Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik bezit een DM8000HD. Onlangs heb ik problemen beginnen krijgen op meerdere kanalen waar ik de melding ' SID not found in path ' krijg. Ik bezit een TVV card. Laatste openPLI erop gezet, settinglijst is up to date maar geen oplossing. Zelfs op BVN krijg ik deze melding en deze is FTA ! Discovery HD en nog enkele kanalen werken dan wel weer. Ik werk via een disecq motor.

Iemand die dit probleem ook al heeft gehad?

MVg,

Kenneth

Dreambox 8000HD PVR + TVV met schotel 80cm via diseqc

Geplaatst:

Ik heb deze melding met recente openPLi en recente zenderlijst ook op mijn 800oHD en 7020HD. Beide zonder motor, op een 4 lnb/switch configuratie aangesloten. Dus FF zonder motor aansluiten (ja, ja, effen een dagje klooien... maar dan ben je er ook) lijkt me niet nodig...

Ik heb dit probleem al eens bij pli gemeld, zo ook andere mensen, maar er is mij nog nooit een duidelijke oorzaak en oplossing ter ore gekomen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Ik heb deze melding met recente openPLi en recente zenderlijst ook op mijn 800oHD en 7020HD. Beide zonder motor, op een 4 lnb/switch configuratie aangesloten. Dus FF zonder motor aansluiten (ja, ja, effen een dagje klooien... maar dan ben je er ook) lijkt me niet nodig...

Ik heb dit probleem al eens bij pli gemeld, zo ook andere mensen, maar er is mij nog nooit een duidelijke oorzaak en oplossing ter ore gekomen.

Ja inderdaad ff een dagje klooien :D Maar 1PM heeft wel gelijk omdat dit de manier is om te kijken waar het probleem vandaan komt.

Het is natuurlijk makkelijk om het probleem bij PLI te melden.Maar wie zegt dat het daar vandaan komt?

Als het zich ook dan blijft voordoen kan kan je eens een andere image proberen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst: (aangepast)

Dat was dus de kern van mijn antwoord: Ik heb een 8000 en een 7020hd, beide ZONDER rotor aangesloten, maar een vaste opstelling, en heb dat probleem ook! Dus misschien komt het bij de TS door die rotor, maar ook zonder rotor doet dat probleem zich bij meer mensen voor.

En een reden, of uitleg wat die foutmelding nou eigenlijk percies wilt zeggen, heb ik nog nergens gevonden.

Ik krijg die melding, en dan dus geen beeld, terwijl de signaalsterkte wel bijvoorbeeld 12.5 dB aangeeft.

Als ik de zenderlijst van hans erin zet, krijg ik op dezelfde zender wel beeld. Als ik de lamedb van die lijst apart zet, henk's zenderlijst er weer in zet en de lamedb van hans er overheen zet, geeft de zender in kwestie ineens ook beeld. Maar dat geldt weer niet voor alle zenders die deze foutmelding geven.

Het is dus een software probleem, en die software (inclusief de zenderlijst van Henk) komt van openpli.

Gemakkelijk van je, om aan te nemen dat ik het probleem zomaar even bij openpli meld en klaar is het. Zo is het dus niet! Hoe kom je daarbij?

Er zit volgens mij een  structurele fout in de zenderlijst van Henk, die deze foutmelding tot gevolg heeft. En bij iedere nieuwe zenderlijst zit die fout er weer in en kan ik hem op de door mij beschreven manier weer oplossen.

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Geplaatst: (aangepast)

Sorry bigtwin had ik je even verkeerd begrepen.Heb wel iets kunnen vinden voor je.

Ik ga even een educated guess loslaten hier:
Ik stel dat PAT een Program Allocation Table is.
Een allocation table is zoveel als een inhoudsopgave.

Een SID is een Service IDentifier, dat is zoveel als de naam van het programma (vormt 1 "regel" in de PAT).

Samen verwijzen ze naar de plaats in de stream waar het programma (beeld, geluid en diensten zoals teletext) in de datastream zitten.

Als de SID niet in de PAT zit, dan betekent dat dat ie de zender niet op de transponder terug kan vinden.
Dat kan weer een aantal oorzaken hebben, waarvan de belangrijkste zijn:

Je zenderlijst klopt niet, of
De zender instellingen op de transponder zijn veranderd (dat gebeurt regelmatig).

Ook kan een slecht signaal veroorzaken dat de stream niet goed gelezen kan worden met deze melding tot gevolg.

Als je nu eens kijkt naar welke zender deze melding geeft.Dan deze zender uit je lijst verwijderen en opnieuw de zender door de box op laat zoeken.Dan moet je de juiste instellingen hebben.Is hiermee je probleem niet uit de wereld kan je het eens met een nieuwe image proberen.

aangepast door rommelaar

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Rommelaar,

Dank voor je zoekwerk...

Het probleem is echter dat de zenderlijst van openpli bij iedere update mee wordt geupdated (als er een update is), tenzij deze veranderd is. In dat geval denken ze bij pli (terecht) dat je niet standaard een nieuwe zenderlijst wilt en dan wordt hij dus niet meer geupdated.

Het is dus een probleem dat toch door pli moet worden aangepakt, om het beoogde gebruiksgemak te waarborgen. Dit gebruiksgemak is juist waar ik pli om waardeer en waarvoor ik deze image gebruik. Vandaar dus dat ik dit bij pli probeer onder de aandacht te brengen.

Het betreft meestal zenders die voor mij niet absoluut vereist zijn, dus ik leef maar met die melding.

Dit alles, niet offtopic, niet om een lijntje te kapen, maar als info voor de TS.

ET10000
DM7020HD

• 4 weken later...
Geplaatst:

hoi hier hetzelfde met bbc3 geen beeld op 1&2 wel

gebruik ook pli

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

Op BBC 3 & 4 krijg ik die melding ook (OpenPli),  echter alleen als ze niet uitzenden, later op de avond als ze uitzenden komt er geen foutmelding.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...