impactftw Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 aha okee mijn dank is groot voor jullie goede adviezen dan ga ik nu maar is binnenkort naar de winkel om het bij elkaar te halen
Sprietje Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 (aangepast) Maar beste impactftw Je schreef zojuist dat je geen behoefte had aan die vele buitenlandse zenders. Dan is de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 voldoende. Ook met deze twee satellieten ontvang je honderden vrij te ontvangen Duitstalige zenders. Als je wel een multirail wilt gaan gebruiken om ook de Engelse zenders en de Hotbird satelliet te ontvangen met veel Arabische en Italiaanse zenders, neem dan liever een Triax 88 en niet het voorbeeld van de site die je geeft, want dan gaat het om een Triax 78 met smalle lnb’s. 8 maart 2013 aangepast door Sprietje
impactftw Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 Nee oke, Dan haal ik gewoon wat jij geadvieseert hebt dus de Triax 88 etc. en de quad
impactftw Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 http://www.***geen-reclame***.nl/ce/nl/product/944080/Goobay-Quad-LNB-Aantal-gebruikers4Wat is het verschil tussen deze lnb en Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad?Alleen dit verschil wil ik graag nog weten
Sprietje Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Dat is een prima keuze. Dan heb je echt de maximale regenreserve, nog een stuk meer dan een Triax 78 met smalle lnb’s. Bovendien als je 4 stuks ALPS quad lnb’s gaat plaatsen, dan moet ook de lnb-arm van de schotel weer verstevigd worden want hij kan het gewicht van die 4 lnb’s met de 16 coaxkabels niet dragen. Een nog grotere schotel geeft nagenoeg dezelfde regenreserve. Bij hevig noodweer zal die hooguit een paar seconden langer beeld geven. En de Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad is een klasse lnb die in samenwerking met Astra SES ontwikkeld is. De goedkopere Smart duo-lnb quad raad ik je niet aan omdat daar te vaak problemen mee zijn, zie bijlage.
wolverine Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Nog even terugkomen op raad van Tonskidutch ivm duo of solo2. Neem zeker de solo2 zou ik zeggen. Kost maar iets meer dan de duo en je hebt een machine van de volgende generatie. had ik twee maanden geleden beter opgelet (en er niet vanuit was gegaan dat de solo2 een single tuner was ==> gebaseerd op de voor mij verwarrende naam) dan had ik deze ook zeker gekocht. Xtrend is ook een merk die je eens kunt napluizen VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
impactftw Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Geplaatst: 8 maart 2013 Mm.. ja dat is waar maar ik ga toch denk ik voor de Duo maar waar halen jullie je boxjes? want zit vaak nog wel overal prijs verschillen in!
Sprietje Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Beste impactftw Ik had je bericht 19 niet gelezen en mijn antwoord van bericht 20 sloeg op jouw bericht 18. In bericht 19 vraag je wat het verschil is tussen die Goobay Quad-LNB en de Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad. Dat lijkt me duidelijk. De Goobay lnb is voor de ontvangst van één satelliet, de Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad is voor de ontvangst van twee satellieten.
wortellica Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Mm.. ja dat is waar maar ik ga toch denk ik voor de Duo maar waar halen jullie je boxjes? want zit vaak nog wel overal prijs verschillen in! Dit ook al eens gelezen http://www.sat4all.com/forums/topic/326283-duo-stuk-repareren-of-vervangen/ Ik wil vu niet zwart maken ofzo heb zelf ook 2 duo,s gehad , maar als ik de problemen zo hier en daar lees zou ik toch voor de solo 2 gaan in jouw geval.
impactftw Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Geplaatst: 16 maart 2013 Oja ik was nog vergeten te melden dat ik wel een box neem met dubbele tuner omdat ik graag boven bijv. als er voetbal op is en mijn ouders willen dat niet kijken het nog gewoon kan zien door met mijn laptop erop in te loggen en daarmee kan ik zelf kijken wat ik wil.Of hebben jullie hier misschien een ander alternatief voor?
Tonskidutch Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 zo is het, een stream op laptop en pC aan een VU+ receiver per LAN gekoppelt gebruikt een vrije tuner voor die stream dus woonkamer gewoon kijken ( stream 1 )+ studiekamer laptop ( stream 2) = 2 vrije tuners in de receiver dus een DUO een SOLO2 ook de Uno kan dat met de nieuwe Dual tuner insteek module of de Ultimo 2x dvbs2 ik heb een dual tuner liggen, maar geen behoefte wegens de ultimo. ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
impactftw Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Geplaatst: 16 maart 2013 Aah okee bedankt dan ga ik toch voor de vu+ solo2 en ik heb pas geleden een schotel + mono block met 1 uitgang gekregen die ik ga vervangen door de quad kop die hier werd genoemd in dit topic .. Als ik thuis ben ga ik nog even de schotel opmeten om echt te weten of de kop op deze schotel past!
impactftw Geplaatst: 20 maart 2013 Auteur Geplaatst: 20 maart 2013 Zo ik heb mijn schotel opgemeten deze is: 80 cm in de breedte en 90 cm in de hoogte. is deze geschikt voor de:Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad?Gr, Nick
Sprietje Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 Beste impactftw Ik heb het even voor je uitgerekend. Beter kan het niet passen deze lnb.
impactftw Geplaatst: 20 maart 2013 Auteur Geplaatst: 20 maart 2013 Dus hij past goed bij deze schotel?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen