Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je kunt hem gerust bestellen want de berekende afstand klopt precies met de afstand tussen de twee koppen die de Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad heeft.

heb je misschien een link naar dit product want als ik op internet kijk zijn er verschillende en waarom staat er DUO-LNB? ik moet toch een quad hebben? ;) sorry voor al die vragen maar heb er 0,0% verstand van.

Ook moet ik de kabels van de schotel naar het vu+ solo2 box nog kopen maar hier zal ook wel weer verschil in zitten welke ik moet hebben? misschien dat jullie hier mij ook bij kunnen helpen? ;)

Geplaatst:

Beste impactftw

Een duo-lnb wil zeggen dat je er twee verschillende satellieten mee kunt ontvangen, in de regel specifiek gemaakt voor de ontvangst van de Astra 1 en 3 ofwel 19,2 en 23,5 graden oost.

Quad wil zeggen dat de (duo)lnb vier aansluitingen heeft zodat je er 4 satellietontvangers op aan kunt sluiten. Dat kan dus ook een satellietontvanger zijn met twee ingebouwde tuners en twee gewone enkele ontvangers.

Ik heb een afbeelding meegestuurd wat de juiste duo-lnb is voor vier aansluitingen.

Deze duo-lnb koop je ook onder de naam "Denson FN8-Q", zie bijlage 2.

Wat betreft de coaxkabel:

De allerbeste coaxkabel is de Koka 799. Die koop je als je goed zoekt voor ongeveer 70cent/meter. Deze kabel is echter erg stug en mag je zeker niet te veel buigen. Coaxkabel die bijna net zo goed is maar veel soepeler is, is de Belden H125. Die koop je voor ongeveer dezelfde prijs. De prijs wordt voor een belangrijk deel bepaald of je maar een paar meter koopt of een rol van 100 meter.

post-60869-0-45190800-1363877493_thumb.png

post-60869-0-15131300-1363877522_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Oke mooizo bedankt!

Nu ben ik even gaan googlen en heb volgens mij precies dezelfde alleen dan weer met een andere naam? ik weet niet of dit dan wel de goede is?

post-66719-0-34118200-1363880824_thumb.png

aangepast door impactftw
Verwijzing naar webwinkel verwijderd
Geplaatst:

Beste impactftw

Dan denk ik dat jij niet kan Googelen. Als ik op Google-afbeeldingen “Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad” intoets, dan krijg ik meer dan tien keer die afbeelding met allerlei satellietshops in binnen- en buitenland.

Toets je dat gewoon op Google, dan krijg je er nog veel meer.

Geplaatst:

Sorry voor het zo door vragen van allerlei dingen snap dat jullie er soms wel een beetje klaar mee zijn want ik kan behoorlijk door vragen om het zeker te weten haha :D

Heb zo juist de Maximum AMBQ-24 bestelt dus nu nog de kabels maar dat komt wel ;) ik denk dat ik dan gewoon voor redelijk goedkope kabels ga want ik weet niet wat het verschil is als je er dure kabels op aansluit.

Geplaatst:

@impactftw schrijft:

“ik denk dat ik dan gewoon voor redelijk goedkope kabels ga want ik weet niet wat het verschil is als je er dure kabels op aansluit.”

Dan hoop ik voor je dat je niet te dicht in de buurt van een GSM-mast woont want dan kun je nog een hoop ellende beleven als het tegen zit.

Ook mag ik hopen dat het signaalverlies binnen de perken blijft als je toevallig een wat langere coaxkabel nodig hebt.

Hiermee wil ik niet zeggen dat het altijd meteen mis gaat met goedkope coax.

Geplaatst:

lijkt me ook beter,

vooral als die lastig bereikbaar is gelegd / gevoerd kun je maar beter een goede nemen, daar een tweede maal installeren altijd een behoorlijke inspanning betekend.

ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Klopt maar ik denk dan niet dat ik ga voor de koka coax omdat die bijna niet te buigen is en ik denk wel dat dit nodig zal zijn bij ons thuis. Dus gewoon voor de Belden H125.

Geplaatst:

Okee ik heb nu de Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad ook binnen dus nu ga morgen coax kabels bestellen. Mijn pa zij dat de afstand ongeveer 15 meter is wat hij moet hebben maar mijn vraag aan jullie is hoeveel kabels van 15 meter moet ik aanschaffen? want volgens mij gaan er 2 kabels van de kop naar de VU+ Solo 2 dus ik denk dus 2x 15 meter en dan 4 f connectoren? maar ik kan het ook mis hebben ik weet niet hoe jullie er over denken? ;) 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen