Ga naar inhoud

wave frontier T90 naar platdak verplaatsen, graag advies...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoge gebouwen in buurt kunnen een enorme versterkende werking hebben op de wind...

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Hoi allen,

Iets wat ik mis in deze is de gebruikte rubber matjes er ook nog eens voor zorgen dat mede door het gewicht je een wrijving krijgt waardoor je schotel met frame niet aan de wandel gaat...dus als de druk toeneemt zal de wrijving groter worden.

Zelf gebruik ik van die samengeperste rubber matjes die ook worden toegepast door profs in de antenne bouw ik krijg dit materiaal van een goede vriend die voor zijn beroep gsm masten bouwt.

Groetjes...............

Geplaatst:

Voorbeeld tegelvoet T-90, met Bosch frame geconstrueerd.

post-41873-0-51854700-1364503769.jpg

dat ziet er heel mooi uit Ceesv,

zo komt het tegen die er ook bij mij uit te zien.

mooie foto.

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

• 2 maanden later...
Geplaatst:

b_521.jpg

tegelvoet voor T90

verzinkte tegelvoet met buis 60mm dik voor wave T90

Artikelcode: tegel T90

Tegelvoet Bad Verzinkt

Artikel                    T009
Materiaal               Staal
Buis diameter        60x2.50 mm
Buis hoogte           1000 mm
Plaat/tegel             4x600x400mm

Euro 65.00

dit is er toch een of is dit niks.... sprietje

gr.

henk

Deze zojuist besteld, zal denk ik beter gaan dan de standaardvoet

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Geplaatst:

Ik heb hier de standaard T90 beugel op 4 beton bielsen geschroefd... als je het zo monteert dat alle 4 de stenen aan elkaar gekoppeld zijn dat kan dat geen kant op.... Staat nu al bijna twee jaar zonder maar wat te veranderen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst: (aangepast)

dit had ik voorheen ook, vorig jaar tuin onder handen genomen, nieuw teras en bielzen weggegooid. het verzwaren is op zich niet het probleem maar een constructie die waterpas kan, heb net een 4x 60*40 frame besteld met 60mm buis

maar daar zitten volgens mij ook geen stelbouten bij dus moet ik daar wat op verzinnen, ik wacht ff tot het frame er is en ga dan wel ff shoppen naar 4 bijpassende stelpoten.

aangepast door Raphie

Geplaatst:

Heb ik ook eerst gebruikt maar die zijn te dun, Ik gebruik nu daarvoor een dikke rubber tegel (€5,75) uit de bouwmarkt, daar zitten sleuven in waar je ze kunt doorsnijden en je haalt op deze manier 9 dikke matjes uit een tegel. En die 9 matjes kun je op de 4 hoeken en in het midden aan de lange en korte kant en onder de pijp van een 4x60x40 tegelstatief leggen. Op deze manier ligt je tegelstatief stabiel, en ligt het frame ook nog eens droog ook bij een plat dak waar zoals hier op mijn schuur altijd wat water staat ondanks het afschot, maar wat volgens een aannemer juist goed is als er water opstaat tegen uv inwerking.. 

Je moet echt eens aan een andere aannemer denken.....

Geplaatst:

bij een t90 hoef je de mast  niet exact waterpas te zetten je ken hem aan alle kanten zelf zo instellen dat ie optmaal beeld geeft

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

bij een t90 hoef je de mast  niet exact waterpas te zetten je ken hem aan alle kanten zelf zo instellen dat ie optmaal beeld geeft

Maar je maakt het jezelf echt veel makkelijker als je de basis recht hebt (spreek uit ervaring helaas, lol)

Geplaatst:

indd maar er ken een sutiatie voor komen dat het niet anders ken en dan is het handig dat je  op elke stand ken instellen

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

indd maar er ken een sutiatie voor komen dat het niet anders ken en dan is het handig dat je  op elke stand ken instellen

Ik heb er dit weekend een in elkaar gezet en geplaatst (op aanraden van een forum lid) en kan niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt. Deze schotel is superverstelbaar (is dat een woord?) en enorm stabiel. Spotgoedkoop voor wat hij kost.

Geplaatst:

degene waar ik de tegelvoet besteld had kan niet verzenden voor dat bedrag.

dus we zijn weer terug bij af

ben ff bij stenenboer wezen kijken voor zwart betonnen bielzen en denk dat ik voor een zwart betonnen T ga

dus 1 biels van 1.2m in de breedte en dan dezelfde biels van 60cm er dwars op

dan met M8 keilbouten de orginele voet vastzetten en dan zit het volgens mij muurvast 1,8m totaal aan betonbiels is gruwelijk zwaar, dat gaat niet meer schuiven.

Dan i.d.d. maar niet 100% waterpas, je kan de T90 i.d.d. onder iedere hoek corrigeren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen