Ga naar inhoud


VU+ Solo2 of Ultimo?


Sunnyfield

Aanbevolen berichten

Indien je kon kiezen tussen een Solo2 of een Ultimo (met twee tuners) en de prijs was gelijkwaardig, waar zouden jullie voor kiezen en waarom?

 

De Ultimo is weliswaar het vlaggenschip van VU+, maar de specs van de Solo2 lijken mij beter. Zijn er redenen van functionaliteit en/of kwaliteit om voor de één of de ander te kiezen?

 

Ik zoek naar de mogelijkheid om te kijken en op te nemen tegelijkertijd dus twee tuners is alles wat ik nodig heb. Twee kaartlezers is ook een vereiste. Ter informatie, in het thuisnetwerk hangt ook nog een Solo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik beide apparaten en als ik geen verwisselbare of een derde tuner nodig heb dan gaat mijn voorkeur zeker uit naar de SOLO2, zelf al zou de prijs gelijkwaardig zijn.

Dit, omdat de SOLO2 in de breedte van het gebruik sneller is en kleiner van formaat en wordt minder warm.

 

De Ultimo heeft een groter display welke sommigen een groot voordeel vinden maar mij zegt dat heel weinig.

 

Verder ontlopen beide apparaten nauwelijks en voldoen aan de eisen die jij stelde.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil je maar twee tuners dan zou ik voor de vu solo2 kiezen ik heb voor de ultimo gekozen omdat ik drie tuners wilde,2 sat en 1 kabeltuner

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een hypothetische vraag

 

Er is een webwinkel waar de Ultimo met twee tuners te koop is voor €349. De Solo2 is slechts een paar tientjes goedkoper. Ik weet niet of ik de winkel mag noemen, dus ik houd het cryptisch: je kan er allerlei spullen voor een satelliet kopen. :P

 

Ik neig naar de Solo2 overigens. Nu nog laten goedkeuren door het ministerie van financiën! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

439,- Ultimo incl 2 dvb-s2 tuners, is het allerlaagst gespot

iemand die er al 90 euro van af kan doen (20%) is aan opruimings uitverkoop of secondhand bezig of heeft de btw niet vermeld.

 

afgezien daarvan is de solo2 een uitstekende keuze

veel succes met het pleidooi bij de ministerraad :grin:

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nee, het is INCLUSIEF 2 tuners. Ik heb navraag gedaan bij de eigenaar van de betreffende winkel. Overigens beveelt hij mij de Solo2 aan. Mag ik de link posten, of is dat tegen de regels hier?

het is inderdaad excl. de tuners en anders is er iets goed mis net wat Tonskidutch zegt,heb er een tijdje terug nog eentje gekocht voor 349 euro excl. de tuners...een solo2 is inderdaad een hele goeie keus maar ik wilde 3 tuners vandaar dat ik voor de Ultimo ben gegaan aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu dat de betreffende webwinkel de prijs heeft aangepast naar €438. Wellicht was de beste man vergeten de twee tuners in rekening te brengen. Zoals gezegd was er email contact over geweest en de prijs was toen nog €349 met twee tuners. Ik wil voor de rest geen onnodige ophef creëren, dus bij deze, inderdaad geen €349 (meer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft hij een foutje gemaakt en dat nu aangepast een vu ultimo met 2 satelliet tuners is echt niet te koop voor 349 euro in NL

Ik kan ook een winkel daar heb je voor 459 euro een vu ultimo met 2 satelliet tuners en een 500gb hd misschien is dat nog goedkoper als je het om gaat rekenen,ook zit er een gratis wifi stick bij voor de vu ultimo...voor 21 euro heb je namelijk geen 500 gb hd

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...