Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Processor       : ARMv7 Processor rev 2 (v7l)
BogoMIPS        : 665.19
Features        : swp half thumb fastmult vfp edsp thumbee neon vfpv3
CPU implementer : 0x41
CPU architecture: 7
CPU variant     : 0x2
CPU part        : 0xc08
CPU revision    : 2

Hardware        : SMDKV210

Kan hier OSCAM op draaien en zo ja waar/welke binary?

Als er een seriële poort op dat ding zit, kan ik dan ook de originele smartcard aan de gang krijgen met een Phoenix compatibele reader?

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Denk dat je in de richting van de oude NSLU2 of Coolstream moet gaan kijken, ofwel middels Toolchain/Crosscompile moet gaan "crosscompilen" via Linux/Ubuntu naar je betreffende Arm-processor vanuit de beschikbare Oscam-Trunk. Zie http://www.streamboard.tv/oscam/browser/trunk/README.build .

Er zijn inmiddels vele Crosscompilers beschikbaar, kijk even hier; http://www.streamboard.tv/oscam/wiki/crosscompiling#Availablecrosscompilers

• Beheerder
Geplaatst:

Dank je voor je reactie.

Het opzetten van een crosscompile omgeving zie ik niet zo zitten. Er is dus geen kant en klare binary voor een ARM CPU?

Da's jammer want het ding draait TVheadend, heeft 2 DVB-S2 tuners, 10/100Mbit netwerk, USB en seriële poort en is verder snel en zeer compact.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ik kan je een gecomileerde versie leveren die op onderstaande werkt (Raspberry Pi)

pi@raspberrypi ~ $ cat /proc/cpuinfo

Processor       : ARMv6-compatible processor rev 7 (v6l)
BogoMIPS        : 697.95
Features        : swp half thumb fastmult vfp edsp java tls
CPU implementer : 0x41
CPU architecture: 7
CPU variant     : 0x0
CPU part        : 0xb76
CPU revision    : 7
Hardware        : BCM2708
Revision        : 000e

Edit:typo
aangepast door Mrbeam

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

• Beheerder
Geplaatst:

Graag, PM met bijlage?

Geplaatst:

Volgende week komt mijn raspberrypi aan, ik ga ook proberen om er oscam op te draaien.

Ik heb een procedure gevonden op een ander forum waar er wordt uitgelegd hoe je dit moet doen...

Indien je de link wil dan moet je me maar pm'en..

• Beheerder
Geplaatst:

Graag, de CPU is trouwens een Cortex TM-A8 1GHz.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Waarvoor al die geheimzinnigheid  :confused:

De ene PM na de andere PM vliegen door dit topic, maar andere mensen hebben hier toch helemaal niets aan?

Het kan natuurlijk zijn dat veel mensen deze 'zwarte magie' niet begrijpen, maar dan nog.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

• Beheerder
Geplaatst:

Inmiddels heb ik een van die binaries werkend gekregen, maar heb de configuratie van tvheadend en oscam, in combinatie met een cccam share nog niet werkend kunnen krijgen.

Uiteindelijk wil ik een Smargo of andere cardreader op USB aansluiten, maar eerst maar eens de share van mijn kaart die in de dreambox aan de praat zien te krijgen.

• 2 weken later...
  • Beheerder
Geplaatst:

Dit is de binary die draait op een ARM7

oscam.zip

• 3 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

@Michel, wat voor apparaat is dat eigenlijk?

<edit> Ah, zag in een ander draadje dat het om een TBS MOI gaat </edit>

aangepast door wian

hobby4all

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...