goede tip! VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
SubSense Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 Andere reflector iets minder signaal. Tussen deze duo en solo zit een verschil kan haast niet anders. VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
Sprietje Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 Tja, het is misschien mogelijk hoewel ik me dat niet voor kan stellen. Het enigste wat je kunt doen is de nieuwe schotel in zijn geheel plaatsen i.p.v. alleen de kop en/of de reflector. Maar dan bent ik toch wel benieuwd of die in zijn geheel wel hetzelfde presteert als de oude solo.
SubSense Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 Zo, ik heb de tweede kabel getrokken, nog een paar uur bezig geweest met fine-tunen. Maar beter lukt niet. Ik heb het armatuur vergeleken en het is echt exact hetzelfde. Wel frustrerend zeg dat uitrichten. Dan denk je dat het nog beter kan, maar dan verlies je toch weer een procentje en zie dan maar weer eens terug te komen naar je beste waarde... Misschien sleutel ik nog eens alles op elkaar wat bij elkaar hoort, maar nu geen zin meer in. Maar ik heb beeld, en daar gaat het om. Als het echt slecht wordt met regen dan stap ik van de multytenne af. Even wat anders, is geen mooi alternatief voor een paraprot? VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
Sprietje Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 He zou verboden moeten worden om nog één lnb of schotel te verkopen zonder die coating.
SubSense Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 ja, mooi spul he! VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
SubSense Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 (aangepast) Gisteren het eerste regenbuitje gehad met de Multytenne Duo en gelijk blokken in het beeld. Ik snap ook nu waarom de Multytenne wordt afgeraden hier ;-) Op de solo had ik alleen sporadisch problemen met zwaar noodweer. Vanmiddag zet ik de kop van de solo er weer op en de Duo gaat weer in de verkoop. Ik zal nog even laten weten wat het resultaat is met de solo. 8 maart 2013 aangepast door SubSense VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
Sprietje Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Beste SubSense Ik blijf het een merkwaardige zaak vinden dat je Multytenne Duo het zo snel laat afweten. Zelf gebruik ik o.a. al 6 jaar een Multytenne Duo en ik heb daar nog nooit last mee gehad. De enigste zender die het met zware bewolking of regen af laat weten is Planeta HD. Eurosport HD en History HD vallen zelden weg, dan moet er al een flinke bui zijn. Ik heb toch het vermoeden dat het om een exemplarische fout gaat. Kun je niet terug gaan met die Duo en hem omruilen voor een andere? Aan de uitrichting kan het haast niet liggen anders zou je met de solo er ook problemen mee moeten hebben. Wil je meer regenreserve, dan is een grotere schotel natuurlijk het beste.
wanderer Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 hij heeft alleen de kop omgewisseld, er vanuit gaande dat de rest hetzelfde is (schotel, arm), maar stel dat de arm toch anders is van de multytenne duo? Samsung 40D6510WS
SubSense Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 (aangepast) Ik heb de twin (hij heet eigenlijk geen duo) overgenomen van een forumlid. Ik heb vandaag zo'n beetje alle combinaties gehad, arm, armatuur en reflector. De onderdelen zijn exact hetzelfde en uitwisselbaar. De twin blijft, wat ik ook doe, ongeveer 0.5 db minder signaal geven. Net dat beetje regen reserve. Ik denk inderdaad dat dit een maandagmorgen exemplaar is. Een andere verklaring heb ik er niet voor. Het forumlid valt niets te verwijten hoor. Je kan hier alleen achter komen als je kan testen met 2 multytenne's. Jammer maar helaas, de twin gaat weer in de verkoop. Ik ga zoeken naar een mooi en betaalbaar alternatief. 8 maart 2013 aangepast door SubSense VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen