ceeske149 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Hallo allemaal kan iemand me uitleggen wat de signalen L en Q betekenen het is mischien een stomme vraag maar ik ben echt nieuw op sat gebied heb een signaal van (L) 90 en de Q is niet zo erg hoog dat komt waarschijnlijk door de regen maar als die L zo goed is snap ik er echt niets meer van grt Cees
Emekli Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Wat voor een ontvanger heb je?, zo kunnen we de vraag niet beantwoorden. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
ceeske149 Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Geplaatst: 9 maart 2013 Hoi bedankt voor je respons ik heb een amiko 8340
Sprietje Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 L staat voor Level, ofwel signaalsterkte Q staat voor Quality, ofwel kwaliteit. Signaalsterkte zegt heel weinig. De enigste conclusie die je daar aan kunt verbinden is dat je lnb goed op de satelliettuner is aangesloten, dat hij dus zijn voeding krijgt. Kwaliteit is het belangrijkste. Die moet liefst zo hoog mogelijk zijn maar ook die cijfers zeggen weinig. Ik heb zojuist op mijn schotel met twee uitgangen gekeken bij de zender Kika HD. De Inverto Scena 5m geeft aan 73% signaalkwaliteit aan en de HomeCast HS 2100 plus geeft 100% signaalkwaliteit aan met hetzelfde signaal.
ceeske149 Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Geplaatst: 9 maart 2013 Sprietje bedankt voor je uitleg ja nu regent het niet op dit moment en is het signaal weer goed heb hier een technisat schoteltje en daar zitten 4 koppen op moest hem op 19.2 uitrichten heb nu weer een signaal s88 tot 90 en de q van 75 maar vriendelijk bedankt voor je uitleg en nu weer war wijzer geworden al valt dat met mijn leeftijd niet meer mee grt Cees
Emekli Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Inderdaad, de kwaliteit, daar gaat het om. Als je nog eens knutselt aan de schotel, haal dan de LNB eens uit de houder en laat hem bungelen. Kijk dan op je TV scherm, géén beeld, maar wel signaalsterkte, die van kwaliteit staat op 0. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Sprietje Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Beste Emekli Je wilt toch niet dat ceeske149 zijn Technisat Multytenne gaat openschroeven?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen