Ga naar inhoud


Blunders van canal digitaal


Jeroen-123

Aanbevolen berichten

Wapper,

 

Zodra er maar één aanbieder is van een product, dan spreekt men van een monopolie positie. Nu er maar één aanbieder is van tv/radio diensten via satliet gericht op de consument in NL (CD c.q. M7 groep) dan heeft die aanbieder een monopolie positie. Dat er ook kabelmaatschappijen zijn is een feit maar niet overal in NL is kabel. Niet overal in NL is ip-tv mogelijk. Dat digitenne er is klopt ook. Alleen helaas is dat op geen enkele wijze te vergelijken met sat qua kwaliteit en aanbod. Dus wil men een breed aanbod hebben met een goede kwaliteit dan is men dus aangewezen op sat in veel meer situaties dan velen denken en menen te weten. Vanwege dit alles kan men in  mijn optiek stellen dat CD een monopolie positie inneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Zo heeft KPN een monopoliepositie met Digitenne en UPC,Ziggo etc. een monopolie in hun distributiegebied.

We zijn nu eenmaal een klein land.

De klachten over CD kan je 1 op 1 overzetten op alle overige dienstverleners.

KPN had een vaste plek bij "ook dat nog!"

 

Het staat een ieder vrij zelf Satelliet provider te worden, er is alleen geen markt voor in Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweede satelliet provider is onmogelijk, hij gaat binnen kortste keren op de fles en daar heeft niemand dus iets aan.

Je kan dan gewoon spreken van een monopolie positie en moet ik joop001 gelijk geven.

 

 

Zodra er maar één aanbieder is van een product, dan spreekt men van een monopolie positie. Nu er maar één aanbieder is van tv/radio diensten via satliet gericht op de consument in NL (CD c.q. M7 groep) dan heeft die aanbieder een monopolie positie. Dat er ook kabelmaatschappijen zijn is een feit maar niet overal in NL is kabel. Niet overal in NL is ip-tv mogelijk. Dat digitenne er is klopt ook. Alleen helaas is dat op geen enkele wijze te vergelijken met sat qua kwaliteit en aanbod. Dus wil men een breed aanbod hebben met een goede kwaliteit dan is men dus aangewezen op sat in veel meer situaties dan velen denken en menen te weten. Vanwege dit alles kan men in mijn optiek stellen dat CD een monopolie positie inneemt.


 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder al te ver van het begin van de topic te willen afwijken nog deze reactie. Dat NL een klein land is voor deze producten klopt. Daarom is dan ook het streven om de kabelmaatschappijen tot concurentie te dwingen door de kabelinfrastructuur open te stellen voor meerdere aanbieders. Dat dit traag en langzaam gaat komt door de tegenwerking van de zittende kabelmaatschappijen. Waarom? Juist vanwege hun comfortabele positie.

 

Dat NL te klein is voor een 2-de sat-provider klopt. Echter dat ontslaat CD niet om een fatsoenlijke houding aan te nemen jegens de consument. Teruggrijpen op het verleden door bijv. te verwijzen naar KPN vs Ook dat nog is denk ik in het kader van dit topic juist het bewijs dat commentaar hebben op een aanbieder van een product helpt. Ook toen had KPN min of meer een monopolie positie en was de service verlening "bijzonder" (heb dit zelf mogen ondervinden met leuke staaltjes van het gedrag). Echter door het publieke niet zacht zinnege commentaar is dit gewijzigd in naar mijn mening een zeer prettige houding jegens de consument. Met als resultaat dat het beloond wordt door de consument met trouw en loyaliteit jegens het bedrijf en haar producten. Daar is heel wat tijd over heen gegaan. Er gaat nog wel eens iets verkeerd (zie het debakel met glasvezel) maar daar wordt dan ook echt intern het nodige over gezegd en jegens cliënten naar ik verwacht een goede reactie.

 

Dus laten we kritisch blijven jegens CD, hier elkaar geen vliegen afvangen. Ja het product is in beginsel een schitterend mooi product. Maar het mooiste product wordt een lor als de verkoper meent heer en meester te zijn en zich van alles denkt te kunnen veroorloven. Want dan wordt het product echt niet op waarde geschat en gewaardeerd.  Waarbij het kritisch blijven als enig doel heeft de houding en handelen van CD te doen wijzigen in een normale volwassen houding en handelen jegens haar klanten, zodat van de klanten een normale houding en handelen jegens CD mag worden verwacht. Echter is het wel zo dat hierbij van de zijde van CD de eerste stappen mogen worden verwacht en dan geen schoorvoetend schuiven maar ferme stappen die duurzaam worden gezet. Waarna na een getoond duurzaamheid van de nieuwe houding de consument kan worden verwacht.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweede satelliet provider is onmogelijk, hij gaat binnen kortste keren op de fles en daar heeft niemand dus iets aan.

