Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
IOError: [Errno 2] No such file or directory: '/usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/CrossEPG/skins/menu_hd.xml'

de skin.

andere skin... gebruiken

of andere plugin... gebruiken

that is the question

ik heb massa's fouten gehad toen ik nog dacht dat crossepg een welkome aanvulling was <> ik gebruik enkel nog EPGimport

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Verwijderen Plugins ! VTI

- indien je een plugin hebt geinstaleerd welke je nadien wilt verwijderen ga je middels de zelfde weg, zoals je deze geinstaleerd hebt

• je drukt op de blauwe toets
  • je gaat op VTI software manager staan en klikt Óke
  • je wacht even tot het lijstje is opgebouwd en kiest het menu punt Plugins
  • je wacht wederom even tot het lijstje is opgebouwd en gaat naar het plugin welke je wilt verwijderen, dat Groen is aangevinkt
  • daarop staande met de cursor kies je de groene afstand bedieningsknop :verwijderen

je wacht even en ziet een echo van het deinstallatie script (soms heel kort) en je wordt gevraagd of je de receiver wilt herstarten.

doe dat laatste dan ook opdat eventuele startscripts of resten van de plugin in het geheugen verwijderd worden.

• in een enkel geval moet je eerst de plugin per menu uitschakelen om te kunnen verwijderen
  • in een enkel geval blijven er bestandsresten en/of mappen op de box achter (niet kritisch)

een en ander gaat ook per telnet console, doch dan moet je vooraf de naam van het IPKG of OPKG weten (het installatie bestand van de plugin) - mocht je dat niet weten wordt het lastiger.

maar ook dan kun je in telnet een lijst oproepen met de reeds geinstaleerde pakketen en plugins (voor gevorderden)

manueel mappen en bestanden verwijderen raad ik niemand aan (doe dat enkel als je er echt kaas van hebt gegeten)

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Dan kies ik voor een andere plugin.

Maar hoe verwijder ik CrossEPG? Zoals gezegd, de standard wijze doet niets.

Crossepg is een ontwikkeling van Sif team? XMLTV import is  (al jaren) een ontwikkeling van PLI, ook wel EPGimport genoemd door ander(e) team(s) die dat onlangs overgenomen hebben.

Na deinstallatie Crossepg kun je met bv DCC (Dreambox Control Center) de resten verwijderen via ftp usr/lib/enigma2/python/plugins/systeemplugins, weet niet of crossepg daarnaast ook nog systeembestanden overschrijft.

Je zou ook de plugin autobackup kunnen installeren, daarin autoinstall aanzetten, even manueel een backup maken, dan opnieuw flaschen en dan worden automatisch je instellingen/settings terruggezet en de plugins nieuw geinstalleerd.

dit geld voor de plugins die via de feed geinstaleerd zijn.

plugins die je handmatig geinstaleerd hebt kan ook maar dan moet je het autinstall bestand handmatig aanpassen, de lokaties toevoegen waar die plugins zich bevinden.

Als alles goed is kun je XMLTV-import dan installeren, dit zijn 2 bestanden de plugin en de sources, menu/applicaties groene knop/extensions.

post-32439-0-15470200-1362653907_thumb.jpg

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...