Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

ik moet in het weekend een vriend helpen met de aanschaf van een twin pvr ontvanger  met bij behorende Visiosat G4 schotel voor ontvangst van astra 1,2,3, en hotbird. Hij heeft nu een eenvoudige gecerticeerde canaal digitaal ontvanger. 

ik ben zelf een Dreambox gebruiker maar weet niet goed wat voor hem het beste advies is. Een Canaal digitaal gecertificeerde twin pvr tuner van bijv Homecast of bijv een VU Duo+ met open pli? of een andere suggestie?

ik heb kennissen welke met veel plezier een VU Duo gebruiken en via een share kijken, maar mijn vriend gaat gewoon met een Canaal Digitaal abbo kijken. Wat is dan de beste keuze waar ook eventueel kanaallijsten voor te downloaden zijn?

renzie

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Natuurlijk Vu+, je gunt toch niemand het Trabantje onder de sat-ontvangers.

Is dit sharen binnenshuis?, het andere is verboden!!.

Aangezien jezelf een Dreambox hebt kan je voor hun de Vu+ gebruiksklaar maken, het lijkt allemaal veel op elkaar.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

ik zou voor een XT9x00 gaan, draait als een tierelier en probleemloos met openpli, bevalt mij een klasse beter als bv Vuduo die ik ook 3 jaar gehad heb

Hier een revieuw:

http://www.sat4all.com/forums/topic/326730-editie-15-xtrend-et9500-enigma2-twin-tuner/

is ook softwarematig een stap verder als VU

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

@renzi,

ik zeg het maar meteen, adviseer nooit je vrienden of familie, laat ze zelf kiezen

als je ze adviseert neem de nieuwe SOLO2 daar kan meteo ook z'n tanden in zetten, in plaats van een oud model voor te slaan.

-vliegensvlug zappen en 1000Mbit netwerk-

heerlijk.

die bedien je net zo als elke linuxbox en is voor Canal Digitaal geschikt.

ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

had gekund, Mijn VUDUO is  pas 3 maand weg en mijn XT9500 is dus pas 3 maand oud, maar heel bewust niet voor gekozen, al kreeg ik een VU gratis verkocht ik hem nog, Xtrend bevalt gewoon veel beter, veel meer plezier van.

Een box is zo goed als de software/kernels/driver die er voor beschikbaar is, snelle box met oude trage software of brakke drivers schiet ook niets op

aangepast door metoo

Ja Metoo, overdrijven is ook een kunst.

Als de Duo zo slecht is, waarom wordt ie dan gekloond?, iets wat slecht is, wordt nooit gekloond.

En waarom stappen mensen, die een Dreambox hebben, of een 2e ontvanger kopen, dan over naar Vu+?.

Dreambox en Vu+, zijn misschien wel de 2 grootste merken op het gebied van Linux in Europa.

"Een box is zo goed als de software/kernels/driver die er voor
beschikbaar is, snelle box met oude trage software of brakke drivers
schiet ook niets op".

De Ultimo en Solo2, -vliegensvlug zappen en 1000Mbit netwerk-, wat Tonskidutch schrijft,

zijn echte raspaardjes en dit verwacht ik ook van de Duo2.

Misschien had je VTi eens moeten proberen.

Dus onderbouw je verhaal eens.

En niet omdat ik een Duo heb, maar ik raad iedereen een Vu+ aan.

Voorheen had ik een Topfield TF4000PVR, die na 12 jaar nog presteert,

maar nu raad ik dit merk niet meer aan vanwege de slechte elco´s die voor de voeding wordt gebruikt.

Mocht zo iets met Vu+ gebeuren, ben ik de eerste om, indien nodig, mijn advies te wijzigen.

aangepast door Emekli

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Wat voor vergelijk heb je, 1 Enigma2 ontvanger ?

En lees je eigen klachten/postings eens na van de afgelopen tijd in het VU forum.

Ik heb jarenlang vergelijk gehad met DM800HD, DM500HD, VUDUO, en daar zijn sinds een klein jaartje XT6000, en sinds een maand of 3  de XT9500 bijgekomen.

Ik ben niet merkgebonden, loop ook niet met oogkleppen op, ik ga ook geen merk zitten overhypen, voor mij is de DUO softwarematig de meest teleurstellende/tegenvallende box in dat rijtje, de Dreamboxen heb ik altijd veel plezier aan beleefd en dat heb ik nu van de Xtrends ook, en dat is mijn mening, net zoals jij de jouwe mag hebben.

Daarmee zeg ik niet dat VUDUO slecht is, qua werking vind ik hem minder.

Als ze nu eens een klein gedeelte van hun PR/Marketing budget in software/driver ontwikkeling zouden willen steken zou het misschien wel in orden komen.

aangepast door metoo

Ja Metoo, overdrijven is ook een kunst.

Als de Duo zo slecht is, waarom wordt ie dan gekloond?, iets wat slecht is, wordt nooit gekloond.

En waarom stappen mensen, die een Dreambox hebben, of een 2e ontvanger kopen, dan over naar Vu+?.

Dreambox en Vu+, zijn misschien wel de 2 grootste merken op het gebied van Linux in Europa.

"Een box is zo goed als de software/kernels/driver die er voor

beschikbaar is, snelle box met oude trage software of brakke drivers

schiet ook niets op".

De Ultimo en Solo2, -vliegensvlug zappen en 1000Mbit netwerk-, wat Tonskidutch schrijft,

zijn echte raspaardjes en dit verwacht ik ook van de Duo2.

Misschien had je VTi eens moeten proberen.

Dus onderbouw je verhaal eens.

En niet omdat ik een Duo heb, maar ik raad iedereen een Vu+ aan.

Voorheen had ik een Topfield TF4000PVR, die na 12 jaar nog presteert,

maar nu raad ik dit merk niet meer aan vanwege de slechte elco´s die voor de voeding wordt gebruikt.

Mocht zo iets met Vu+ gebeuren, ben ik de eerste om, indien nodig, mijn advies te wijzigen.

De duo heeft toch slechte elco,s  http://www.sat4all.com/forums/topic/326283-duo-stuk-repareren-of-vervangen/

aangepast door wortellica
Geplaatst:

Geen canal digitaal ontvanger nemen dat is inderdaad wel makkelijk maar je kan er niets mee.

Of je vriend moet zelf helemaal niets kunnen en jou telkens optrommelen voor software en als ie weer eens iets niet weet.

Bij een verkeerd advies is de vriendschap snel iets minder :-)

Verder zou ik ook gaan voor de vu en niet voor de ET.

Het rommelt met namen bij de garanties al te lange tijd.

Dat je een ontvanger maande kwijt bent omdat de importeur geen onderdelen meer heeft is al geen uitzondering meer.

Ik spreek in de wandelgangen vaak met wederverkopers en groothandels, het schijnt een doffe ellende te zijn als een ontvanger tijdens de garantie defect gaat.

Zullen we het nog maar niet hebben als een Xtrend buiten de garantie valt.

Inderdaad kan het voorkomen dat je één (1) slechte elco op je grote printplaat hebt, een nieuwe kost een paar cent en is zo vervangen.

Maar dit euvel komt zéker niet voor bij alle Duo´s!.

Verder geef ik advies, zit al vanaf 1992 in het satelliet gebeuren en weet er dus wel wat van af.

Maar het blijft een advies en dring niemand iets op.

Nog even toevoegen, achter de software van een Vu+ zit ten eerste de fabriek, en verder meerdere

enthousiastelingen van PLi, VTi en noem maar op, dat kan je van de meeste andere merken niet zeggen.

aangepast door Emekli

Geplaatst:

Zoals al eerder gesteld zou ik er ernstig voor waken om een al te complexe ontvanger te installeren bij iemand die daar zelf weinig mee kan of wil. Je adviseert je oude suikertante toch ook geen Ferrari? Toen mijn Inverto decoder het twee maanden geleden begaf heb ik lang nagedacht over een Dreambox maar dat is het zoals je hieronder ziet toch niet geworden omdat ik althans geen zin heb in allerlei geneuzel en gelinux. Thuis wel zelf alles aangelegd en ingeregeld, en heb ik lang beroepsmatig geprogrammeerd, dus het had allemaal wel gekund.

Maar iemand die er geen verstand van heeft en ook niet van plan is zich in de materie te verdiepen, zou ik altijd een simpele ontvanger aanraden.

Rebox 8401, Gibertini 125cm, LNB Inverto Twin Monoblock 23mm 6°.
Canal+ app op Samsung TV en diverse Android devices. Locatie Andalucía, Zuid-Spanje.

Geplaatst:

Op gebied van Linux, was ook ik 2 jaar geleden een "dom blondje", binnen 2 dagen ging ik er al mee om

alsof ik de Vu+ al jaren had.

Anders "plug & play kopen in een goede zaak en geen dozenschuivers.

P.S. "Je adviseert je oude suikertante toch ook geen Ferrari?", ik wel en dan hopen dat ik hem erf :P .

Geplaatst:

Zoals al eerder gesteld zou ik er ernstig voor waken om een al te complexe ontvanger te installeren bij iemand die daar zelf weinig mee kan of wil. Je adviseert je oude suikertante toch ook geen Ferrari? Toen mijn Inverto decoder het twee maanden geleden begaf heb ik lang nagedacht over een Dreambox maar dat is het zoals je hieronder ziet toch niet geworden omdat ik althans geen zin heb in allerlei geneuzel en gelinux. Thuis wel zelf alles aangelegd en ingeregeld, en heb ik lang beroepsmatig geprogrammeerd, dus het had allemaal wel gekund.

Maar iemand die er geen verstand van heeft en ook niet van plan is zich in de materie te verdiepen, zou ik altijd een simpele ontvanger aanraden.

Ten dele ben ik het met je eens Sat Anico.

Maar dat wat gij geneuzel noemt of glinux, komt ook naar voren als ik een wasmachine moet programmeren op synthetisch 40 graden met extra naspoelen wegens de wasverzachter.

:D

Of een smart phone. Of Office2013. Of een magnetron oven.

Niet één van die a-technische mensen lezen ooit een handleiding of een how to do!

Maar een simpele receiver die altijd z'n werk doet zonder kennis van zaken was er nog niet in het sat4all forum.

of andere fora.

ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen