Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier al vaker overgehad maar toen dacht ik dat het aan de oscam lag die we draaien op onze vu+ solo maar de laatste tijd ga ik steeds meer denken dat het aan de timeshift ligt.

Er gebeurt het volgende als we de vu op de timeshift zetten en we gaan hem vooruit spoelen dan loopt de timeshift ineens vast de tijden in de balk kloppen niet meer die worden heel groot en de tjd dat hij spoelt gaat niet meer voorruit

Kan dit er aan liggen dat we een externe hardeschijf gebruiken voor de timeshift zou het dan misschien beter wezen om een usb stick van 16GB te gebruiken voor de timeshift.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

kan zijn Muppet,

daar timeshift wel doorgaat met opnemen terwijl jij snel door spoelt, zou eigenlijk aan de snelheid kunnen liggen van die usb disk (waar onder andere een usb<>sata controller in is gebouwd )

op usb stick kun je ook timeshiften.

maar dan moet je wel je usb stick in ext2 formaat initialiseren formateren en aankoppelen per device manager

alsook niet vergeten het timeshift opname pad naar /media/usb te doen verwijzen.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb 2 sticks aangesloten, de eerst is /media/usb, één partitie, ext2.

Hier op staan de picons, wil hier ook timeshift opzetten.

De stick is 4GB, kan dit?.

Moet ik ook een mapje, met naam timeshift aanmaken op de stick, zoals bijv: /media/usb/timeshift.

Zoals het nu nog is, gaat permanent timeshift ergens naar de HDD, maar weet niet waar.

Die map wil ik verwijderen, krijg steeds een mededeling dat er iets fout is.

De andere stick, ook 4GB, is geformatteerd in ext2, twee partities (usb 1 en 2) en swap op usb1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

zal het binnenkort een keer uitproberen

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Een USB stick heeft een eindig aantal schrijf/wis cycles. Hierdoor zal de stick ooit stuk gaan met timeshift.

Maar aan de andere kant, wat kost een stick nu? Die kun je na 1 á 2 jaar best wel vervangen.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:

Ik heb nog een 80GB USB-HDD en ga die gebruiken voor de timeshift en houd de USB-stick voor de picons.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...