Ga naar inhoud

Slechte ontvangst Een HD, Canvas HD en NED3 (23.5)

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dag iedereen,

Onlangs hebben we onze satelliet-schotel uitgericht naar Astra 3 op 23.5. Voor een dag ging alles goed, we konden alle kanalen perfect nemen, tot dat we op Een, canvas en ned3  onkijkbare ontvangst krijgen. Het beeld is erg blokkerig. Het rare is dat alle andere kanalen perfect werken en overal een redelijk goeie ontvangst hebben. Iemand die een idee heeft wat het kan zijn?

Groeten,

Merlijn 

aangepast door Merlijn

Geplaatst:

toch een beetje beter uitrichten denk ik Merlijn

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Vertel eens wat meer over je schotel. Welk type, wat koppen hangen erin e.d.? En wat is de signaalsterkte op je ontvanger?

Het is een Selfsat H21D, met een single LNB. Als ik de signaalzoeker op de Dreambox bekijk, staat SNR op 52%.  Ik kan hem uitrichten tot boven de 70% maar als ik dan zoek voor kanalen vind ik TV Vlaanderen niet meer. 

52% is voor een Dreambox aan de magere kant en kan de ontvangststoringen goed verklaren. Die Selfsat is een niet-conventionele schotel, de vraag is hoeveel signaal daarmee te bereiken is. Ik denk dat je de boel boven de 60% moet zien te krijgen voor goed beeld.

Ik zou de schotel beter proberen uit te richten met de televisie als signaalmeter: Stem af op Eén HD en probeer beter uit te richten met de signaalmeter van de televisie. Die 70% en geen beeld kan dan niet optreden; je merkt het direct als je stoorsignalen binnen krijgt: Beeld op zwart en signaal op 0. Als je op die manier maximaal signaal probeert te bereiken moet het lukken.

aangepast door Zuppelan
Geplaatst:

Heb me laten wijs maken dat je een duo lnb voor 19oost en 23 nodig heb om zenders in te laden.Zo te zien een single lnb alleen voor 23 oost................

Sonny led 32itch TV   M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+

Ik heb dezelfde ervaring. (met de blokvorming op Astra 3 bedoel ik dan)

Een week geleden heb ik mijn nieuwe duo lnb geïnstalleerd (Astra 1 - Astra 3) en sindsdien heb ik op willekeurige momenten problemen gehad met blokvorming op alle kanalen van het TV Vlaanderen boeket op Astra 3.

Het signaal is nochtans even sterk als op tijdstippen dat er geen blokvorming is.

Beide koppen hebben ongeveer dezelfde signaalsterkte, rond de 70%.  Maar op Astra 1 heb ik nooit blokvorming.

Aan wat kan de blokvorming dan liggen?

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen