Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Probleem harde schijf in deep standby mode.

Mijn vu duo gaat zonder aanleiding, vanuit een deep standby, zijn harde schijf activeren.

,s morgens kom ik bij het apparaat en is behoorlijk warm, het rode lampje brand wel maar vu duo is met ab

niet te starten. (reargeert totaal niet)

moet aan/uit zetten om weer leven te krijgen.

ik weet niet waarom de schijf wordt geactiveerd, ik gebruik geen netwerk of andere systemen waardoor het fout zou gaan.

heeft iemand hier ervaring mee, of misschien een oplossing, of moet apparaat retour leverancier?

mvgr  boot2

Geplaatst: (aangepast)

Als de hdd "zomaar" gaat draaien in de deepstandby is er een timerfunctie actief hetgeen betekend ofwel een timer opname is geprogrameerd ofwel de EPG wordt ingelezen via een plugin.

Indien die plugin geen internet verbinding heeft (daar de box niet aan het netwerk hangt)  lijkt me het ook evident dat het process van inlezen niet afgerond kan worden dus dat de box crashed, waardoor jij per stroomknop moet heropstarten 's morgens.

(ik schrijf een plugin zoals daar zijn EPGimport Crossepg "XMLTVimport" of EPGrefresch met de bedoeling dat je daar dus als eerste eens naar zoekt in je menu applicaties)

mocht je dergelijke plugins niet geladen hebben, moeten we in een andere richting zoeken

van de meeste epg inlees plugins weet ik dat ze standaard op 5:45uur 's morgens ingesteld zijn.

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

ik heb het apparaat net een week en weet niet hoe deze standaard is ingesteld.

indien er een timerfunctie zou worden opgestart is het raar dat Hdisk wel wordt opgestart,

maar  de Fan niet??

dit lijkt mij dan meer een hardware fout.

Geplaatst:

die Fan gaat volgens de standaard instellingen ook aan indien een opname geprogrammeerd is

de box gaat namelijk middels timer uit deep sleep status <> naar ingeschakelde status dus dan gaat ook de fan aan (het display wordt dan ook actief).

behoorlijk warm is een relatief begrip, maar handwarm is helemaal geen probleem.

enkel als die gecrashed is kunnen er vreemde dingen gebeuren

is er een crashlog op je hdd te vinden?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

nee, ik kan geen crashlog vinden.

de timerfunktie van epg zal neem ik aan dagelijks worden uitgevoerd,

terwijl het probleem af en toe ontstaat, dus er is geen interval van te maken

Geplaatst:

boot2,

heb je een EPG plugin? zo ja welke?

de reguliere EPG uit de satelliet informatie worden altijd geladen indien je op de zender staat

ik schrijf over een aparte plugin die de EPG data uit het internet haalt en inleest.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

nou dan is dat eindelijk geklaard,

dan heeft het hele geschrijf boven inzake EPG plugin helemaal niets met je probleem te maken :crazy:

je kunt ook op het verkeerde been gezet worden.

dan is er dus zoals ik reeds schreef iets heel anders aan de hand.

wat precies, kan men enkel aan de hand van jou beschrijvingen vastpinnen.

poging 2

is je hdd via device manager aangekoppeld?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

de installatie is door de leverancier gedaan en ik weet er te weinig vanaf om jouw van nuttige informatie te voorzien.

tevens heb ik ook gekeken naar andere forems waarbij dit zelfde probleem stond vermeldt.

hier is na lang zoeken in de software overgegaan in vernieuwing van bp hardware en is hiermee het probleem opgelost.

dus ik ga het apparaat ter reparatie aanbieden aan de leverancier.

wel bedankt dat je wou meedenken om het probleem op te lossen.

mvg  boot2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...