Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Picons op usb:

menu/applicaties/ groene knop voor downloaden/picons:

dan krijg je de vraag waar je ze wil installeren:

1=HDD 2=USB 3=Flasch

klaar

post-32439-0-53104400-1363687097_thumb.jpg

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

OK Metoo,

Zal hier later vanmiddag eens naar kijken, op het moment zit de ontvanger tegen de start aan van EPG Refresh.

Hetgeen je beschrijft, geldt dit ook voor VTi?, ben dit nog niet tegengekomen.

Ergens in het VTi menu staat wel een onderdeel, om het "pad" van de EPG te wijzigen.

Indien niet, weet iemand anders dan de oplossing?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Helaas is het nog steeds niet gelukt om de picons op de USB-stick te krijgen.

Heb al via PM hulp gekregen, zelfs dit mocht niet baten.

Het lijkt wel of de ontvanger dwingt om ze op de HDD te houden.

De USB-stick is gemount in 2 partities, en heet nu usb1 en usb2, beide in ext2 geformatteerd.

Op usb1 zit een swapfile, dit werkt gelukkig wel en usb2 is leeg.

Wat te doen?.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Sjaak,

Je hebt helemaal gelijk, vroeger heb ik dit zo als eens gedaan, wel eerst geformatteerd en daarna gemount.

Maar, ik gebruik de stick ook voor een swap-file en dan gaat het allemaal toch een beetje anders denk ik.

Heb nu een 2e stick er in, geformatteerd, gemount, in één partitie.

En..., het is gelukt, had wel veel voeten in de aarde.

Geplaatst:

Sjaak, ik ben al blij dat het eindelijk werkt.

Het zijn beide sticks van 4GB en is ook ruim genoeg.

De Duo is voor mij een pracht apparaat en heb hem nu 2½ jaar.

Ik zou nu voor de Solo 2 gaan, zou retesnel moeten zijn en aan geheugen ontbreekt het ook niet.

Ook heel mooi en snel, tot 4 tuners toe, de Ultimo, daar kan je zelfs in het display de picon zien.

Hier in het stadje gaan de USB-sticks niet verder dan 8GB, daar heb ik er ook nog 2 van.

Ook nog een van 2GB, die ik alleen gebruik om te flashen.

Geplaatst:

Ja, hier het weer voor de komende dagen:

http://www.dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-ilceler.aspx?m=ANAMUR#sfB

Bovenaan staat bij sicaklik, 18. 2 graden, dus net niet zo warm als de voorspelling.

Voordeel hier, ook in een lagedruk gebied, meestal gewoon zonnig en in de bergen regen. (Ik woon aan het strand).

Maar de laatste dagen waait het hier ontzettend hard, dus moet mijn schotels, zie handtekening, goed in de gaten houden.

Geplaatst: (aangepast)

"....de Ultimo, daar kan je zelfs in het display de picon zien....",

Dit moet zijn de Vu+ Duo 2.

post-59723-0-92805200-1364044277_thumb.jpg

aangepast door Emekli

Geplaatst:

Ja, maar het is wel leuk als het óók in een klein display kan. Handig als je de ontvanger overdag alleen voor de radio gebruikt.

Betreffende de 2 sticks, het werkt nu naar behoren, alleen een keer een vastloper gehad, na de start uit deep sleep.

Ik had beeld en geluid, maar afstandbediening doet dan niks, ook niet de draaiknop voor op

de Duo.

Voorheen heb ik dit nog eens een paar keer gehad, toen ik nog geen "swap-stick" gebruikte.

Even off-topic,  de vraag staat ook al in een andere vraag van mij.

Wat is het pad van permanent timeshift?, wil dit ook op de nieuwe stick zetten.

Als het op de HDD heb staan, krijg ik iedere keer bij zenderwissel een Engelstalige mededeling dat er een fout zit in het bestand.

Geplaatst:

OK Sjaak, weer bedankt.

Ik heb nog een 80GB USB-HDD, ga die dan gebruiken voor de timeshift (en picons).

Geplaatst: (aangepast)

tis weer een rommeltje aan het worden.

dit bericht gaat / ging over Picons op usb stick

er loopt ook een ander draadje over het timeshift probleem, zo vindt men het straks niet meer terug!

bovendien, is de usb stick beter voor picon en de usb hdd beter voor timeshift

want... bij elke zap of zenderlijst actie zal de usb hdd moeten warmlopen rpm halen en dan pas wordt je picon in het zenderoverzicht getoond (daarmee wordt het zappen dus traag en de hdd blijft altijd draaien)

dus...

even gescheiden houden a.u.b.

ter zijde mag vermeld worden dat een ext2 formaat voor usb uitermate geschikt is en niet de ext3 of ext4.

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Een rommeltje, ik kan het nog goed volgen hoor ;) .

Alles loopt nu goed, de Picons en ook de Swapdatei.

Timeshift, komt nog wel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...