henkie73 Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 (aangepast) Beste satters, ik zit er over na te denken om mijn T90 te verplaatsen naar het plat dak van ijn nieuwe uitbouw. dan wil ik hem graag op het plat dak zetten. is dit verstandig, en staat hij dan stabiel.... en wat heb ik hier allemaal voor nodig graag wat info. thanks gr. henk 2 maart 2013 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
columbo Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 (aangepast) Dat is geen enkel probleem,zolang je maar een goede tegelvoed hebt,en die uiteraart stabiel is en voeldoende gewicht,en een mat er onder zo dat je dakbedekking niet kapot gaat,meer heb je niet nodig,behalve een goede coax,100m is dan geen enkel probleem. Dit is mijn opslelling,is uiteraart niet tekoop,betreft zelfbouw RVS standaard,staat al ca10 jaar,en geen onderhoud nodig,alleen af en toe de scharnieren van de schotel smeren. 2 maart 2013 aangepast door columbo
ziggy Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 geen probleem neem een grote tegelvoet koop een paar rubber speeltegels in de bouwmarkt en zet daar je tegelvoet op. maar let wel op dat de mast opnamen de juiste maat heeft voor je t90 haal je t90 van de oude plaats af en plaats hem op de waterpas gestelde tegelvoet waterpas is erg belangrijk.(er van uitgaand dat je mast nu ook perfect waterpas staat natuurlijk] sluit je meter aan op eem lnb en draai de schotel tot dat deze goed signaal heeft ,nu staan alle andere dus ook weer goed. vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.
henkie73 Geplaatst: 2 maart 2013 Auteur Geplaatst: 2 maart 2013 (aangepast) oke, dat is super. thanks alleen kan ik zomaar een voetplaat kopen, of is er een speciale versie voor de t90 aangeien hij zo lomp is. en op het plat dak komt geen grind. hoeveel tegels ( kilo) moet ik aandenken om te zorgen dat bij niet verschuift. gr. henk 2 maart 2013 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Sprietje Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Beste henkie73 Voor een T90 heb je een pijp nodig van 60mm diameter. Geen enkele tegelvoet heeft die diameter. Het beste is dan ook om de originele Mount van Wavefrontier te nemen en die op een flinke betonnen plaat te zetten, zie de bijlages.
henkie73 Geplaatst: 3 maart 2013 Auteur Geplaatst: 3 maart 2013 (aangepast) wat stom van mijn sprietje, ik was hem helemaal vergeten dat die er ook was. thanks aan hoeveel gewicht moet ik denken. 30 kilo 60 kilo of nog meer, ik zou het echt niet weten hoeveel ik moet hebben gr. henk 3 maart 2013 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
henkie73 Geplaatst: 3 maart 2013 Auteur Geplaatst: 3 maart 2013 (aangepast) tegelvoet voor T90 verzinkte tegelvoet met buis 60mm dik voor wave T90 Artikelcode: tegel T90 Tegelvoet Bad Verzinkt Artikel T009 Materiaal Staal Buis diameter 60x2.50 mm Buis hoogte 1000 mm Plaat/tegel 4x600x400mm Euro 65.00 dit is er toch een of is dit niks.... sprietje gr. henk 3 maart 2013 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Sprietje Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Je hebt helemaal gelijk henkie, die 60mm uitvoering had ik even over het hoofd gezien. En 65 euro is goedkoop want ik zie hem ook voor bijna 100 euro staan.
henkie73 Geplaatst: 3 maart 2013 Auteur Geplaatst: 3 maart 2013 en veel tegels is voldoende 4 tegels of 8 tegels. gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Tonskidutch Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Dat is geen enkel probleem,zolang je maar een goede tegelvoed hebt,en die uiteraart stabiel is en voeldoende gewicht,en een mat er onder zo dat je dakbedekking niet kapot gaat,meer heb je niet nodig,behalve een goede coax,100m is dan geen enkel probleem. Dit is mijn opslelling,is uiteraart niet tekoop,betreft zelfbouw RVS standaard,staat al ca10 jaar,en geen onderhoud nodig,alleen af en toe de scharnieren van de schotel smeren. Ziet er goed uit Columbo, hoef je ook niet zo te bukken / hurken bij werkzaamheden. En RVS roest vast staal is natuurlijk machtig mooi om te gebruiken (let wel op de legering soort) het gewicht van de tegels kun je altijd nog verzwaren door te verdubbelen henkie73 met 4 en je meestal goed genoeg bezig... duw er maar eens tegen, beweegt normaliter geen milimeter. ciao Le Sud Nino Ferrer
henkie73 Geplaatst: 4 maart 2013 Auteur Geplaatst: 4 maart 2013 oke thanks allemaal voor jullie info. zodra de uitbouw er staat ga ik het proberen. gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
icy Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 Dag allemaal Wat betreft die tegelvoet voor een wavefrontier, dit is geen goede opstelling op een plat dak. Telkens er windstoten waren was de antenne ontregeld,ze staat nu op een buis gemonteerd die boven het plat dak uitsteekt sindsdien geen problemen meer, icy
Ronsworld Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 Dan heb je het niet goed gedaan.. Spul niet goed vastgezet, te weinig gewicht op de voet.. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
icy Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 Hey Ronsworld Elke voet was vastgemaakt op volle betonblokken, aan elkaar gezet met zware inox lprofielen, totaal meer dan 120 Kg. In het vroege voorjaar zijn er hevige windstoten en telkens moest hij terug uitgericht worden, dit vercheidene jaren na elkaar,de schotel gemonteerd op een 6cm buis uitstekend boven het plat dak en het probleem was opgelost, maar ja, niemand hoeft dit te geloven,ik probeer juist goede raad te geven, rn misschien waren de windstoten in mijn regio heviger dan elders. Ik ga hier verder niet op in, ieder zijn eigen mening en ondervinding icy
Sprietje Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 Beste icy Hoeveel centimeter stond de T90 boven het plat dak gemonteerd?Had je het grint weggehaald en onder de tegelvoet rubber platen gelegd? 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen