Ga naar inhoud


Blunders van canal digitaal


Jeroen-123

Aanbevolen berichten

Gisteren bij Kassa de tenenkrommende arrogantie van Canaldigitaal ten voeten uit! Wat een bedrijf:

 

!De Belbus is in Ter Apel. In deze streek zonder kabeltelevisie gebruiken mensen vooral satellietontvangers om TV te kijken. Meneer Mulder deed dat nog niet, maar toen in 2011 de televisietoren van Hoogersmilde instortte, nam hij een abonnement bij CanalDigitaal.

'U begrijpt het niet'
De eerste dagen werkte de verbinding perfect, maar daarna beginnen de storingen. Eerst kon meneer Mulder alleen maar buitenlandse zenders ontvangen en daarna viel zelfs de hele verbinding weg. Klagen bij CanalDigitaal hielp niet. De medewerkers van de klantenservice denken dat meneer Mulder het pakket niet begrijpt en willen hem niet verder helpen.

Abonnementskosten
Meneer Mulder raadpleegt een jurist begint met een formeel bezwaar aan CanalDigitaal. Ook op die officiële juridische actie komt geen enkele reactie. De TV doet het nog steeds niet. Mulder ontmantelt de satellietontvanger en zegt op. Dat doet hij correct, volgens de juridische spelregels. Pas als Mulder niet meer betaalt wordt CanalDigitaal wakker en eist nog €1381 abonnementskosten van hem.

Tijd voor de Belbus!
Canal Digital wil ons op het verkoopkantoor in Hilversum niet te woord staan. Het hoofdkantoor in Luxemburg stuurt wel een een schriftelijke reactie. Hieruit blijkt dat het bedrijf nog steeds denkt dat  meneer Mulder klachten heeft over welke zenders in zijn pakket zitten. Men gaat niet in op klachten over de slechte ontvangst. Desondanks scheldt het bedrijf de abonnementskosten kwijt en reageert CanalDigitaal als volgt:

De openstaande maandbedragen van de heer Mulder worden kwijtgescholden en het abonnement wordt per direct beëindigd.

Verder schrijft CanalDigitaal dat de procedures aangescherpt zullen worden zodat klanten met klachten eerder gehoord worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En hierin ligt het probleem. De gekken in Hilversum kunnen of mogen dit niet oplossen of hebben die bevoegdheid niet. En de mails komen niet bij het hoofdkantoor binnen. Dat is wel aan te rekenen aan Hilversum, deze moeten de mails doorsturen. Zoeken op canaaldigitaal in Luxemburg en dan daar direct heen sturen. Sommigen mail programma's kunnen aangeven of de mail is geopend en of gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zullen zeker wel dingen fout gaan bij een organisatie als CD.Bij foute providers kom je ook KPN.Ziggo,UPC regelmatig tegen.

Bij de helpdesk van deze providers zitten heel weinig ter zake kundigen medewerkers.Het zijn meest van die werk studenten die wat bij verdienen op deze manier en geen enkele mogelijkheid hebben binnen de organisatie van het pad af te wijken.

Dus schiet je er echt niets mee op om die voor veel telefoon tikken te gaan bellen.

De dingen die bij mij door de jaren zijn fout gegaan met CD zijn allen keurig opgelost nadat ik alles in een brief heb geschreven en naar hun postbus nr heb toe gestuurd.

Dan komt het waarschijnlijk wel bij de juiste mensen terecht.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het maakt niet uit of andere bedrijven het (ook) slecht doen of niet. Het gaat hier om canaldigitaal die het al al meer dan 10 jaar slecht doen, en waar steeds dezelfde klachten ontstaan:

 

1. helpdesk beloofd veel, doet weinig (of zelfs niets).

2. helpdesk verwijst bij storingen altijd naar een dealer (afschuifpolitiek) terwijl ze (juridisch) zelf geleverd hebben en dus verantwoordelijk zijn.

3. Ze reageren niet op brieven, bezwaren.

4. Administratieve verwerking is slecht.

 

en ze bovendien met een onmetelijke hoeveelheid arrogantie met hun klanten omgaan.

 

Daar moet voor gewaarschuwd worden.

 

Als je zelf zeker weet dat je niet fout zit kan je beter één duidelijke korte en zakelijk aangetekende brief sturen waarin je ze in gebreke stelt en vervolgens als je geen reactie meer krijgt gewoon niet betalen.

Vooral niet in discussie gaan met hun incassobureau en de zogenaamde helpdesk bellen is volstrekt zinloos en bovendien heb je dan later geen bewijs.

 

Als ze merken dat je niet betaald en ook niet meer reageert op aanmaningen, wordt er daar vanzelf iemand wakker zodra ze gaan beoordelen of ze wel of niet naar de rechter stappen.

 

Zit je zelf zeker niet fout, kan er niets gebeuren. Dan gaat ze in 99,9% van de gevallen ook niet naar de rechter en hoor je er nooit meer iets van.

 

Nu laten veel mensen zich onder druk zetten omdat ze denken dat ze niet zonder canaldigitaal kunnen en in heel enkele gevallen is dat (net als in dit voorbeeld) helaas ook zo.

Die centen krijgt de topic starter nooit meer terug. De rechtsbijstand gaat hier ook niets aan doen, die betalen liever jouw aansluitkosten zelf dan er ook maar één brief aan te besteden.

 

Het stukje in kassa was een topje op de berg van klachten waar Canaldigitaal wederom zijn ware aard liet zien. Lomp, arrogant, slordig, niet voor rede vatbaar.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd is het zo dat ze niet leren van de fouten wie ze maken en dat is eigenlijk nog erger dan dat ze fouten maken, want eerlijk is eerlijk iedereen kan fouten maken maar dan moeten ze uiteraard wel opgelost worden op een normale manier.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet uit of andere bedrijven het (ook) slecht doen of niet. Het gaat hier om canaldigitaal die het al al meer dan 10 jaar slecht doen, en waar steeds dezelfde klachten ontstaan:

 

1. helpdesk beloofd veel, doet weinig (of zelfs niets).

2. helpdesk verwijst bij storingen altijd naar een dealer (afschuifpolitiek) terwijl ze (juridisch) zelf geleverd hebben en dus verantwoordelijk zijn.

3. Ze reageren niet op brieven, bezwaren.

4. Administratieve verwerking is slecht.

 

en ze bovendien met een onmetelijke hoeveelheid arrogantie met hun klanten omgaan.

 

Daar moet voor gewaarschuwd worden.

 

Als je zelf zeker weet dat je niet fout zit kan je beter één duidelijke korte en zakelijk aangetekende brief sturen waarin je ze in gebreke stelt en vervolgens als je geen reactie meer krijgt gewoon niet meer betalen.

Vooral niet in discussie gaan met hun incassobureau en de zogenaamde helpdesk bellen is volstrekt zinloos en bovendien heb je dan later geen bewijs.

 

Als ze merken dat je niet betaald en ook niet meer reageert op aanmaningen, wordt er daar vanzelf iemand wakker zodra ze gaan beoordelen of ze wel of niet naar de rechter stappen.

 

Zit je zelf zeker niet fout, kan er niets gebeuren. Dan gaat ze in 99,9% van de gevallen ook niet naar de rechter en hoor je er nooit meer iets van.

 

Nu laten veel mensen zich onder druk zetten omdat ze denken dat ze niet zonder canaldigitaal kunnen en in heel enkele gevallen is dat (net als in dit voorbeeld) helaas ook zo.

Die centen krijgt de topic starter nooit meer terug. De rechtsbijstand gaat hier ook niets aan doen, die betalen liever jouw aansluitkosten zelf dan er ook maar één brief aan te besteden.

 

Het stukje in kassa was een topje op de berg van klachten waar Canaldigitaal wederom zijn ware aard liet zien. Lomp, arrogant, slordig, niet voor rede vatbaar.

 

Mvg,

 

Michel

 

Michel ik heb ook reeds geschreven dat de helpdesk beslist niet goed werkt bij CD en dat je daar echt niet je duur verdiende centjes aan uit hoeft te gaan geven.ik heb verschillende problemen gehad met CD en heb ook in eerder berichtjes hier laten weten dat het een lompe organisatie is.Maar als  het dan met een brief  naar hun postbus wel op gelost kon worden vind ik het mijn plicht om dit dan even aan de mede leden van dit forum kenbaar te maken.Dat jij heel andere ervaringen hebt en dit kenbaar maakt is je goed recht.Maar als er eens iets op een positive manier word opgelost door CD mag dit ook vermeld worden en is het misschien voor hun een goede reden meer dingen goed te gaan doen :D

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is ontzettend fijn voor jou dat men na een brieft jouw probleem heeft opgelost maar topic starter heeft hele andere ervaringen, net als vele andere mensen die het met brieven, ja zelfs aangetekende brieven geprobeerd hebben en waar niets opgelost werd, of CD in de meeste gevallen zelfs niets eens een reactie gaf.

