Ga naar inhoud


multytenne uitrichten


Bord19

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast Saint-Sr

Ik heb er geen verklaring voor maar ben er van overtuigd dat als je de Multytenne gewoon recht plaatst, je hetzelfde probleem hebt als nu.

 

Toen hij recht stond had ik astra 28 zwak en 23 goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saint-Sr

Ik ga me afvragen of je schotelblad nog wel helemaal ongeschonden is. De minste verbuiging die vaak niet zichtbaar is (deuken wel) kan een goede ontvangst verpesten.

 

Ziet er super strak en nieuw uit...?

Echter, hij staat nu vertikaal 10 cm achterover en bij 20 cm ben ik Astra 19 kwijt.

Luistert dat zo nauw dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saint-Sr

Bedoel je 10 of 20 cm achterover of millimeter?

Een Multytenne optimaal afstellen luistert heel erg nauw. Daar ben je snel 15-30minuten mee bezig want je mag op de Astra 23,5 geen procent verloren laten gaan bij het vastzetten.

 

Inderdaad milimeters!

Ben ook heel lang bezig geweest.

Heb voorlopig op alle 4 de satelieten wel beeld en moet alleen nog ff afwachten bij slecht weer.

Alvast bedankt Sprietje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saint-Sr

Plantensproeier werkt ook hoor ;)

 

Heb al een kapje geplaatst, dus alleen regen zal geen problemen geven.

Vanmorgen sneeuw gehad, zonder problemen.

Plantensproeier is nog geen slecht (nood) weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het een vreemde zaak vinden dat je niet alle vier de satellieten fatsoenlijk kunt ontvangen.
Ook al plaats je een Multytenne gewoon op een zuiver verticale mast, dan moet je bij droog weer en zeker bij onbewolkt weer alle vier de satellieten prima kunnen ontvangen. Je schrijft dat dat niet lukt. Er is altijd wel een satelliet die zwak door komt.
Met het scheef zetten van de Multytenne kun je de ontvangst nog net wat verbeteren doordat de twee buitenste lnb's op een betere hoogte komen te staan waardoor vooral die twee satellieten beter ontvangen kunnen worden.
Door de schuinstand van de Multytenne bereik je ook dat de skew van de lnb's beter komt te staan, immers die zitten precies horizontaal in de kop gemonteerd ofwel skew nul en dat is ook niet optimaal.

Als je op alle vier de satellieten geen goed signaal krijgt, niet bij horizontale stand en ook niet bij scheefstand, dan klopt er iets niet.
Het eerste waar ik aan dacht was dat misschien het schotelblad iets verbogen zou zijn. Jij zegt dat dit er prima uit ziet.
Ik raad je aan dit eens los te maken en dit op een tafel te leggen. Het moet dan op alle vier de hoeken goed aanliggen, met andere woorden, het mag niet wippen als je op de verschillende hoekpunten drukt.
Is dit allemaal in orde, dan kan er alleen nog maar iets in de schotel niet in orde zijn. Dus misschien maar eens open maken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saint-Sr

Ik blijf het een vreemde zaak vinden dat je niet alle vier de satellieten fatsoenlijk kunt ontvangen.

Ook al plaats je een Multytenne gewoon op een zuiver verticale mast, dan moet je bij droog weer en zeker bij onbewolkt weer alle vier de satellieten prima kunnen ontvangen. Je schrijft dat dat niet lukt. Er is altijd wel een satelliet die zwak door komt.

Met het scheef zetten van de Multytenne kun je de ontvangst nog net wat verbeteren doordat de twee buitenste lnb's op een betere hoogte komen te staan waardoor vooral die twee satellieten beter ontvangen kunnen worden.

Door de schuinstand van de Multytenne bereik je ook dat de skew van de lnb's beter komt te staan, immers die zitten precies horizontaal in de kop gemonteerd ofwel skew nul en dat is ook niet optimaal.

 

Als je op alle vier de satellieten geen goed signaal krijgt, niet bij horizontale stand en ook niet bij scheefstand, dan klopt er iets niet.

Het eerste waar ik aan dacht was dat misschien het schotelblad iets verbogen zou zijn. Jij zegt dat dit er prima uit ziet.

Ik raad je aan dit eens los te maken en dit op een tafel te leggen. Het moet dan op alle vier de hoeken goed aanliggen, met andere woorden, het mag niet wippen als je op de verschillende hoekpunten drukt.

Is dit allemaal in orde, dan kan er alleen nog maar iets in de schotel niet in orde zijn. Dus misschien maar eens open maken.

 

 

Zoals ik al zei Sprietje heb ik wel op alle 4 beeld, maar kijk ik naar de streepjes dan is er steeds 1 zwakker als de rest.

Dus hou ik het voorlopig bij deze stand en als het bij slecht weer te gek wordt dan ga ik de kop maar eens openmaken en kijken of alles nog goed in de beugeltjes zit.

Bedankt zover!

Grts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...