impactftw Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Hallo mensen van Sat4all,Ik heb nu thuis digitenne van kpn en wil een VU+ DUO aanschaffen.Nu heb ik geen schotel en woon ik buitenaf dus heb ook geen kabel.Nu is mijn vraag welke schotel en welke lnb moet ik kopen?Kwa lnb wil ik wel een quad kop omdat de duo 2 tuners heeft zodat ik via de pc ook gewoon andere zenders kan kijken en met opnemen ook gewoon nog tv kan kijken, maar welke quad moet ik dan kopen want er zijn zoveel verschillende?Ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen.Mvg, Nick
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Ongeveer zo ga je te werk > per satelliet positie hebben we een LNB nodig (twin LNB voor DUO) => dus n*posities x twin LNB en om die LNB's te switchen heb je der een Diseqc switch 2in1 of 4in1 bij nodig + coax en f-connectors in het begevoegd schema staan twee satellietposities op een schotel met de juiste benodigdheden voor je VU+ DUO meer posities nodig, meer twin LNB's en diseqc switches met meer poorten (de reeks is 2in1 / 4in1 / 8in1 ) voor een acceptabele multifeed (dus meer satposiites) antenne kun je naar de triax 78cm kijken http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/?p=1692438 ciao ciao 1 Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
impactftw Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 Oke bedankt dus de Triax 78 is een goede schotel + de lnb's etc. erbij?Mij gaat het opzich niet om de buitelandse zenders maar eerder om Sport 1, Eredivisie en Film 1 etc.
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 dan heb je een single feed, zoals men dat noemt op 23,5 Oost dan kun je ook een TwinLNB zonder diseqc switches nemen... de triax 78 is niet voor niks een sticky waard ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
impactftw Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 Okee bedankt voor de informatie want ik heb 0,0% verstand hiervan .. en volgens mij moet ik wel een quad lnb hebben omdat de VU+ DUO 2 tuners heeft en dat je dan tegelijk kan opnemen en afspelen. maarjah dan is de vraag welke quad lnb want je hebt goedkope en je hebt dure?
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 twee tuners betekend dat er twee onafhankelijke coax kabels heen voeren van een zogenaamde twin-lnb (twee onafhankelijke uitgangen dus quad lnb heeft 4 onafhankelijke (heb je twee reserve voor een tweede receiver) de Inverto black premium Twin LNB is een heel mooie met 2 onafhankelijke uitgangen maar er is meer keuze zoek maar eens in het schotelpark subforum ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
whoof Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Hallo Nick, als je wilt meegaan met de tijd: De reeds lang verwachte Triple LNB, geschikt voor 64 cm schotels!Het heeft wat langer geduurt dan verwacht, maar vandaag presenteren wij u deallernieuwste Triple LNB met 4 uitgangen geschikt voor 64cm schotels.Ontvangst van Astra 1 (19.2gr) - 2 (28.2gr) - 3 (23.5gr) is nu mogelijk met nieuween bestaande 64 cm schotels. triple LNB zal na installatie genieten van het uitgebreide aanbod Engelse kanalenvan de BBC, Channel 4 en ITV...helemaal gratis! Natuurlijk wel duurder, maar dan heb je alle drie de astra's . Groeten Willy
Sprietje Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Beste impactftw Om je goed te kunnen adviseren is het belangrijk eerst je wensen te kennen. Om de Nederlandse gecodeerde zenders te kunnen ontvangen, moet je in ieder geval de Astra 19,2 en 23,5 kunnen ontvangen. Dit gaat het beste en makkelijkste met een duo-lnb. Ik zou dan niet kiezen voor een duo-lnb voor een 60cm-schotel maar voor een duo-lnb voor een 80-85cm-schotel. Deze past het beste op bijv. een Triax 88. Deze heeft meer regenreserve dan een 60cm-schotel. Wil je nu ook graag de Engelse zenders kunnen bekijken, dan moet je ook de Astra 28,2 kunnen ontvangen. Je kunt dan kiezen voor een Triple-lnb op een Triax 64 met vier aansluitingen. Je kunt ook 3 losse lnb’s nemen. Op een 78cm-schotels passen helaas alleen maar smalle lnb’s. Beter is het dan ook om bij 3 losse lnb’s een Triax 88 te nemen. Dan kun je gewone lnb’s nemen met koppen van 60mm. Deze zijn minder gevoelig voor regen dan smalle lnb’s. Geef dus eerst aan of je de vrij te ontvangen Engelse zenders wilt kunnen ontvangen zoals de BBC, ITV enz.
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Oke bedankt dus de Triax 78 is een goede schotel + de lnb's etc. erbij? Mij gaat het opzich niet om de buitelandse zenders maar eerder om Sport 1, Eredivisie en Film 1 etc. niet om buitenlandse was voor mij het "trigger word" kan me voorstellen dat een DVB-T kijker nog niet denkt aan een Multifeed, maar dat kan nog komen Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
impactftw Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 Oke dan zal ik dus toch voor een Quad lnb gaan omdat ik dan ooit miss. nog een 2e receiver voor boven erbij kan nemen maar nu moet ik wel weten welke quad lnb want je hebt dure en je hebt goedkoperde.Maar wat voor schotel moet ik dan nemen? Ik hoef alleen maar zenders binnen nederland, buitelandse zenders maakt niks uit.Wel graag een schotel die redelijk tegen slecht weer kan
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 (aangepast) als die quad erop past is het toch zoals Sprietje schreef? je hebt goedkope en dure LNB's dat is jouw portemonnee maar als je echt voor uitzending gemist gaat, is de VU+ DUO wel wat zwak op de borst dan zou ik voor een SOLO2 gaan. volgend punt is heeft u snel internet? anders is bovenstaande wel (uitzending gemist of HBBTV) verloren moeite ciao 8 maart 2013 aangepast door Tonskidutch Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
impactftw Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 Ah okee maar is het de moeite waard om een lnb van 18 euro of is het meer aanbevolen om een quad lnb van 30 euro te kopen? Verder heb ik thuis niet echt snel internet ik download met 800 kb/ps en heb ADSL2+ geloof ik. Verder kijk ik niet echt uitzending gemist.
Sprietje Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Beste impactftw Ik adviseer je dan een Triax 88 te kopen en een Maximum AMBQ 24 duo-lnb, zie bijlage. Een Triax 88 koop je al voor €30,49 bij een satellietshop die reclame maakt hier op dit forum. Een Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad koop je voor €59,- in Nederland. Dan ben je voor €90 euro klaar en heb je bijna geen kans op uitval bij zware regen. Voor elke ontvanger moet een coaxkabel naar binnen. Voor de VU+ DUO dus twee. De kop van de Astra 23,5 in de klem zetten en de schotel uitrichten op de Astra 23,5. De duo-lnb moet 11 graden schuin staan, d.w.z. de rechter vrijhangende lnb moet 11mm lager staan dan de lnb van de Astra 23,5 in de klem als je in de schotel kijkt.
impactftw Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 Bedankt voor je reactie, dat zal ook zeker een mooi setje zijn maar eerder in dit forum kreeg ik ook deze voorgeschoteld: http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/?p=1692438Of valt deze buiten de boot?
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 (aangepast) Eerder wisten we nog niet helemaal zeker wat je behoeften waren sprietje scherpte het aan (via z'n berichten en vragen) en deed een beter advies. nu dan. hoppa naar de winkel en bedenk het zijn adviezen, er is niet zoiets als de ultieme waarheid andere televisiekijkers per satelliet met een andere schotel hebben ook beeld met hun keuze betreffende de installatie 8 maart 2013 aangepast door Tonskidutch Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen