Ga naar inhoud


multytenne uitrichten


Bord19

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Bord19

 

Welkom op dit forum

Voor Leerdam het volgende:

Zorg er eerst voor dat de mast waar je de Multytenne op gaat monteren zuiver verticaal waterpas staat. Dit is vooral belangrijk in oost-west richting. Een heel klein beetje hellend naar het oosten kan geen kwaad, naar het westen hellend mag absoluut niet.

 

Stel de elevatie van de Multytenne zo in, dat de schotel 3 graden achterover staat. Omdat je waarschijnlijk geen hoekmeter hebt,  zorg je er voor dat als je een waterpas verticaal aan de voorzijde tegen de schotel plaatst, er aan de bovenzijde 23mm ruimte aanwezig is, zie bijlage

 

Nu ga je de richting van de schotel bepalen. Gebruik hiervoor de site http://www.dishpointer.com/

Toets je adres en woonplaats in en kies voor de Astra 19,2 en zoom zover mogelijk in op je huis. Nu zie je aan de groene lijn waar het signaal vandaan komt.

Gebruik hiervoor herkenningspunten in de richting van de groene lijn zoals bijv. een boom, een
schoorsteen of dakkapel. Zijn er geen herkenningsobjecten, neem dan de hoek over tussen de gevel van je huis en de goene lijn om de richting te bepalen.

 

Als je de Astra 19,2 gevonden hebt, ga je de elevatie van de schotel en de draairichting van de
schotel optimaal instellen zodat je maximale signaalkwaliteit hebt op de Astra 19,2, niet de maximale signaalsterkte.

Nadat je de diseqc-instelling van je tuner goed hebt afgestel op diseqc 1.0, Astra 19,2 op A, Hotbird 13,0 op B, Astra 23,5 op C en Astra 28,2 op D, ga je de schotel op maximale signaalkwaliteit uitrichten op de zender Planeta HD op de Astra 23,5.

 

Veel succes

post-60869-0-83928000-1362993419_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Voor Den Helder zijn de waardes iets anders dan ik in bericht 4 heb geschreven.

Daar moet de schotel 2 graden achterover staan, d.w.z. dat er aan de bovenzijde 16mm ruimte aanwezig moet zijn om de Astra 19,2 te vinden.


Verder bestaat de zender Planeta HD op de Astra 23,5 niet meer maar er is een andere zender gekomen die je kunt gebruiken en dat is de zender BNT World op 12207V, 27500, FEC 5/6, DVB-S2 8PSK.


Als je de schotel goed hebt uitgericht, moet je de zenders Eurosport HD en History HD goed kunnen ontvangen.
Bij een flinke regenbui kunnen ze even wegvallen.

De zender BNT World moet je met goed weer ook kunnen ontvangen maar zal bij een gewone regenbui al wegvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Gast Saint-Sr

Hallo

 

Voor Den Helder zijn de waardes iets anders dan ik in bericht 4 heb geschreven.

Daar moet de schotel 2 graden achterover staan, d.w.z. dat er aan de bovenzijde 16mm ruimte aanwezig moet zijn om de Astra 19,2 te vinden.


Verder bestaat de zender Planeta HD op de Astra 23,5 niet meer maar er is een andere zender gekomen die je kunt gebruiken en dat is de zender BNT World op 12207V, 27500, FEC 5/6, DVB-S2 8PSK.


Als je de schotel goed hebt uitgericht, moet je de zenders Eurosport HD en History HD goed kunnen ontvangen.
Bij een flinke regenbui kunnen ze even wegvallen.

De zender BNT World moet je met goed weer ook kunnen ontvangen maar zal bij een gewone regenbui al wegvallen.

 

Hallo Sprietje,

Waarschijnlijk is dit een verouderde topic, maar misschien lukt het mij via deze weg.

Ik ben ook aan het zoeken naar de juiste instellingen.

Ik zelf woon in Den Haag en wil de Multi hier installeren, maar ook voor een vriend in Hoeven (N-Br) wil ik graag de instellingen weten.

Zoals ik begrepen heb uit vorige uitleg zit er verschil in de onderlinge plaatsen.

Hoeveel cm moet de schotel achterover in zowel Den haag als Hoeven?

En hoeveel cm mag hij naar links overhellen?

Alvast bedankt voor uw reactie.

H.Gr.

Saint Sr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Saint-Sr

Welkom op dit forum

In Den Haag moet de schotel 4,2 graden scheef gezet worden voor een optimale ontvangst. Dan moet de mast 7,3mm scheef staan op elke 10cm hoogteverschil.
Voor de elevatie moet de bovenzijde van de schotel 20mm achter de onderzijde staan om de satelliet te vinden

In Hoeven moet de schotel even scheef gezet worden als in Den Haag.
Voor de elevatie moet de bovenzijde van de schotel 23mm achter de onderzijde staan om de satelliet te vinden.

Heb je de Astra 19,2 satelliet gevonden, dan is het verstandig de schotel dan te fijntunen op de Astra 23,5.
Gebruik daarvoor bijv. de fta-zender TV Gelderland.
De zender die het eerste weg valt bij regen is NGC Wild HD.

Maar vergeet ook zeker niet een regenkapje te plaatsen. Als er geen regendruppels op de voorzijde van de kop zitten, is de ontvangst beduidend beter.

Altijd leuk als je over de snelweg van Roosendaal naar Breda rijdt. Niet ver van Roosendaal vandaan staat het bord Hoeven dat dicht aan de snelweg ligt. Maar als je goed leest staat er Ho even, fff wachten dus.
 

post-60869-0-97677700-1457043552_thumb.png

post-60869-0-78500800-1457043570_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saint-Sr

Beste Saint-Sr

 

Welkom op dit forum

 

In Den Haag moet de schotel 4,2 graden scheef gezet worden voor een optimale ontvangst. Dan moet de mast 7,3mm scheef staan op elke 10cm hoogteverschil.

Voor de elevatie moet de bovenzijde van de schotel 20mm achter de onderzijde staan om de satelliet te vinden

 

In Hoeven moet de schotel even scheef gezet worden als in Den Haag.

Voor de elevatie moet de bovenzijde van de schotel 23mm achter de onderzijde staan om de satelliet te vinden.

 

Heb je de Astra 19,2 satelliet gevonden, dan is het verstandig de schotel dan te fijntunen op de Astra 23,5.

Gebruik daarvoor bijv. de fta-zender TV Gelderland.

De zender die het eerste weg valt bij regen is NGC Wild HD.

 

Maar vergeet ook zeker niet een regenkapje te plaatsen. Als er geen regendruppels op de voorzijde van de kop zitten, is de ontvangst beduidend beter.

 

Altijd leuk als je over de snelweg van Roosendaal naar Breda rijdt. Niet ver van Roosendaal vandaan staat het bord Hoeven dat dicht aan de snelweg ligt. Maar als je goed leest staat er Ho even, fff wachten dus.

 

 

Dank je Sprietje voor de snelle reactie.

Hiermee ga ik zeker aan de slag.

 

Ik ga de schotel met jouw instellingen richten op Astra 19,2.

Moet dan de sterkte op 100 % of de kwaliteit op 100 % staan?

 

En daarna fijntunen op de Astra 23,5...??

Wat bedoel je daar mee?

 

En bij Ho even...., moet ik dan ff wachten op de snelweg..? Haha!

We zullen er eens op letten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Richten op de Astra 19,2 totdat je goed signaal hebt. Dan de transponder van TV Gelderland op de Astra 23,5 instellen ( 11914H, DVB-S2, 8PSK, SR 29900, fec 2/3) en dan de schotel optimaal afstellen op maximale signaalkwaliteit.
Let wel op de diseqc volgorde:
Astra 19,2 # 1 of A
Hotbird 13 # 2 of B
Astra 23,5 # 3 of C
Astra 29,2 # 4 of D
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...