Ga naar inhoud


Linux HD ontvanger met RF-uit gezocht


hacking_mike

Aanbevolen berichten

Ik zoek een (nieuwe) Linux HD ontvanger waar ook een RF-uit uitgang op zit. Dit wordt mijn 2e ontvanger die in de meterkast moet komen waar hij met COAX verbonden moet worden naar aan aantal TV's. Vooralsnog is hdmi kabels trekken door een gewone pvc buis geen optie. Bovendien hebben niet alle TV's een hdmi ingang. Het moet wel een HD ontvanger zijn want ik wil wel HD kanalen kunnen kijken (weliswaar in SD kwaliteit maar dat is geen problem). Bovendien ga ik in de toekomst wellicht wel hdmi kabels trekken (of hdmi over utp gebruiken) maar dat vind ik nu ook nog te kostbaar.

 

Iemand een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of een RF modulator kopen, en daarmee van een video signaal een RF signaal maken.

(HD ontvangers hebben vaak ook nog wel een Scart uitgang)

Kun je die de Coax weer inschieten.

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, natuurlijk. Had ik nog geen seconde aan gedacht :grin:

Bedankt voor deze tip.

 

Ik heb een Marmitek Megavideo 55 en die voert ook (indien gewenst) het afstandsbedieningsignaal terug naar de ontvanger via dezelfde kabel. De Megavideo 55 is niet meer leverbaar maar zijn opvolger Megaview 70 wel. Geluid is gewoon stereo en beeldkwaliteit is behoorlijk goed (al kan het niet tippen aan HDMI natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

 

............ meterkast moet komen waar hij met COAX verbonden moet worden naar aan aantal TV's

.......Bovendien hebben niet alle TV's een hdmi ingang.

............. wil wel HD kanalen kunnen kijken (weliswaar in SD kwaliteit maar dat is geen problem).

 

Bovendien ga ik in de toekomst wellicht wel hdmi kabels trekken (of hdmi over utp gebruiken) maar dat vind ik nu ook nog te kostbaar.

 

Iemand een tip?

 

 

 

Zo maar een paar fragmenten uit de vraag van TS.

 

Misschien kan je een passend advies geven Sjaak?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees nog eens wat TS wenst, hij is daar vrij duidelijk in.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10. Bezwaren - Krijg je een waarschuwing van een moderator, reageer dan uitsluitend via het contactformulier!

Heb je bezwaar op een beslissing die is genomen door een administrator of moderator dien je via het contactformulier te reageren. Niet openlijk via het board! Bezwaren worden niet altijd beantwoord, maar wel ter kennisgeving aangenomen.

Wees netjes en motiveer je bezwaar. Scheldpartijen en/of onterechte verwijten gaan rechtstreeks naar het ronde archief!

aangepast door ceesv
DCommentaar op moderator beslissing verwijderd.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je wat dingen doorelkaar haalt het is en blijft een analoog beeldsignaal met een modulator, en geen SD(Standaard Digitaal) zoals je veronderstelde. :crazy:  En analoog is niet om aan te zien als je hd gewend bent, het  zou mijn keuze niet zijn ik zou een andere optie kiezen voor tv disstibutie. Bv via je netwerkt dan heb je gewoon ook hdmi kwaliteit als je toch een de goede Linux ontvanger erbij koopt. Nog mooier een 2e coax kabel erbij trekken die al in je meterkast ligt begrijp ik, zodat je satelliet kunt kijken met je 2e ontvanger en die niet in de meterkast zetten :D . Dan kun je boven of elders in huis gewoon onafhankelijk kijken zonder dat je verplicht bent te kijken wat er in de huiskamer of meterkast gekeken wordt. ;)

 

SD betekend Standard Definition. Dat kan zowel analoog als digitaal zijn. Een goed SD analoog signaal kan een hoge 625/50 beeldkwaliteit opleveren. Maar doorgaans is het door interferentie, ruis, gosting, etc. dermate verziekt dat het beeld slecht is.

Dit soort gebreken heeft een SD digitaal signaal niet.

Ik heb trouwens digitale SD beelden gezien die duidelijk slechter zijn dan een goed analoog SD signaal.

 

Consumer HF modulatoren zijn in de regel geen z.g. quasi single sideband maar zenden beide zijbanden uit. De beeldkwaliteit is over het algemeen niet erg goed.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een HD-ontvanger aan een PAL-modulator koppelen levert een prima plaatje op. Eventueel een versterker erbij nemen afhankelijk van het aantal televisies dat je gaat aansturen. Je krijgt natuurlijk geen HD-beeld, maar wel een mooi beeld, het is doorgaans een iets mooier plaatje dan analoge kabeltelevisie, omdat het bronsignaal goed is en de afstand die het signaal over het coax aflegt klein is, waardoor er weinig ruis bij kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt ook prima, heb het zelf ook een tijdje zo gehad.

Ik had nog een oude modulator van videocamera, open gebroken, scartkabeltje eraan geknutseld

en tevens via dat scartkabeltje een voeding (12V) uit de ontvanger getrokken en klaar.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Marmitek Megavideo 55 en die voert ook (indien gewenst) het afstandsbedieningsignaal terug naar de ontvanger via dezelfde kabel. De Megavideo 55 is niet meer leverbaar maar zijn opvolger Megaview 70 wel. Geluid is gewoon stereo en beeldkwaliteit is behoorlijk goed (al kan het niet tippen aan HDMI natuurlijk).

 

Die heb ik zelfs nog liggen voor je eventueel (compleet nieuw in doos, heb hem ooit gekocht en toen een HD ontvanger en wilde boven ook HD dus eigenlijk nooit gebruikt). Doe me een leuk bod (via PM) en je mag hem overnemen.

 

http://www.marmitek.com/nl/product-details/audio-video-at-home/overal-bekijken/av-overdracht/over-coax/megavideo-55.php

aangepast door Dream1975
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...