Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ben net nieuw op het forum en heb gelijk een vraag. Ik heb een DM500HD en ben er zeer tevreden mee. Binnenkort komt er ook een tv op de kamer en zou ik graag ook een linux ontvanger daar hebben. 

Echter vind ik de DM500HD best prijzig nog voor hetgeen wat ik er eigenlijk mee doe. 

Enige wat ik belangrijk vind is het snelle zappen (dus een processor die geen moeite heeft). 

Verder heb ik tot dusver altijd genoten van de Gemini images voor op de DB, graag zou ik deze wel kunnen blijven gebruiken op het alternatief indien mogelijk.

Zoals je leest ben ik op zich nog best een leek op sat receivers gebied. Heb allerlei merken op het internet gezien, maar weet dus niet welke vergelijkbaar is met dit model. 

Hoop dat iemand mij kan helpen. Indien je een alternatief verkoopt hoor ik het ook graag.

O ja, misschien wel handig om bij te zetten. Ik heb geen interesse in informatie over KLOON of de koop hiervan. 

Alleen originele receivers/merken etc.

Geplaatst:

Koop een xtrend of een madigital xp1000 mooie decoders wie meer kunnen als je dm 500hd

• Like 1

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Welke Xtrend komt overeen met de 500HD?

Xtrend 4000 of 5000?

Vind zowel de Xtrend als de Maxdigital optie die je geeft er wel mooi uitzien + de prijs komt wel overeen met wat ik in gedachte had.

Hebben gebruikers hier al enig ervaringen mee? Wat zijn de plus en minpunten ten opzichte van elkaar en vergeleken met de DM500HD?

Geplaatst:

Gemini images zijn er alleen voor de dreambox.

De prijs is natuurlijk veel lager..

Mocht een Xtrend/MaxDigital qua specs wel in de buurt komen en ik OpenPLI moet gebruiken, vind ik dat niet erg hoor. 

Ik vind Germini Project gewoon erg makkelijk in gebruik. Heb OpenPLI ook al een keer gehad. Is meer gewenning dat ik Germini prefereer.

Geplaatst:

Je gaat er op voorruit tov 500hd, je kan zelfs je dmm afstandsbediening er op gebruiken als je dat makkelijk vind, de bediening hetzelfde wil houden.

De xp1000 doet alleen geen hbbtv

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Je gaat er op voorruit tov 500hd, je kan zelfs je dmm afstandsbediening er op gebruiken als je dat makkelijk vind, de bediening hetzelfde wil houden.

De xp1000 doet alleen geen hbbtv

de xtrend heeft dit dus wel.. Wat voor voor en nadelen zijn er tussen de et 4000 en de et 5000? Ok de 9000 is al gelijk veel duurder. Is er bijvoorbeeld ook een 6000?
Geplaatst: (aangepast)

9000 is een twintuner, 5000 heeft dacht ik dubbel zoveel geheugen als 4000, 6000 heeft dat ook + aantal USB poorten en e- SATA , maar voor de zekerheid specs even vergelijken.

Ik heb een tijdje terug 2 6000 genomen ter vervanging van 2 dmm800hd.

Er is nu ook een 6500

Qua software/kernel/drivers zijn ze een stap voor op de rest, hbbtv werkt het vlotst

aangepast door metoo

Geplaatst:

Of kijk eens bij Vu+, Solo 2.

Op het moment de snelste "Linux" zapper , (1.3GHz Dual Core CPU, VU plus Solo 2 is geschikt voor HbbTV)

Prijs rond de €340.--.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Of kijk eens bij Vu+, Solo 2.

Op het moment de snelste "Linux" zapper , (1.3GHz Dual Core CPU, VU plus Solo 2 is geschikt voor HbbTV)

Prijs rond de €340.--.

Dus meer dan vergelijkbaar met de DM500HD, eerder nog met de DM800HD se. En meer voor minder geld, inclusief Hbbtv.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

Heb 3 jaar VU gehad naast de DMM800's en vond dat genoeg, teleurstellend als je al met DMM's verwend bent, na de DMM800's  de XT6000's neergezet en die bevielen zo goed dat ik de VU ook vervangen heb voor XT9500

aangepast door metoo

Geplaatst:

De VU+ Solo 2 is een leuke, maar dan zit ik aan dezelfde prijs als de DM500HD. 

De Xtrend ET 6000 krijgt tot dusver mijn voorkeur aangezien ik heb gezien dat de prijzen daarvan reuze mee vallen als je maar de juiste shop weet te vinden. 

Mochten er nog alternatieven zijn, dan hoor ik dit graag. Bedankt alvast voor de antwoorden die ik heb ontvangen:

Xtrend ET 4000

Xtrend ET 5000

Xtrend ET 6000 (meer geheugen, goede processor, hbbtv, usb poorten (wat mijn 500HD niet heeft nu haha)

Xtrend ET 6500

Maxdigital XP1000

Xtrend ET 9000 (te duur)

VU+ Solo 2 (te duur)

Geplaatst:

Heb nu 2 opties. Van alle xtrends komt de 6500 mij het beste uit de bus. Aangezien 6000 al verouderd is en nergens bijna te ontvangen. Daarnaast is de vu+ uno ook een optie.

Welke van de word geadviseerd? Ikzelf ben al geneigd naar de xtrend, maar wellicht dat ik met meer info over ga ...

Geplaatst:

Nou, dan neem je toch een xtrend!.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen