metoo Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 (aangepast) De ET6500 kan ook nog een (2,5"?) hdd ingebouwd worden en steekt met hbbtv, etc met kop en schouders boven bv 800se en VUuno uit. Heeft ook wat meer MM/ internetstreams afspeelmogelijkheden qua (hardware) codecs, de software is veel verder qua ontwikkeling, kernel 3,6 tegen dacht ik 3.1? VU en 3.2? DMM Als hbbtv etc niet belangrijk is zou ik voor de prijsgunstigste gaan 12 maart 2013 aangepast door metoo ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
MarkoSat Geplaatst: 12 maart 2013 Auteur Geplaatst: 12 maart 2013 Ok, het is duidelijk. Het word de Xtrend ET 6500. Prijs ligt net onder de VU+ nog dus helemaal een voordeel. Ik heb nu een andere vraag, want van de specs word ik hier niet wijzer van. Tuner: 1x DVB-S2. LNB doorlus: Ja Op het plaatje zie ik ook 2 poortjes. Aangezien het een PVR is, kan ik dan alleen opnemen en niet tegelijkertijd naar andere zender kijken? Of is dit icm dat doorlussen wel mogelijk? Dit vraag ik met name om te weten of ik een single lnb's of twin lnb's ga halen. Bedankt alvast voor de reacties hierboven..
metoo Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 ik denk dat die doorlus er is voor naar andere tuner toe. Het is een single tuner, je kan beperkt opnemen en bekijken tegelijk, qua opnamemogelijkheden vergelijkbaar als je 500 hd heb je hdd aan je 500hd?, Als je meer vrijheid wil met opnemen heb je een twintuner nodig en quad LNB's daarvoor en extra kabel trekken LNB met 4 uitgangen 1 voor de 500hd en 2 voor de twintuner ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
MarkoSat Geplaatst: 12 maart 2013 Auteur Geplaatst: 12 maart 2013 Het zal dan een twin worden. Ja ik heb een HDD in mijn 500HD, maar deze Xtrend gaat in een ander huis staan, vandaar dat ik een geheel nieuwe optie bekijk. Ik denk dat ik hiermee wel tevreden ben dan. Opnemen zal voornamelijk zijn wanneer ik er zelf niet ben en dus ook niet een zender wil bekijken naast het opnemen. Het doorlussen is dus naar een andere tuner. Is zo verkeerd nog niet mocht ik nog een tuner aanschaffen voor op de slaapkamer in een later geval. Bedankt iedereen voor het antwoorden etc. Mocht ik het spul binnen hebben en vragen hebben ivm de setup etc. Dan meld ik me wel weer. Voor nu ben ik wel even rustig Kan niet wachten tot het spul binnen is, zodat ik weer kan spelen...
MarkoSat Geplaatst: 12 maart 2013 Auteur Geplaatst: 12 maart 2013 Hopp.. En weer een vraag die op komt.. Een multiblock waarmee ik 0,8 THOR / 13 HOTBIRD / 19,2 ASTRA / 23,2 ASTRA kan ontvangen.. Is dat mogelijk? Aangezien bij de meeste gezegd wordt 3 tot 20 graden verschil.. Tussen de Thor en Astra zit echter 22,4 graden verschil tussen.. Ben nergens een tegen gekomen die meer aangeeft..
metoo Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 Je bedoeld een multirail met 4 koppen? Wordt normaal gebruikt voor 13 HOTBIRD / 19,2 ASTRA / 23,2 ASTRA en 28.2 ASTRA. Misschien lukt het net met wat kleine aanpassingen? de rail wat uit het midden monteren zodat die aan de kant van 0.8 THOR wat langer wordt? Je zou het kunnen proberen, lukt het niet gebruik je die kop voor 28.2 ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
MarkoSat Geplaatst: 13 maart 2013 Auteur Geplaatst: 13 maart 2013 (aangepast) Ja ik bedoel inderdaad een multirail. Vaste schotel met 4 lnbs aangesloten. Ik heb ontvang op mijn 500HD de 13, 16, 19,2 en 23,5 zonder problemen. Alleen nu zitten er wat zenders op 0,8 thor waar ik meer aan heb dan wat er op de 16 te ontvangen is. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat zit. Een schotel met rotor wil ik niet ivm het trage zappen hiervan etc. Zodra ik de rail ontvang, ga ik wel even spelen.. Waar ik de 500HD heb staan kan ik de thor niet ontvangen ivm bomen etc die in de weg staan.. Kan dus nu op het moment niet testen.. Maar zou dus moeten kunnen met een beetje verschuiven/aanpassen van de rail.. Ga gewoon proberen en zie het vanzelf wel.. 13 maart 2013 aangepast door MarkoSat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen