Ga naar inhoud


multytenne uitrichten


Bord19

Aanbevolen berichten

Gast Saint-Sr

Richten op de Astra 19,2 totdat je goed signaal hebt. Dan de transponder van TV Gelderland op de Astra 23,5 instellen ( 11914H, DVB-S2, 8PSK, SR 29900, fec 2/3) en dan de schotel optimaal afstellen op maximale signaalkwaliteit.

Let wel op de diseqc volgorde:

Astra 19,2 # 1 of A

Hotbird 13 # 2 of B

Astra 23,5 # 3 of C

Astra 29,2 # 4 of D

 

Hallo Sprietje,

 

Vandaag in Den Haag de schotel gesteld volgens jouw instellingen.

Voor alle duidelijkheid, ontvanger is Philips DSR 7141

 

Nu ontvang ik:

Astra 19 (signaal goed)

Astra 23 (signaal zwak)

Astra 28 9signaal goed)

 

Géén Hotbird (signaal zwak)

 

Bij Technische Info:

Polarisatie: Horizontaal

Switch Freq: 11700

Freq: 12515

Netwerk ID: 53

FEC: 5/6

Symbol rate: 22000

Signaal sterkte: 83 %

Kwaliteit 100 %

 

Wat moet ik nog verbeteren en hoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Saint-Sr

De switch frequentie moet niet 11700 zijn maar 11600.

 

Ik ben bang dat de diseqc-instellingen niet goed staan zoals ik had aangegeven. Mogelijk kan de Philips DSR 7141 daar niet (blijvend) op ingesteld worden.

 

 

Deze Philips en de Multytenne heb ik overgenomen en spelend gezien.

Ook Hotbird ontvangst was goed.

Dan zal het toch alleen maar aan de afstelling van de schotel moeten/kunnen liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saint-Sr

Geef de transpondergegevens van de Astra 23,5 en Hotbird ook eens.

 

Dit is wat ik aan gegevens gevonden heb, hopelijk kan jij er wel wat mee.

Ik begrijp hier helemaal NIETS van! ;-) (Sorry)

 

Astra 19:

Hoofdfreq: 12515

Polarisatie: Horizontaal

Symbol rate: 22000

FEC: 5/6

 

Hotbird:

Hoofdfreq: 11727

Polarisatie: Verticaal

Symbol rate: 27500

FEC: 3/4

 

Astra 23:

Hoofdfreq.11914

Polarisatie: Hrizontaal

Symbol rate: 27500

FEC: 3/4

 

Astra 28:

Hoofdfreq: 11778

Polarisatie: Verticaal

Symbol rate: 27500

FEC: 2/3

Link naar reactie
Delen op andere sites

De transponderspecificaties van de Astra 23,5 kloppen niet. Daarom heb je geen signaal op de Astra 23,5.
De hoofdfrequentie moet zijn:
11914
Horizontaal
Symbolrate 29900
Fec 2/3
DVB-S2

De transponder van de Astra 28,2 bestaat niet meer. Daar moet een andere transponder voor ingevuld worden.
Ik zou zeggen:
10714H
DVB-S
22000
fec 5/6
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saint-Sr

De transponderspecificaties van de Astra 23,5 kloppen niet. Daarom heb je geen signaal op de Astra 23,5.

De hoofdfrequentie moet zijn:

11914

Horizontaal

Symbolrate 29900

Fec 2/3

DVB-S2

 

De transponder van de Astra 28,2 bestaat niet meer. Daar moet een andere transponder voor ingevuld worden.

Ik zou zeggen:

10714H

DVB-S

22000

fec 5/6

 

 

Fijn Sprietje, dat jij het allemaal voor mij opzoekt.

Alvast bedankt!

Maar nu gaat het geloof ik boven mijn pet (als leek).

 

Hoe ga ik dat veranderen en wat is DVB-S en DVB-S2, dat heb ik nergens kunnen ontdekken.

De ontvanger is een Philips DSR 7141.

 

Die instellingen staan die er niet automatisch van CanalDigitaal in?

 

En zoals ik al eerder aangaf, de 28 ontvangt goed?

De 23 is zwak maar laat wel beeld zien, alleen de Hotbird laat het afweten.

aangepast door Saint-Sr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die instellingen worden er niet door CanalDigitaal ingezet maar door de tunerfabrikant. Als de transponderspecificaties dan ooit veranderd worden, dan geeft de signaalbalk geen signaal meer aan.
Als je de CanalDigitaal zenderlijst heb ingeladen en je stemt op een zender af die in die lijst staat, dan moet hij het gewoon doen. Ik ken de Philips DSR 7141 niet maar niet alle ontvangers laten bij de zender die je uit de lijst kiest ook de signaalkwaliteit zien. Daarvoor moet je soms weer via het menu naar de transponderlijst waar wel de signaalkwaliteit wordt weergegeven.

Maar kijk, als jij de schotel hebt uitgericht en je ontvangt de Astra 19,2 en 28,2 goed, dan moet je de Astra 23,5 ook ontvangen. Die zit er precies tussen in. Of heb je misschien obstakels die in de weg staan zoals bomen e.d.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saint-Sr

Astra 28:

Hoofdfreq: 11778

Polarisatie: Verticaal

Symbol rate: 27500

FEC: 2/3

Op deze ffrequentie is wel signaal maar geen tv zender dit is een data transponder met nog wel iets van radio frequenties  

 

Vreemd....!! Héél vreemd! Ontvang dus wel gewoon de BBC zenders!???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saint-Sr

Nee, die instellingen worden er niet door CanalDigitaal ingezet maar door de tunerfabrikant. Als de transponderspecificaties dan ooit veranderd worden, dan geeft de signaalbalk geen signaal meer aan.

Als je de CanalDigitaal zenderlijst heb ingeladen en je stemt op een zender af die in die lijst staat, dan moet hij het gewoon doen. Ik ken de Philips DSR 7141 niet maar niet alle ontvangers laten bij de zender die je uit de lijst kiest ook de signaalkwaliteit zien. Daarvoor moet je soms weer via het menu naar de transponderlijst waar wel de signaalkwaliteit wordt weergegeven.

 

Maar kijk, als jij de schotel hebt uitgericht en je ontvangt de Astra 19,2 en 28,2 goed, dan moet je de Astra 23,5 ook ontvangen. Die zit er precies tussen in. Of heb je misschien obstakels die in de weg staan zoals bomen e.d.

 

 

De zenderlijst in vandaag geupdated van CanalDigitaal.

 

Ik ontvang WEL de zenders van Astra 23 (signaal zwak), alleen de Hotbird NIET..

 

Deze Philips geeft inderdaad géén signaalsterkte bij de zenders, maar die had ik wel gevonden bij de transponderlijst.

 

Astra 19 (signaal goed).

Hotbird (signaal zwak) GEEN zenders.

Astra 23 (zignaal zwak) WEL zenders.

Astra 28 (signaal goed).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saint-Sr

De zenderlijst in vandaag geupdated van CanalDigitaal.

 

Ik ontvang WEL de zenders van Astra 23 (signaal zwak), alleen de Hotbird NIET..

 

Deze Philips geeft inderdaad géén signaalsterkte bij de zenders, maar die had ik wel gevonden bij de transponderlijst.

 

Astra 19 (signaal goed).

Hotbird (signaal zwak) GEEN zenders.

Astra 23 (zignaal zwak) WEL zenders.

Astra 28 (signaal goed).

 

 

Nee, die instellingen worden er niet door CanalDigitaal ingezet maar door de tunerfabrikant. Als de transponderspecificaties dan ooit veranderd worden, dan geeft de signaalbalk geen signaal meer aan.

Als je de CanalDigitaal zenderlijst heb ingeladen en je stemt op een zender af die in die lijst staat, dan moet hij het gewoon doen. Ik ken de Philips DSR 7141 niet maar niet alle ontvangers laten bij de zender die je uit de lijst kiest ook de signaalkwaliteit zien. Daarvoor moet je soms weer via het menu naar de transponderlijst waar wel de signaalkwaliteit wordt weergegeven.

 

Maar kijk, als jij de schotel hebt uitgericht en je ontvangt de Astra 19,2 en 28,2 goed, dan moet je de Astra 23,5 ook ontvangen. Die zit er precies tussen in. Of heb je misschien obstakels die in de weg staan zoals bomen e.d.

 

 

Geen obstakels, Sprietje...!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saint-Sr

Nee, die instellingen worden er niet door CanalDigitaal ingezet maar door de tunerfabrikant. Als de transponderspecificaties dan ooit veranderd worden, dan geeft de signaalbalk geen signaal meer aan.

Als je de CanalDigitaal zenderlijst heb ingeladen en je stemt op een zender af die in die lijst staat, dan moet hij het gewoon doen. Ik ken de Philips DSR 7141 niet maar niet alle ontvangers laten bij de zender die je uit de lijst kiest ook de signaalkwaliteit zien. Daarvoor moet je soms weer via het menu naar de transponderlijst waar wel de signaalkwaliteit wordt weergegeven.

 

Maar kijk, als jij de schotel hebt uitgericht en je ontvangt de Astra 19,2 en 28,2 goed, dan moet je de Astra 23,5 ook ontvangen. Die zit er precies tussen in. Of heb je misschien obstakels die in de weg staan zoals bomen e.d.

 

 

Goede morgen Sprietje,

Vandaag weer ff de schotel bijgesteld en nu heb ik Astra 19, 28 en Hotbird goed, maar 23 zwak.

Schotel staat schuin en ietsje achterover zoals je al eerder aangaf.

Wat kan ik nog veranderen?

Grts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saint-Sr

En de Astra 23,5 kun je met geen mogelijkheid sterker krijgen?

 

Nee...., als ik ga tunen met de schotel ben ik of de Hotbird kwijt of Astra 28...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...