Je kan dan gewoon spreken van een monopolie positie en moet ik joop001 gelijk geven.

En dit blijft me dus verbazen dat in een land als bv Bulgarije minstens 3 satelliet providers actief zijn, bulsatcom(de grootste), totaaltv, en vivacom tv.

Land heeft +/-7 miljoen inwoners met het de meeste inwoners geconcentreerd in grote steden die ook nog eens legio kabelaars hebben.

Bv bulsatcom is redelijk goedkoop, duurste pakket is 12euro inclusief hbo. Kwaliteit is wat minder dat wel, maar de service/support is perfect. Hier kan cd nog aardig wat van leren.

 

Ik schat bulsatcom op ongeveer 650.000-700.000 clienten(de eerste satelliet aandbieder in Bulgarije)

vivacomtv 50.000-100.000 clienten (1-2 jaar oud, heeft wel een grote telco achter zich staan)

totaaltv +/- 50.000 (voorheen itvpartners daarna satellietBG en nu dus TotaalTV)

 

En nu willen ze ook nog tv broadcasting over 4g lte gaan introduceren eind dit jaar.

 

Waarom een nieuwe satelliet provider niet desnoods vanuit een ander land(arbeids kosten drukken) de Nederlandse markt zou kunnen gaan bedienen is voor mij dan ook nog steeds een raadsel.

 

Om nog even on topic te blijven, laatste blunder die ik had was dat cd een mail toe zond ivm de hbo actie met een smartcard nummer van iemand anders. Dit kan betekenen dat mijn smartcardnummer ook naar een andere client gestuurd zou kunnen zijn.

aangepast door Garagebox

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Alle schuld op CD schuiven is wel erg makkelijk.

Als je al 3 jaar niet maandelijks betaalt en hierover al 2 keer gezeik is geweest en dan nog niet even controleert of het dan wel afgeschreven wordt mag je het ook jezelf aanrekenen dat er weer gezeik over komt.

Maar deze opmerking zal wel niet op veel sympathie kunnen rekenen ( en nee ik werk niet bij CD en ben ook geen fan van ze ((maar betaal wel maandelijks))) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zo'n hele discussie met CD via dit forum ?  Bovendien is het verhaal van één kant. Wat is de waarheid.

Ik vind van wel ! Ervaringen van anderen is geen garanntie op verbetering, bedoel je dat  ??  Dan  kun je de fora wel opheffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de markt uiteraard zou "opengooien" is als providers gewoon grensoverschrijdend zouden mogen gaan werken... in dat geval  kan je gewoon een abo nemen bij bijvoorbeeld Sky Deutschland en dan als optie het "Nederland pakket" nemen als je graag NL publieke omroep en commerciele televisie zou willen zien... Dat concept kan prima werken in een zgn. "verenigd" europa...  maar ja, verenigd geldt alleen als het gaat om te betalen aan anderen... uiteraard niet als het in het voordeel van de consument is. Maar je weet nooit wat er nog mogelijk wordt... ik blijf altijd hopen op officiele grensoverschrijdende mogelijkheden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels nog niet veel verder gekomen met CD

Nog mooier is dat ze nu beweren dat wel zelf verkeerd het andere bankrekeningnummer online hebben gewijzigd.

Dit is alleen niet waar, maar uit nieuwsgierigheid gekeken op hun site (ja ingelogd) je kan niet eens online het rekening nummer wijzigen.

 

Omdat vrouwlief toch wel graag tv wil kunnen kijken maar besloten onder protest het bedrag over te maken (de rest ligt inmiddels ook bij rechtbijstand)

Op de herinnering die ze verstuurd hebben staat dat je ook per Ideal kan betalen.

Ok, weer ingelogd, dat proberen.... Dat kan niet, de factuur stond namelijk op 'geincasseerd'

Gebeld met CD, nee de HD medewerker begreep het ook niet echt, enerzijds betaald, anderzijds openstaande factuur

 

Geweldig bedrijf dat Canaal Digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een tip mag geven!

Loop even een goede winkel binnen.

Zij hebben vaak een directe lijn met canal digitaal en kunnen vaak met 5 tot 10 minuten werk heel veel bereiken.

 

Waarom er in minder druk bevolkte landen meerdere providers zitten heeft te maken met de bekabeling.

Er is in bijna geen enkel land zo veel bekabeling dan in Nederland.

KPN met IP TV , UPC, Ziggo en nu weer glasvezel met heel veel aanbieders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaldigitaal hoeft wel geen extra infrastructuur aan te leggen voor nieuwe regio's , straten, woningen of aansluitingen te regelen bij klanten.

En of ze nu 100.000 klanten hebben of 4 miljoen, de kosten blijven voor hen hetzelfde. 

Dat dringt blijkbaar niet helemaal door tot bij hen, dat ze op dit punt toch wel een grote voorsprong hebben tegenover kabel.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...