Ga naar inhoud


Moteck en Nilesat ontvangen. Hulp nodig.


Hassanova

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik ben sindskort verhuisd en dusdoende heb ik mijn schotel opnieuw moeten plaatsen en instellen. Ik heb een rotor gehaald, vastgemaakt met een 110triax schotel en een inverto ultra black lnb.

 

Leuke wat ik aan de rotor vind is dat het zelf opzoek gaat naar de satellieten. Het is me gelukt om satellieten te pakken. astra 1, 2, 3, hotbird en zelfs badr 4. Maar wanneer ik richt op nilesat of eutelsat dan pakt hij niks.

 

Ik vraag me af of ik dan aan de kop(lnb) een beetje moet draaien of dat het niet nodig is omdat de rotor zelf draait. Dit is mijn situatie betreft nilesat.

ik woon op de 6de verdieping. dat is ook de hoogste verdieping. Op de afbeelding(bijlage) zie je dat de groene lijn net de flat aanraakt. Maar wanneer ik de schotel kijk naar waar het richt zie ik niet dat het naar binnen richt.

 

Wie heeft ervaring met rotor en nilesat? tips voor me?

 

post-61808-0-56481200-1362319820_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Hassanova

 

Nee, de lnb moet altijd met de aansluitingen recht omlaag staan. Omdat de skew van de schotel automatisch meedraait met de draairichting van de schotel, draait de skew van de lnb t.o.v. de horizon ook automatisch mee.

 

Woon jij zelf in de flat waar de groene lijn langs loopt of woon je waar de groene lijn vandaan komt en gaat de ontvangstrichting precies langs die flat. Ik neem aan dat die groene lijn de richting van de Nilesat is.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hassanova

 

Zoals ik in kan schatten woon je dan ongeveer 18 meter van die flat af. Is die dan nog een stuk hoger dan waar jij woont? Als die flat niet meer dan 3 etages hoger is dan waar jij woont, dan zou het signaal er gewoon overheen moeten komen.



 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik had het ballonnetje even niet gezien.

Het wordt wel een probleem. Mag er wel een schotel geplaatst worden? Ik zie op de foto geen enkele schotel.

Tja het enige wat je zou kunnen doen is de schotel op een mast van 4 meter zetten, die aan je balkonhek vastmaken zodat die net boven het dak uit komt. Als dat kan natuurlijk. Misschien is het ook niet toegestaan.

Voor de stabiliteit moet de pijp ook aan de bovenzijde van je inpandig balkon vastgemaakt worden. Je zult het huurcontract er eerst op na moeten lezen. Ik vrees het ergste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik had het ballonnetje even niet gezien.

Het wordt wel een probleem. Mag er wel een schotel geplaatst worden? Ik zie op de foto geen enkele schotel.

Tja het enige wat je zou kunnen doen is de schotel op een mast van 4 meter zetten, die aan je balkonhek vastmaken zodat die net boven het dak uit komt. Als dat kan natuurlijk. Misschien is het ook niet toegestaan.

Voor de stabiliteit moet de pijp ook aan de bovenzijde van je inpandig balkon vastgemaakt worden. Je zult het huurcontract er eerst op na moeten lezen. Ik vrees het ergste.

post-61808-0-75204800-1362330198_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het bij jou toegestaan een schotel op het dak te plaatsen (want je woont bovenin)?

Dan wordt de nilesat geen probleem meer (plus nog een stel).

Hai,

 

nee is niet toegestaan.

 

Vandaag ben ik weer eens gaan sleutelen en ik weet niet hoe het komt maar ik heb nilesat en eutelsat te pakken gekregen. het max is wel rond de 40 procent. meesten haperen dus. heel irritant. overigens gaat mijn rotor alleen naar 7.3 west en niet naar 7 nilesat. Heel gek, want nilesat ligt dichterbijer. Wel is het zo dat eutelsat meer zenders heeft. Ik denk dat ik niet meer kan uit halen en dit maar moet accepteren. tenzij ik een grotere schotel zou nemen. maar dat is te veel van het goede. Als ik afstem dan krijg ik wel beter proent voor 7.0 west nilesat. maar daar wordt je ook niet vrolijk van. max wat ik voor een zender heb gekregen was 40 procent. een beetje wind en pech hebben. eutelsat is wel wat sterker gelukkig.

 

Ik wil iedereen bedanken. Men is hier altijd behulpzaam. top site!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hassanova, ik heb je een privébericht gestuurd.

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik afstem dan krijg ik wel beter proent voor 7.0 west nilesat

 

Hoe bedoel als ik afstem, als je usals gebruikt kun je naar iedere positie gaan die je ingeeft hij rekend dat zelf uit, maar dan moet je installatie mechanisch wel goed stanee dat kloptan, en dat staat hij vast niet als ik je verhaal zo lees. ;)

nee dat klopt. Mechanisch stond het niet goed. Maar nu wel . Ik kom niet verder dan 50 procent. Meeste zenders zijn ongeveer 34 procent. Het hapert telkens. Maar goed. Het is hoe het is. Beter wordt het niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

... Ik kom niet verder dan 50 procent. Meeste zenders zijn ongeveer 34 procent. Het hapert telkens. Maar goed. Het is hoe het is. Beter wordt het niet.

 

Jawel, signaalsterkte hangt ook af van het moment van de dag.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hassanova, ik heb ook een schotel met een motor.

Het lukte aanvankelijk ook niet om de badr 26 oost en nilesat 7 west goed te ontvangen (zenders met blokken of uitval)

Dat heb ik opgelost met de coördinaten bij de usals een beetje aan te passen, een soort finetuning op de box.

 

Bij de oosterlengte ben ik in stapjes 0.050 graden hoger gaan instellen, de ontvangst werd al snel beter

ik ben zo gaan zoeken naar maximale ontvangst en haal nu op de MBC zenders 6.9 dB op arabsat en op nilesat 7.1 dB.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hassanova, ik heb ook een schotel met een motor.

Het lukte aanvankelijk ook niet om de badr 26 oost en nilesat 7 west goed te ontvangen (zenders met blokken of uitval)

Dat heb ik opgelost met de coördinaten bij de usals een beetje aan te passen, een soort finetuning op de box.

 

Bij de oosterlengte ben ik in stapjes 0.050 graden hoger gaan instellen, de ontvangst werd al snel beter

ik ben zo gaan zoeken naar maximale ontvangst en haal nu op de MBC zenders 6.9 dB op arabsat en op nilesat 7.1 dB.

Ik heb mbc 53 procent. Badr sat is voor mij nooit een probleem geweest. Ik heb usuals indd. Als je badr zonder motor doet haal ik wel 80 procent met motor kom ik niet verder dan 60 procent. Ik vind het wel best zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...