Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mannen,

Bedankt voor het meehelpen, maar onder: /usr/share/enigma2/picons vind ik een hele lange lijst beginnend

met telkens een blokje en dan tekst erachter als dit: 1_019_12D_1EDC_9C-5A0000-0_0_0_0.png

Ik neem aan, dat dit géén picons zijn. Heb de list, op goed geluk, gewist en de ontvanger herstart.

Er was niets veranderd, ook de lijst stond er weer in.

Hoe ben ik tot die picons gekomen, kort gezegd omdat je tegenwoordig in VTi 5.1.0.

bij het intoetsen van een cijfer op de ab, je niet alleen het nummer krijgt,

maar ook de naam en het logo van de zender.

Leek me leuk om het laatste er aan toe te voegen, maar geef het nu na enkele dagen maar op.

Wat ik allemaal al niet aan mapjes heb geopend, de picons vind ik niet terug en heb ze maar gewist.

Er zijn leukere dingen om te doen.

Toch bedankt voor jullie input.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Gelukkig weer terug, dacht dat je misschien de griep had, of erger.

OK, nog maar eens het probleem.

Hoe over te zetten naar de USB-stick, denk ik nu wel te weten.

Wat ik NIET snap, als je de picons download via de feed, moeten die ergens naar toe, maar waarheen?.

Zoals eerder geschreven, had ik van 9 oost de picons binnengehaald en die vond ik terug op de HDD en heb ze overgezet naar de USB stick. Inmiddels ook weer gewist, want verouderd.

Toen kwamen 19 en 23 oost aan de beurt, precies hetzelfde gedaan, downloaden via feed, kan ze nergens terug vinden.

Zou toch denken dat die in het mapje zouden moeten komen waar die van 9 oost waren opgeslagen.

Via DCC-ftp bijna alle mapjes gecheckt, vind niks terug.

Wel zie ik onder de blauwe knop en info, een overzicht van geheugen etc.

Bijna bovenaan kom ik dit tegen:  ubi0: rootfs en hoe meer picons ik download, hoe minder geheugen ik heb.

Met alle plug-ins, zijn er maar een paar, staat dit altijd op 21.3 en dit getal wordt per satelliet picon download, drastisch lager.

Kwam uiteindelijk uit op 5.3 of zo iets.

"ubi0: rootfs", is dit het flashgeheugen, dan zou het kunnen zijn dat ze daar naar toe gaan.

Inmiddels, via blauwe knop en dan verder bij verwijderen, alle! picons weer gewist en het getatl 21.3 is ook weer terug.

Wilde er eerst de brui aangeven, maar dan denk ik, tante Jo kan het wel, dus moet het mij ook lukken.

Je hoort morgen weer van me, moet de stad in.

Greetz.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Vervolg, hoe kan ik een pad aanmaken, dat "gedwongen" wordt om op die manier de picons in

/media/usb1 te krijgen.

Het is toch te gek voor woorden, dat je uren zit te zoeken op de HDD en ze niet terug vindt.

En nu val ik in herhaling, want nog geen antwoord hierop,

staan de picons alleen op de HDD of ook in het flash geheugen, dit vanwege de dramatische verandering bij:  "ubi0: rootfs"*?

Geplaatst: (aangepast)

setup picon op usb i.c.m cooltv guide
png files = picon

1 installeer picons via feed vu+
2 start total commander en maak via netwerk contact met vu

3 selecteer opdracht>zoeken>picon
4 open locatie waar picons staan
5 copy picons(F5) naar je pc
6 delete picon directory op vu+ (F8)
7 maak op de vu+ in media>usb of usb1 directory picon aan (F7)
8 copy vanaf de pc de png files(picons) naar picon directory op de usb/usb1.
9 stel in menu cooltv guide :pico weergeven:ja
coolpico weergeven:ja.
10 vu+ opnieuw opstarten.

op de harddisk vu+ is nu automatisch link aangemaakt die verwijst naar de picons op de usb stick.
(share>enigma2>picon)
ik heb nooit een cfg file bewerkt.

aanvullingen/verbeteringen graag!

+GroteFoto-7BQF8WV3.jpgGroteFoto-AXPTY4CB.jpgGroteFoto-XUZBPNPZ.jpgGroteFoto-PZW74LNH.jpgGroteFoto-WGAXGFZJ.jpgGroteFoto-ZMODX67R.jpgGroteFoto-TKHVNOGS.jpgGroteFoto-KJPTI7UI.jpg

aangepast door capri28v6

amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.

Geplaatst:

Bedankt voor het antwoord, zal mij hier in gaan verdiepen en maar hopen of het zo lukt.

Geplaatst:

Weer een dumper op het hele verhaal, Total Commander op de laptop gezet,

blijkt dat je moet betalen. Heb op 1, 2 en 3 geklikt, mooi niks en geprobeerd te registreren dit lukt niet.

Verder ga ik niet betelen voor een programma dat ik maar één keer gebruik, heb

trouwens geen credit cards.

Voor Tonski,

Ook dit snap ik weer eens niet.

Wat heeft de PC te maken met de picons?.

Misschien een idee, opnieuw flashen, of blijft het te zoeken mapje picons dan toch nog op de HDD staan?.

Dat jullie mij nog willen helpen is toch wel een miracel, nog meer dan de "witte rook" van deze week.

Waarom ben ik zo dom op gebied van PC en aanverwante zaken?.

Voor de rest functioneer ik gelukkig wel normaal.

Geplaatst:

even ter aanvulling dan:

als je eerder via netwerk omgeving gezocht hebt, dan is de instelling van de explorer in windows een issue.

die laat niet zomaar alle bestanden en mappen zien indien niet bewust gekozen...

zie bijlage

maar de picon problematiek op zich kun je beter met capri doornemen.

dat kan hopelijk "ter lering ende vermaak" openlijk.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

OK Tonski,

Toch bedankt voor je hulp.

We horen nog van elkaar.

Geplaatst:

Met goede hulp van capri28v6, ben ik al een stuk verder.

Alleen liep het allemaal anders dan ik gedacht had.

Normaal staan picons hier: usr/share/enigma2/picon, daar vond ik niks, net als op de rest van de schijf.

Dus toen Total Commander het zoekwerk laten doen.

Na meer dan een uur zoeken, toch nog uit nieuwsgierigheid, een keer via DCC gaan kijken, dit terwijl TC nog zocht.

Toen brak mijn klomp, ineens was de map picon er weer, kan dit niet verklaren.

Na afloop van dit alles, via menu, alle picons ge-deïnstalleerd en daarna weer geïnstalleerd en ze kwamen in de goede map

Maar dit vergt veel van de flash en wilde ze op de aangesloten USB-stick  hebben, in:  media/usb1/picon.

Dus gekopieerd naar de stick en verwijderd uit :  usr/share/enigma2/picon.

En toen ging het fout, ze staan op de stick, maar niet zichtbaar op TV.

Voordat ik de stick voor swap gebruikte, had ik als eens picons er op gezet, gewoon via menu en dan gingen ze rechtstreeks naar de stick. Omdat dat nu niet lukt, het via kopiëren gedaan, dit met het niet verwachte resultaat. 

Waar doe ik het fout?.

Zie in Screenshot rechts midden en onderaan.

screenshot_2013-03-18_11-11-08.bmp

Geplaatst:

Iemand een zinnig antwoord a.u.b.?.

Geplaatst:

OK!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...