 

Het stukje in kassa bewijst gewoon dat het nog steeds gebeurt en gezien de klachten op dit forum gebeurt het ook nog steeds vaak.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dit voorval en dat op Kassa waren gewoon gloednieuwe situaties.

 

Dat je dan naar vrijwel vergelijkbare situaties uit het verleden terug grijpt lijkt me niet meer dan normaal, omdat daaruit heel duidelijk blijkt dat CanalDigitaal niet leert van zijn fouten. ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stukje in Kassa is een eenzijdig verhaal.

Ik kan me niet voorstellen dat een gecertificeerde installateur een schotel op een veredelde satéprikker in de tuin gaat plaatsen.

Het zou me niet verbazen dat die meneer Mulder eigenwijs heeft geweigerd om die schotel aan de gevel of tegelstandaard te monteren.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, de klantenservice die het ontvangstprobleem wil verhelpen en een meneer die alles flauwekul vindt want wat maakt het uit welke kant die schotel uitkijkt.

Moeten ze bij tegenwerking dan ook zomaar het contract laten opzeggen?

 

Er zijn nog heel veel problemen bij de klantenservice/ helpdesk maar ik kan me zo voorstellen dat er ook veel onterechte verwijten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En hoe komt het ook al weer dat het een eenzijdig verhaal was? Juist omdat CD op geen enkele manier op de vragen en bezwaren van de klant reageerde en zelfs niet het fatsoen had hun klant of kassa te woord te staan toen er om uitleg gevraagd werd.

 

Hier is gewoon uitstekend hoor en wederhoor toegepast, echter was het CD die daar geen boodschap aan had.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gekke bij Canaldigitaal is dat ze aan alles hun laars lappen, behalve als het over centen gaat, TV Vlaanderen voert dezelfde smerige strategie.

Standaard beweren ze nogal snel dat de klant niet tijdig heeft gereageerd of dat ze niks ontvangen hebben.

Dan komen hun algemene voorwaarden op tafel, vreemd genoeg weten ze dan tot op de minuut te vertellen wanneer een contract of voorwaarde afloopt.

 

Zo halen ze altijd hun slag binnen, gaan bellen, brieven schrijven heeft geen zin

Ze pakken op hun antwoord kan niet, aangezien ze nooit schriftelijk reageren, mondeling is niks waard.

 

Dit is een bewuste strategie, Je bent klant en hebt een bepaald pakket, je zit er aan vast en zal betalen, geen discussie, wij bepalen wanneer je vertrekt en hoeveel je ons nog moet.

Wie weigert te betalen, krijgt eerst aanmaningen en daarna wordt het beruchte incassobureau op pad gestuurd om de buit alsnog binnen te rijven.

De meesten betalen dan al uit schrik dat de kosten nog hoger zullen oplopen.

Valt dit onder pokerbluf, oplichting of afpersing ?   

 

Af en toe mispakken ze zich, als er een rechtbank of de media aan te pas komt.

Dan verbreken ze vlug en eenzijdig het contract en sluiten af, zoals bij die Meneer Mulder

De openstaande maandbedragen van de heer Mulder worden kwijtgescholden en het abonnement wordt per direct
beëindigd.”

 

Maar is zijn probleem nu opgelost?, ik dacht van niet.

Als die Meneer Mulder nu afhankelijk was van Canaldigitaal, gelijk had die nooit gekregen en had die alles betaald,
tot de laatste cent, of ze gooiden hem er zonder pardon af, zoals nu gebeurd is.

 

Als dit geen machtsmisbruik is van een monopolie.



 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben een tevreden klant, kijk al  jaren via CD en verbaas me er over dat zodra er iets niet helemaal goed gaat er hier op dit forum een gigantische hoeveelheid bagger gespuid gaat worden (al dan niet terrecht), bedenk dat van de vele 100 duizenden klanten van CD er maar een zeer klein aantal hier hun gal komen spuwen (al dan niet terrecht)....

en ook ik heb wel eens moeten bellen met CD vanwege een misverstand, maar dat is altijd naar tevredenheid opgelost.....ik heb het idee, maar dat is mijn persoonlijke mening dat er vooral heetgebakerde personen met korte lontjes contact opnemen met CD.....en die bereiken juist het tegendeel en komen dan hier hun gal spuwen....

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...