Ga naar inhoud

wave frontier T90 naar platdak verplaatsen, graag advies...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, heb hier in het altijd winderige noorden een 1.20 mtr echostar  op tegelframe staan met  4x 60x40 geen probleem daarnaast staat nog een 90 gregorian beide staan nog zoals ooit geplaatst.

Groetjes........  

Ps vertrouw je het niet kun je dwars op de tegels er nog een paar bij leggen, check wel ff of je dak daarvoor geschikt is...tijdens het plaatsen komt je eigen gewicht er ook nog eens bij...dus houd daar rekening mee.

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Hey Sprietje

de tripod stond vastgeankerd op 3 paar volle betonblokken 39/19/19 cm

de betonblokken waren met elkaar verbonden met inox L ijzers 6x6x0,6 cm

Onder de betonblokken lag rubber 1 cm dik

het plat dak lag +- 80 cm lager dan de omringende muur

de eerste 2 jaar heb ik geen problemen gehad..

daarna is het begonnen telkens in het voorjaar met hevige rukwinden.

Sinds de montage op een 6 cm stalen buis zijn er nooit problemen geweest.

Zolang er geen plotse hevige rukwinden zullen zijn zal de schotel gericht blijven.

bij mij verchoof de antenne zeker 20 cm bij hevige rukwinde

icy

Geplaatst:

Je geeft niet aan hoe hoog de schotel boven het dak stond maar in het algemeen heb je de meeste kans op verschuiven van de tegelvoet als je de schotel te hoog zet. De onderzijde van de schotel moet niet meer dan 15cm boven de tegels of betonblokken staan.

Duizenden mensen maken gebruik van tegelvoeten naar volle tevredenheid, ook met grote schotels. In de bijlage laat ik een GSO-installatie zien met Visiosat SMC120-schotels van 123cm breed en 127cm hoog.

post-60869-0-77394700-1364343271_thumb.jpg

Geplaatst:

de voet staat op betonblokken van 19 cm hoog

de betonblokken staan op 1 cm hoge rubber

zodus staat de  voet van de driepoot op 20 cm hoogte.

icy 

Geplaatst: (aangepast)

@icy,als hij verdraait is ,kan het zijn dat je buis diameter te dun is,probeer eens een grotere diameter bijv.60mm,echter sommige tegel voeten  zijn  niet goed geconstrueerd,je kunt natuurlijk ook een tegelvoet van een Horeca Parasol nemen die zijn zeer stevig.

@henkie,als je hulp of matteriaal nodig hebt ik heb bij een vriend in Groebeek nog een verzinkte Buis van  3x60x3000mm liggen ,de beugels heb ik ook nog ,nl ik had de buis daar aan de schuur zitten.

aangepast door columbo
Geplaatst:

Hey columbo

De antenne was gemonteerd op de originele voet, deze was bevestigd op zeker 150 kg beton, en toch is ze telkens verchoven door de felle voorjaarswind, ze is vast en zeker niet gedraaid op de buis.ik heb op dit forum altijk proble"men met de editor , is hier een oplossing voor ? groetjes   icy                                  

• Moderator
Geplaatst:

Voor problemen met de editor een andere Internet Browser gebruiken zoals firefox?

Ik heb bij een kennis direct aan de kust ook een T-90 op een voet gezet en daar nog nooit iets aan hoeven doen.

Ik kan mij echter voorstellen, dat op de plek waar de antenne stond, er onder invloed van de omgeving extreme krachten door wind kunnen optreden.

Wanneer het hier een keer echt stormt liggen de pannen er altijd bij hetzelfde huis van het dak, terwijl de rest van de buren geen problemen heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

tegen die tijd dat mijn uibouw er staat gaan ik het toch proberen.

maar een 1cm rubber mat is voldoende, om de t90 goed vast te houden en het dak niet te beschadige???

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

• Moderator
Geplaatst:

Voorbeeld tegelvoet T-90, met Bosch frame geconstrueerd.

post-41873-0-51854700-1364503769.jpg

IMG_9404.JPG

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hey Ceesy

Dat is een mooie foto,als ik deze vergelijk met de opstelling hoe het toen bij mij was, dan kan ik U verzekeren dat er bij mij meer gewicht oplag en dat de voet toch verplaats werd, dit was telkens in het voorjaar bij rulwinden, na deze periode was het gedaan voor de rest van het jaar  icy

• Moderator
Geplaatst:

Tja, een meter naar links of rechts kan soms net het verschil uitmaken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen