Ga naar inhoud


waarde huis omlaag maar WOZ beschikking omhoog


blitzteam

Aanbevolen berichten

Heb het aanslagbiljet van de gemeentelijke belasting in de bus gekregen.

Vastgestelde waarde is omlaag gegaan met 17.000 euro , maar het aanslagbedrag is wel ten opzichte van de vorige aanslag met 76 euro omhoog gegaan.

Wat is het toch heerlijk om in dit land te mogen wonen.

Is dit per gemeente verschillend of worden we allemaal, collectief genaaid.

Heeft het nut om , bezwaar in te dienen?

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier het zelfde, de woz waarde omlaag en de bijdrage omhoog.

De gemeentelijke begroting gaat ieder jaar omhoog,

om de begroting kloppend te maken de gemeentelijke belastingen natuurlijk ook.

Bezwaar kun je alleen maar maken tegen de woz waarde.

Er zit maar een ding op, de volgende keer stemmen op een partij die de begroting in de hand houd.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal de gemeente die tunnel niet kunnen betalen en de opfrisbeurt van het winkelcentrum worden uitgesteld, alleen dat nieuwe gemeentehuis op die veel te dure locatie in het centrum die is echt nodig want daar kunnen ze niet zonder.

 

Voordeel van dat de WOZ wordt opgeheven is wel dat de tarieven dan landelijk worden bepaald en dat sommige gemeentes niet zomaar kunnen beslissen om de kosten voor hun burgers maar weer eens met soms wel 100% te verhogen.

Nadeel is dan wel dat als je nu in een goedkope gemeente woont (zonder dure voorzieningen als sportpark, zwembad, sporthallen enz.) je dan ook onder de landelijke norm komt te vallen en waarschijnlijk weer duurder uit bent.

 

Wat ik dan ook vaak niet snap is dat iedereen de hand op de knip moet houden en ergens op moet gaan bezuinigen (dan wrodt er dus minder geld uit geven en sommige dure niet direct noodzakelijke kosten uitgesteld) maar als de gemeente/overheid roept dat ze gaan bezuinigen dan worden juist de belastingen verhoogt en wordt gekeken hoe ze meer geld uit de zak van de bevolking kunnen persen.  

Ik noem dat dan ook niet bezuinigen maar een ordinaire lastenverzwaring over de rug van de inwoners.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal de gemeente die tunnel niet kunnen betalen en de opfrisbeurt van het winkelcentrum worden uitgesteld, alleen dat nieuwe gemeentehuis op die veel te dure locatie in het centrum die is echt nodig want daar kunnen ze niet zonder.

 

Voordeel van dat de WOZ wordt opgeheven is wel dat de tarieven dan landelijk worden bepaald en dat sommige gemeentes niet zomaar kunnen beslissen om de kosten voor hun burgers maar weer eens met soms wel 100% te verhogen.

Nadeel is dan wel dat als je nu in een goedkope gemeente woont (zonder dure voorzieningen als sportpark, zwembad, sporthallen enz.) je dan ook onder de landelijke norm komt te vallen en waarschijnlijk weer duurder uit bent.

 

Wat ik dan ook vaak niet snap is dat iedereen de hand op de knip moet houden en ergens op moet gaan bezuinigen (dan wrodt er dus minder geld uit geven en sommige dure niet direct noodzakelijke kosten uitgesteld) maar als de gemeente/overheid roept dat ze gaan bezuinigen dan worden juist de belastingen verhoogt en wordt gekeken hoe ze meer geld uit de zak van de bevolking kunnen persen.  

Ik noem dat dan ook niet bezuinigen maar een ordinaire lastenverzwaring over de rug van de inwoners.

 

suc6

 

Gerrit

de spijker op de kop!

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier, in Arnhem, nog erger... Tavieven omhoog, maar de WOZ waarde niet gedaald, sinds 3 (crisis) jaren... Schandalig veel duurder uit dus!!!

 

Bezwaar dus!

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt maar wel binnen een door de overheid bepaalde boven grens, volgens Eigen Huis ''Het fiscale (OZB) belang per c 1000 euro lagere woz-waarde bedraagt c €1,20 ''

 

nou???

 

hier kun je een overzicht bekijken van stijgingen per gemeente, hoeveel te betalen en waarde daling van de woning

http://media.rtl.nl/media/financien/rtlz/2012/2011ozb2.pdf

 

suc6

 

Gerritt

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we eens wedden dat als de huisprijzen weer gaan stijgen, dat dan de WOZ bijdragen ook weer vrolijk verder gaan stijgen. Je huis is immers meer waard geworden. :D

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we eens wedden dat als de huisprijzen weer gaan stijgen, dat dan de WOZ bijdragen ook weer vrolijk verder gaan stijgen. Je huis is immers meer waard geworden. :D

 

Uiteraard !

En dat niet een paar jaar later, maar direct natuurlijk.

Want ja, "HET geld zal toch ergens vandaan moeten komen"

 

;-)

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou???

 

hier kun je een overzicht bekijken van stijgingen per gemeente, hoeveel te betalen en waarde daling van de woning

http://media.rtl.nl/media/financien/rtlz/2012/2011ozb2.pdf

 

suc6

 

Gerritt

 

Die lijst klopt niet. Voor Arnhem staan er twee opeenvolgende jaren van daling. Ik kan je verzekeren dat de mij in rekening gebrachte aanslagen de afgelopen jaren alleen (fors) gestegen zijn...

 

Eigenlijk is die nog nooit gedaald...

 

En ik verwacht, met alle verantwoordelijkheden die van Den Haag naar de provicies / gemeenten worden gedelegeerd ook niet, dat die rekening in de toekomst ooit nog zal dalen...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

In veel gemeenten is de woz waarde wel gedaald maar dat word weer goed gemaakt door de overige belastingen,honden belasting omhoog,afvalstoffen heffing omhoog enz.Dus achter de komma betaal je toch ook dit jaar weer gewoon meer aan de gemeente.

Is wel treurig dat je in de ene plaats meer moet betalen dan in de andere.We wonen toch allemaal in Nederland?Waarom dan niet overal hetzelfde?

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt simpel aan de politiek van die plaats, moeten er allerlei voorzieningen komen voor ontspanning als sporthallen. zwembaden, sportparken enz., grote gemeentehuizen, cultuurhuis, tunnels en wat al niet meer dan kost dat geld en zal de burger dit ook merken in de beurs.

Maar overal hetzelfde betalen heeft ook een keerzijde stel je woont in een gemeente met totaal geen voorzieningen zou het dan eerlijk zijn dat jij dan betaald voor de voorzieningen in de gemeente 40 Km verderop die dit allemaal wel heeft en waar jij geen gebruik van maakt?

 

Dus gewoon bij de volgende gemeenteraadverkiezingen eens niet alleen naar je politieke kleur kijken maar toch ook naar wat ze nu echt willen en wat jou dat gaat kosten.

 

Ik durf te wedden dat als een ieder dit zou doen de politieke samenstelling er heel anders uit zou gaan zien.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...